משרד התקשורת מקל על הוט: תוכל למכור חבילות אינטרנט

הוט התחייבה בתמורה להפחית מחירים בשוק הסיטונאי למפעילים הרוכבים עליה • החברה תוכל למכור חבילות אינטרנט בחשבונית אחת הכוללת ספק ותשתית • גם IBC קבלה היתר דומה

טל גרנות-גולדשטיין / צילום: איל יצהר
טל גרנות-גולדשטיין / צילום: איל יצהר

משרד התקשורת משחרר את הוט מאחת המגבלות המחמירות שהוטלו עליה, והיא תוכל למכור חבילות אינטרנט מלאות במסגרת של חבילה שתכלול גם את הוט אינטרנט. בתמורה, הוט תפחית את מחירי השוק הסיטונאי על גבי הרשת שלה, ותתחייב שלא להערים קשיים על חברות שירצו להשתמש ולעבור על גבי הרשת שלה.

גם חברת IBC תוכל למכור חבילות אינטרנט במשולב עם ספק אינטרנט נוסף ובחשבונית אחת.
לדברי משרד התקשורת המהלך יביא להפחתת התעריפים הסיטונאיים ברשת הוט בשיעור של 10%-30%. בהודעה שמסר נכתב כי בעקבות שימוע שפרסם משרד התקשורת בנוגע להפחתת התעריפים הסיטונאיים על גבי רשת הוט, ובעקבות דרישת השר להרחבת הפעילות המצומצמת בשוק הסיטונאי על גבי רשת הוט, חברת הוט תודיע על הפחתה וולונטרית של תעריפיה הסיטונאיים. ההפחתה תהיה בסדר גודל של 10%-30% ללקוח ממוצע ותכלול מנגנונים להפחתות נוספות במחיר הסיטונאי. הפחתה זו צפויה להוביל להוזלת מחירים לצרכן ותתרום להגברת התחרות בשוק התקשורת".

נזכיר שהוט היא החברה היחידה בשוק שלא יכולה למכור באנדל הפוך, כלומר חבילה משולבת של תשתית פלוס ספק, ולקוחות שמבקשים להצטרף לשירותי האינטרנט שלה מחוייבים לבחור בין שורה של ספקי אינטרנט כדי להתחבר לשירות.

הוט ביקשה שיותר לה לשווק אינטרנט בצורה מלאה, כלומר לבטל את הפיצול המלא בין ספק לתשתית, ואולם מהלך זה מותנע במקביל דרך חוק ההסדרים.

במקביל מקל המשרד על הוט באופן מיידי ונותן לה למכור בחשבונית אחת שירות אינטרנט שכולל ספק ותשתית, כולל אפשרות לשיווק חבילה של הוט כספקית אינטרנט.

עוד הודיע המשרד כי יתיר גם לחברת IBC למכור שירותי אינטרנט במסגרת של באנדל הפוך. לדברי המשרד הפחתת התעריפים ברשת הוט תאפשר הרחבה של פעילות השוק הסיטונאי , כולל במהירויות גבוהות של 200 מגה ו-500 מגה. הפחתה זו צפויה להסיר חסמים כלכליים הקיימים בשוק הסיטונאי בהוט ולאפשר לו לפעול באופן תקין ברמת המחירים.

בעקבות אישור שיווק סלי שירותים לצרכן תוכל הוט לשווק סלי שירותים משותפים הכוללים שירות שידורים, אינטרנט וטלפוניה יחד עם ספק גישה מקבוצת הוט.

עוד נמסר כי הצעת הוט להפחית את התעריפים הסיטונאיים הגיעה לאחר שהמשרד פרסם שימוע לעדכון תעריפים אלה, ולאור התנגדותה לעדכונם במתכונת שהוצעה בשימוע. עד היום המשרד התנגד לאשר להוט לשווק באנדל הפוך, בין היתר, בעקבות הפחתת תעריפים משמעותית שביצעה הוט לצרכן בשנים האחרונות מבלי להתאים את תעריפיה הסיטונאיים לכך. מהלך זה הפך את התעריפים הסיטונאיים ללא כלכליים ופגע בהתפתחות תחרות אפקטיבית על גבי השוק הסיטונאי ברשתה.