הסגר האט הניודים בסלולר בספטמבר אבל המגמות נותרו דומות

WE4G ממשיכה להוביל את הניודים גם בספטמבר • החברות פחות או יותר מדשדשות באותם גיוסים לא משמעותיים • את הטבלה סוגרת הוט מובייל שאבדה 5,100 לקוחות

חזי בצלאל בהשקת WE4G של אקספון \ צילום: איל יצהר
חזי בצלאל בהשקת WE4G של אקספון \ צילום: איל יצהר

האם הסגר השני ישפיע על היקף הניודים בחברות הסלולריות, עדיין קשה לדעת על בסיס נתוני חודש ספטמבר, ואולם על בסיס אותו חודש ניתן לראות שהמגמות הן אותם מגמות - כלומר WE4G מבית אקספון ממשיכה להוביל בגדול את הניודים בשוק ויתר החברות פשוט ממשיכות לגייס יותר או פחות ללא דרמות מיוחדות. ניודים נטו מוגדרים כלקוחות מצטרפים מינוס לקוחות נוטשים והמספר אינו כולל לקוחות חדשים שרוכשים מספר חדש).

בספטמבר האחרון צירפה WE4G 9,200 לקוחות חדשים ממתחרותיה, שזה מעט במקצת מהיקף גיוסים של כ-10,000 לערך שהחברה מבצעת כל חודש, וייתכן שהדבר כרוך בסגר המחודש ובחגים.

פלאפון ופרטנר שמרו על קצב גיוסים סביר, ייתכן שבהשפעת הקמפיינים שלהם לדור החמישי ושתיהן גייסו נטו 3,200 מצטרפים חדשים.

מבין החברות הגדולות סלקום ממשיכה לאבד מנויים וגם חברת הבת שלה שרכשה גולן טלקום ממשיכה באותה מגמה. סלקום אבדה בספטמבר 4,100 לקוחות וגולן טלקום אבדה 3,900 לקוחות. אמנם לא מדובר במספרים חריגים אך שתי החברות יידרשו לחשוב לאחר המיזוג כיצד תיראה חלוקת הגזרות ביניהן והאם גולן תפעל כחברת לואו קוסט עבור סלקום.

הוט מובייל סוגרת את הטבלה החודש עם 5,100 ניודים שליליים, ונראה שהחברה החליטה שהיא לא מתפתה לשחק בגזרות המחיר הנמוכים ובתחרות על נתחי שוק. חיזוק לכך נרשם כאשר חשפנו בגלובס את העובדה שהחברה החליטה לסגור (לעת עתה) את רשת הדור החמישי שלה ללקוחות שירכשו חבילות ייעודיות בלבד ובמחירים יקרים יותר.

נתון נוסף העולה מטבלת הניודים בספטמבר הוא שרמי לוי סלולר איבד החודש כמה מאות לקוחות בלבד ואילו 019 סלולר אבדה 2,100 לקוחות.