הכללים החדשים ב-BBC: לעיתונאים אסור להביע עמדה פוליטית, גם לא ברשת

מנכ"ל הביביסי הנכנס טים דייבי במסר חריג לעובדיו: "אם אתם רוצים להיות כותבי טורי דעה או לתמוך במפלגות פוליטיות ברשתות החברתיות, זו בחירה לגיטימית – אך אין זה ראוי שתעבדו בביביסי"

מנכ"ל ה-BBC, טים דייבי / צילום: Andrew Milligan, Associated Press
מנכ"ל ה-BBC, טים דייבי / צילום: Andrew Milligan, Associated Press

מנכ"ל הביביסי הנכנס טים דייבי במסר חריג לעובדיו: אל תעבדו עבור הרשת אם ברצונכם להביע עמדות מפלגתיות ברשתות חברתיות. בסוף השבוע הודיע דייבי לעובדי השידור הציבורי כי היעדר משוא פנים הוא ערך עליון בתאגיד, וכי כותבי טורים דעתניים צריכים למצוא מקום עבודה אחר.

"אם אתם רוצים להיות כותבי טורי דעה או לתמוך במפלגות פוליטיות ברשתות החברתיות, זו בחירה לגיטימית - אך אין זה ראוי שתעבדו בביביסי", אמר דייבי, שלאחרונה דווח בבריטניה גם על רצונו להוריד את כמות הקומדיות ה"שמאלניות" בערוצי השידור. לדבריו למרות שהביביסי נתפס בקרב הציבור הבריטי כאמין, "יותר מדי אנשים תופסים אותו כנוטה לפרספקטיבה מסויימת".

דייבי הבהיר כי "אין בצעד הזה כדי לזנוח עקרונות דמוקרטיים כמו עידוד עימותים פוליטיים הוגנים והתנגדות לגזענות. הצעד נועד על מנת להשתחרר מדעות קדומות פוליטיות ולחתור לאמת ולא לאג'נדה מסויימת".

כותבים ושדרנים שונים שעובדים עבור הביביסי קיבלו את הבשורה בסוף השבוע בכעס ובבלבול. לפי הערכות ההנחיות החדשות יאכפו רק עבור עיתונאים שעוסקים בסיקור חדשות ואקטואליה, ולא לשדרני ביביסי בתחומים שאינם קשורים לפוליטיקה כמו ספורט ובידור. בשלב זה טרם התברר האם וכיצד יחולו הכללים החדשים על העיתונאים הרבים שעובדים עבור התאגיד כפרילנסרים.