אלה 5 הסקטורים המומלצים להשקעה על ידי UBS לטווח הארוך

כלכלני בנק UBS השוויצרי זיהו 5 תחומים מרכזיים המהווים כיום את הזדמנויות ההשקעה האטרקטיביות ביותר במהלך 6-12 החודשים הבאים: טכנולוגיה מאפשרת, השמנת יתר, שירותי בריאות בשווקים מתעוררים, פינטק ומחסור במים

תורן סלולרי עם טכנולוגיית 5G /  צילום: רויטרס, Thilo Schmuelgen
תורן סלולרי עם טכנולוגיית 5G / צילום: רויטרס, Thilo Schmuelgen

התנודתיות הגבוהה בשווקים מתחילת השנה, על רקע אי הוודאות הגבוהה שיצרה מגפת הקורונה, מקשה על משקיעים רבים לקבל החלטות השקעה רציונליות, לטווח הקצר ואף לטווח הארוך. 

חלק מהמשקיעים שברחו משוקי המניות במהלך המפולת הגדולה של פברואר-מרץ חזרו להשקיע אולם חלק אחר, כנראה גדול הרבה יותר, מעדיף עדיין "לשבת על הגדר" ולהמתין למציאת חיסון או טיפול לנגיף. 

המצב שנוצר, כמו בכל משבר גדולף מייצר גם הזדמנויות כמובן. כלכלני בנק UBS השוויצרי פרסמו סקירה במסגרתה הם ממליצים למשקיעים על מיגזרים שצפויים להמשיך לצמוח בטווח הארוך, כמעט בכל מצב.

ב-UBS זיהו 5 תחומים מרכזיים המהווים כיום, לדעת כלכלני הבנק, את הזדמנויות ההשקעה האטרקטיביות ביותר במהלך 6-12 החודשים הבאים: טכנולוגיה מאפשרת ( enabling technology), השמנת יתר, שירותי בריאות בשווקים מתעוררים, פינטק ומחסור במים (לפי סדר העדיפות הזה). 

בבנק השוויצרי מציינים כי "מסגרת ההשקעה לטווח ארוך שלנו מזהה את נושאי העיור, הגידול באוכלוסייה בעולם והזדקנות האוכלוסייה במדינות רבות כמנועים עיקריים המחוללים ערך לזמן ממושך ועליהם מתבססת ההערכה שלנו שהנושא יישאר רלוונטי לטווח הארוך".

1. "טכנולוגיות מאפשרות".  ב-UBS מציינים כי למרות הערכת השווי והערכה איכותית פחות אטרקטיביות, הנושא שומר על מומנטום איתן המבוסס על צמיחה ברווחים שקיבלה דחיפה מהדיגיטליזציה המוגברת במהלך מגפת הקורונה. "בענפים רבים ראינו גל של השקעות בטכנולוגיות מאפשרות כמו מחשוב ענן וביג דאטה לצורך שמירה על המשכיות עסקית במהלך משבר הבריאות האחרון. למרות שההוצאות על נושאים מבניים כמו מחשוב ענן, בינה מלאכותית וביג דאטה ממשיכות לגלות עמידות, גידול פוטנציאלי בהוצאות על 5G עשוי לשמש כגורם מאיץ מרכזי בשנת 2020, דבר האמור לשפר את תחזית הצמיחה הכוללת של הטכנולוגיות המאפשרות. ההתאוששות הפוטנציאלית בתחום הטלפונים החכמים החל מהמחצית השנייה של 2020 וקצב הזמנת השרתים הקבוע אמורים גם הם לשמש כגורם מאיץ שכן עדכוני תחזיות הרווח היחסיים ממשיכים להיות חיוביים".

2. השמנת יתר. "מרכיב הפארמה של הנושא קיבל משנה תוקף בעקבות תוצאות הפריימריז למפלגה הדמוקרטית בארה"ב, לאחר שירדה הסבירות לרפורמה קיצונית יותר בתחום הבריאות בארה"ב. הנושא נהנה מצמיחה הגנתית עם מגמות נפח צפויות, תשואות גבוהות על ההון וגידול בדיבידנדים. הביטא של הנושא עבור מניות גלובליות עומד על מתחת ל-1, כך שיש לו רגישות נמוכה יותר לסיכון מיתון והוא אמור לספק יציבות מסוימת אם תנודתיות השוק תגבר שוב".

3. שירותי בריאות בשווקים מתעוררים. ב-UBS מציינים כי התחום נותר בין חמשת הנושאים המובילים וממשיך להיראות מבטיח מבחינת המומנטום והאיכות. 92% משירותי הבריאות בשווקים מתעוררים מורכבים מחברות אסיאתיות ו-52% הן חברות סיניות. לכן, בשווקים מתעוררים שבהם נגיף הקורונה נמצא באופן כללי תחת שליטה, ניכרה התאוששות בצורת עקומה V בביצועים של מניות שירותי הבריאות. "מגפת הקורונה הדגישה את החסרונות של מערכות הבריאות בשווקים מתעוררים לאחר שנים של מיעוט השקעות. במהלך תקופת הקורונה, שווקים מתעוררים רבים נאלצו להתמודד עם תשתיות חירום רעועות, בעיקר ביחידות הטיפול הנמרץ".

עוד הם מציינים כי "שווקים אחרים גילו שהם תלויים מאוד בספקים זרים בכל הנוגע לציוד מגן ומסכות. אנו סבורים כי ההשקעה הגלובלית בתשתיות בתי חולים לאחר הקורונה תעצים את הביקוש ליצרני ציוד רפואי, בעיקר של ציוד ניטור וציוד מתכלה לבתי חולים בשווקים מתעוררים. הדבר יועיל לספקים המציעים מחירים נמוכים, שרבים מהם ממוקמים בשווקים מתעוררים באסיה. עם הגדלת הוצאות הבריאות בשווקים מתעוררים לאחר תקופת הקורונה, אנו צופים מיקוד מקביל בשיפור העלות-תועלת באמצעות השימוש בטכנולוגיה ואוטומציה במידת האפשר. סין, לדוגמה, נתנה דחיפה לנושא הטיפול הרפואי באינטרנט או התייעצויות רפואיות מקוונות, בדמות פוליסות חדשות רלוונטיות, במיוחד בכל הקשור לתביעות ביטוח. לדעתנו רפואה דיגיטלית היא תחום שעתיד ליהנות מצמיחה מהירה בשווקים מתעוררים לאחר הקורונה". 

4. פינטק: תחום הפינטק הצטרף לדירוג חמשת הנושאים המובילים של UBS "בזכות שיפור נרחב בהערכות השווי, המומנטום וההערכה האיכותית. למרות שמגפת הקורונה העיקה על הרווחים של חלק מחברות הפינטק במחצית הראשונה של שנת 2020 - במיוחד על חברות עם נוכחות פיזית חזקה - ההקלה הדרגתית של מגבלות הניידות אמורה לשמש כזרז בתחום זה. בינתיים, החשיפה הניכרת למגמות תשלום מקוונות אמורה לשמש גורם תומך בנושא. דעה זו נובעת בעיקר מקצב החדירה של הפינטק בעולם, במיוחד בשווקים מתעוררים, והיא מבוססת על השקעות ניכרות שבוצעו בתחום זה לאחרונה. התחום הוכיח את עצמו כעמיד במחזור המאוחר, זאת בשל המשך ההכנסות האיתנות של החברות הפועלות בתחום. בנוסף, הוא נהנה מהשקעות שבוצעו במהלך אמצע המחזור".

5. המחסור במים: גם נושא המחסור במים מדורג גבוה ב-UBS "בשל המאזן בין שירותי מים, שהינם הגנתיים, למאפיינים המחזוריים של חברות תעשייתיות בתחום זה. לאחרונה, מדדים מובילים מאותתים על התאוששות כלכלית ברבעונים הבאים. משבר הבריאות העולמי הנוכחי מדגיש שוב עד כמה חשובה הגישה למים נקיים. שוק המים אינו נשלט על ידי מגזר אחד אלא מורכב מכמה מגזרים וענפי משנה. הקטגוריה הגדולה ביותר, 35%, היא טיפול בשפכים (שירותי מים). 65% הנותרים מורכבים מספקים של ציוד לחיפושים, הפצה וטיפול במים. לדעתנו, גם חברות שירותי מים וגם חברות תעשייתיות בתחום זה אמורות ליהנות מהגידול בביקוש למים, בין אם באמצעות הגדלת ההשקעות ועלייה בתעריפי המים (שירותי המים) ובין אם באמצעות עלייה במכירות ציוד (יצרניות)".