אחרי הביקורת: וולט חותכת את העמלה למסעדות לתקופת הסגר בסבסוד בנק הפועלים

אפליקציית משלוחי האוכל תצמצם את גובה העמלה שהיא לוקחת על הזמנות מ-27% בממוצע ל-22%, החל ממחר ועד ה-11 באוקטובר • צמצום גובה העמלה יסובסד על ידי בנק הפועלים בכפוף להיקף המשלוחים שיבוצעו במהלך התקופה • לא מדובר בשינוי שיפיע על המחיר לצרכן

שליח של וולט / צילום: כדיה לוי, גלובס
שליח של וולט / צילום: כדיה לוי, גלובס

 אחרי הביקורת שספגה במהלך הסגר הראשון על גובה העמלות שהיא גובה מהמסעדות על משלוחים, חברת משלוחי האוכל וולט (Wolt) חוברת לבנק הפועלים ומקטינה את גובה העמלה. לא מדובר בשינוי שיפיע על המחיר שהצרכן ישלם, אלא כזה שאמור להקל במקצת את התקופה הקשה עבור המסעדות בצל הקורונה. החיבור בין וולט לבין בנק הפועלים נולד, בין היתר, הודות ללחץ שהפעילה עמותת "מסעדנים חזקים ביחד".

כך, במקום לגבות עמלה ממוצעת של 27% על הזמנות (שיחד עם המע"מ מגיעה עבור המסעדה ל-30%), וולט תצמצם אותה לתקופת הסגר ל-22%, החל ממחר (ו') ועד ה-11 באוקטובר - התאריך המיועד לסיום הסגר לפי ההערכות הנוכחיות.

בחברה מסרו הערב כי הצעד מתרחש בעקבות החלטת הממשלה על החמרת הסגר ולחץ שהפעילה "מסעדנים חזקים ביחד" בניהול תומר מור, תוך שהם מצהירים כי "מטרת המהלך המשותף הנה לסייע בהפחתת עלויות התפעול בתקופה שבה המסעדות פועלות במתכונת של משלוחים בלבד".

ההשקעה הכספית של וולט ושל בנק הפועלים במהלך אינה ידועה, והיא כפופה לכמות המשלוחים שתתבצע. במקביל, בנק הפועלים יעניק הטבה ללקוחותיו: 7,000 שוברים להזמנת משלוח דרך וולט בסכום של 30 שקל ללקוח, באמצעות קוד קופון שיסופק באתר של הבנק. גם פפר, הבנק הדיגיטלי מבית לאומי מציע הטבה לוולט לתקופת הסגר - שוברים ללקוחות הבנק שמאפשרים לקבל הנחה של 10 שקלים לשימוש בשלושה משלוחים (בסך הכל עד 30 שקלים). 

אמרי גלאי, מנכ"ל וולט ישראל, מסר על רקע ההודעה: "ברור לכולם שהמסעדות לא יכולות להתקיים ממשלוחים בלבד, וכעת ההכרזה על הסגר ללא סיוע לענף תהווה עבורן מכה אנושה. המסעדנים הם השותפים שלנו, ואנחנו נמשיך לסייע להם ככל שביכולתנו בשעתם הקשה".

נזכיר כי בסגר הראשון סיפקה וולט למסעדנים תוכנית סיוע שכללה, בין היתר, מענק אישי לכל מסעדה עד 10 אלף שקל, וביטלה את עמלות האיסוף העצמי. כל אלה לא הספיקו למנוע קמפיין של מסעדנים שתקף את גובה העמלות שוולט גובה, ודרש להפחית אותה.

"אנו שמחים שהדיאלוג עם חברת וולט הביא אותם לבצע הפחתה משמעותית של עמלת השילוח שהם גובים מהמסעדות לתקופת הסגר", אמר הערב תומר מור, מנכ״ל עמותת מסעדנים חזקים ביחד, כשהוא מוסיף: "השיח האינטנסיבי ביננו לבין וולט הוכיח את עצמו ואנו מציינים צעד נוסף וחשוב מאין כמוהו במאבק הכולל שלנו למען המסעדנים במיוחד בתקופה זו".

מאיגוד המסעדנים נמסר: "בחודשים האחרונים איגוד המסעדות ניהל מאבק עיקש להורדת העמלות של וולט. ההפחתה של העמלות אותם גובה וולט מהמסעדות הוא צעד מבורך, אפילו אם הוא לזמן מוגבל. אין לנו ספק, כי וולט וגם חברות אחרות בתחום יכולות לעבוד ע״פ מודל עסקי סביר בעמלות הללו גם לתקופה ארוכה יותר".