קרן וקסנר: אהוד ברק קיבל מאיתנו 2.3 מיליון דולר

הקרן פרסמה היום הודעה בנוגע למהות העסקתו של ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק כיועץ בין השנים 2004-2006 • לפי הקרן, היא שילמה לברק עבור שני מחקרים, אחד בנושא מנהיגות והשני בנושא הסכסוך הישראלי-פלסטיני • המחקר בנושא הסכסוך נכתב על פני 267 עמודים. המחקר בנושא מנהיגות לא הושלם

אהוד ברק, יו"ר אינטרקיור / צילום: שלומי יוסף, גלובס
אהוד ברק, יו"ר אינטרקיור / צילום: שלומי יוסף, גלובס

קרן וקסנר, במקור מקולומבוס אוהיו, המוחזקת בידי המליונר היהודי-אמריקאי לזלי וקסנר, פרסמה היום הודעה בנוגע למהות העסקתו של ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק כיועץ לקרן בין השנים 2004-2006.

כזכור, הקרן שמממנת לאורך שנים לימודי ממשל לבכירים ישראלים רבים עוסקת בפיתוח מנהיגות מתנדבת ומקצועית בצפון אמריקה ומנהיגות מקצועית בשירות הציבורי בישראל, כפי הגדרתם. הקרן הותקפה על העסקת ברק כיועץ, בין השאר על רקע תמונה בה נראה ברק יוצא מדירת הפאר של ג׳פרי אפשטיין לפני מספר שנים. אפשטיין, שהתאבד בבית מעצר במנהטן באוגוסט 2019, הואשם לפני יותר מעשור בסחר למטרות מין בקטינות ופדופיליה, ריצה עונש מאסר לא ממושך יחסית (אז) ושב להשתלב בחברה בניו יורק ובפלורידה.

בעברו, לפני יותר מ-15 שנה, היה אפשטיין בתפקיד מנהלי בקרן וקסנר, אולם העסקתו הופסקה ולקרן וקסנר לא היה איתו קשר מאז 2007.

אולם לאור התמונה של ברק יוצא מדירתו של אפשטיין בניו יורק לפני מספר שנים, התעוררו חשדות רבים בנוגע למהות מערכות היחסים בין ברק, אפשטיין והאם יש לכך קשר לקרן וקסנר אשר כאמור, העסיקה את ברק בייעוץ בשנת 2004. הערב (ה׳) אחרי חודשים ארוכים מצאו לנכון בקרן וקסנר להגיב באופן פומבי.

לפי הקרן, היא שילמה לברק עבור שני מחקרים, אחד בנושא מנהיגות והשני בנושא הסכסוך הישראלי-פלסטיני, שבוצעו באותן השנים (2004-2006). המחקר בנושא הסכסוך נכתב על פני 267 עמודים. המחקר בנושא מנהיגות לא הושלם על ידי ברק. עבור העבודה על המחקרים ברק קיבל מן הקרן 2.3 מיליון דולר. ״התשלומים למר ברק דווחו פומבית על ידי הקרן בדוחות מסוג "990" של רשות המסים של ארה"ב לשנים 2004 ו-2006", נאמר בלשון ההודעה.

בעבר אמר ברק שההתקשרות שלו עם הקרן היא עניין פרטי וכי הוא שילם את מלוא המסים על הכנסותיו בגין ביצוע עבודות אלה, וכי אין לעבודה זו כל קשר לג׳פרי אפשטיין.

עוד נאמר בהודעתם: ״בעניין מעורבותו של ג’פרי אפשטיין בוצעה בדיקה חיצונית ובלתי תלויה בנושא: בממצאי הבדיקה שנערכה על ידי משרד עורכי הדין האמריקאי Brown Hill Kegler + Ritter LPA נקבע באופן ברור וחד משמעי שמעורבותו היחידה בקרן היתה כממלא פונקציה אדמיניסטרטיבית בין השנים 1992 -2007, עד אשר פוטר על ידי משפחת וקסנר כשעלו לגביו חשדות ראשונים על פדופיליה. תפקידו של אפשטיין היה מוגבל לטיפול במסמכים ובניירת הקשורה בהעברת תמיכתה הכספית של משפחת וקסנר אל הקרן. אפשטיין לא ייסד את הקרן ומעולם לא היה מעורב בקביעת מדיניותה. עוד יודגש, כי בניגוד לפרסומים שגויים אפשטיין לא תרם לקרן אפילו דולר אחד מעולם״.