אדריכלות | פיצ'ר

האייקון של ביירות: כמה עולה דירה במגדל החדש של בירת לבנון

כמו בתל אביב, גם בבירת לבנון אדריכלי-על בינלאומיים מתכננים מגדלים לעשירים • מחיר של דירה בבניין Beirut Terraces עומד על 2.1 מיליון דולר • מדור אדריכלות חדש 

בניין Beirut Terraces, ביירות / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
בניין Beirut Terraces, ביירות / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

בעקבות הפיצוץ בנמל ביירות בראשית החודש שעבר, נחשף כל העולם לתמונות מעיר החוף היפה. למרות ההרס הרב, מהתמונות ניכר דמיון גדול מאוד לערי החוף הוותיקות של ישראל - מרכז היסטורי, בנייה מודרניסטית, והמון מגדלים. ממש כמו אצלנו, גם שם מייבאים אדריכלים כוכבים מחו"ל, הבונים מגדלי יוקרה אייקונים לעשירים במרכז העיר המתחדש.

המגדל

הבניין המכונה "Beirut Terraces", או "המרפסות של ביירות", הוא דוגמה מצוינת לתופעת מגדלי המגורים לעשירים בעיר. הבניין ממוקם ברחוב פואד נג’אר, בשכונת Minet El Hosn, במרכז העיר ביירות, מרחק של כמה מאות מטרים ממעגן היאכטות, וכשניים וחצי קילומטרים ממקום הפיצוץ.

מדובר במגדל בגובה 119 מטר ויש בו 26 קומות, בשטח בנוי כולל של 105 אלף מ"ר. בנייתו הושלמה ב-2017. לפי אתר חברת בנצ’מרק היזמית, עלות הפרויקט הייתה 460 מיליון דולר.

האדריכלות

האדריכלות של הבניין, שאנשי השיווק כינו "כפר ורטיקלי", מבוססת על הסטה פנימה והחוצה של מישורי הקומות, כך שכל דירה מקבלת מקסימום שטח מרפסת, פרטיות וגם הגנה משמש ישירה. כמו במגדלים אחרים בסטנדרט הזה, חלל הפנים מאפשר גמישות עיצובית רבה. גובה כל קומה הוא 3.31 מטרים. כדי להגביר את תחושת הפרטיות, הבניין מחולק כך שיש בו כמה מבואות עם מעליות נפרדות. התכנון אמנם נעשה הרבה לפני מגפת הקורונה, אולם מתאים מאוד לטרנד הנוכחי של מעליות פרטיות.

הדירות

בבניין יש דירות בגדלים שבין 290 ל-940 מ"ר, דופלקסים בגדלים שבין 680-940 מ"ר ופנטהאוזים בגדלים שבין 910 ל-1,120 מ"ר. וכמה זה עולה? חברת שיווק הנדל"ן הלבנונית Beirut Property Link מציעה למכירה דירה בשטח 290 מ"ר, בקומה גבוהה במגדל, במחיר 2.1 מיליון דולר. הדירה כוללת שני חדרי שינה, שלושה חדרי שירותים/אמבטיה, חימום תת רצפתי, חדר לעוזרת, מחסן ושתי חניות. בבניין יש בריכת שחייה חיצונית משותפת וחדר כושר.

המתכננים

לאדריכלות של המגדל אחראי משרד האדריכלים הרצוג ודה מרון, שהתחיל את דרכו בשנות ה-70 של המאה שעברה בבזל, שווייץ, והפך למותג בינלאומי. בין היתר, המשרד אחראי לשיפוץ של מוזיאון הטייט בלונדון, לאצטדיון Allianz Arena במינכן, לאצטדיון האולימפי "קן הציפור" בבייג’ין, ולבניין התזמורת הפילהרמונית בהמבורג. כל המבנים האלה הפכו לאייקונים אדריכליים. בימים אלה נבנה בירושלים בניין הספרייה הלאומית החדש שתכנן המשרד ועלות הקמתו הוערכה ב-375 מיליון שקל.

השותפים המקומיים של הרצוג ודה מרון, Khatib & Alami, יושבים בביירות אך יש להם ניסיון בינלאומי רב. בין היתר הם היו שותפים לבניית Cayan Tower בדובאי, ולפרויקט Gate District Towers באבו דאבי. 

בניין  - Beirut Terraces נתונים:
מיקום:
רחוב פואד נג’אר, ביירות
גובה: 119 מטרים, 26 קומות
אדריכלות: הרצוג ודה מרון
עלות הקמה: 460 מיליון דולר