תיראו מופתעים: הקורונה הפכה את העשירים לעשירים יותר

דוח של UBS ו-PwC מצא כי ההון של עשירי העולם זינק מ-8 טריליון דולר באפריל ל-10.2 טריליון דולר ביולי • במקביל, נרשם שיא חדש במספר המיליארדרים

ג'ף בזוס / צילום: AP - Reed Saxon
ג'ף בזוס / צילום: AP - Reed Saxon

היקף ההון של עשירי העולם זינק ביותר מרבע במהלך משבר הקורונה, כך עולה ממחקר של בנק ההשקעות השוויצרי UBS וחברת רואי החשבון PwC שפורסם היום. 

מהמחקר עולה כי ההון של המיליארדרים עלה מ-8 טריליון דולר בתחילת אפריל ל-10.2 טריליון דולר ביולי - זינוק של 27.5% והפעם ראשונה שהוא חצה את רף ה-10 טריליון דולר. עלייה נרשמה גם במספר שיא של מילארדרים ברחבי העולם: 2,189. השיא הקודם נקבע ב-2017, אז היו 2,158 מיליארדרים.

בין ה-7 באפריל עד ל-31 ביולי השנה, ההון של מיליארדרים בכל הענפים צמח בשיעורים דו-ספרתיים. כאשר ענפי התעשייה, הטכנולוגיה והבריאות נהנו מציחה שנעה בין 36% ל-44%. בנוסף, שוקי המניות התאוששו מהירידות החדות שהיו בתחילת משבר הקורונה, ואף הגיעו לשיאים חדשים. 

הדוח לא דירג את הונם האישי של המיליארדרים, אך ב"CNBC" ציינו כי האדם העשיר ביותר נותר מייסד ומנכ"ל אמזון ג'ף בזוס. לפי "בלובמרג", נכון לאוקטובר, הונו האישי של בזוס מוערך ב-183 מיליארד דולר - עלייה של 68 מיליארד דולר לעומת אוקטובר 2019. אחריו ברשימה נמצאים מייסד מיקרוסופט ביל גייטס (123 מיליארד דולר), מייסד ומנכ"ל טסלה אלון מאסק (101 מיליארד דולר), ומייסד ומנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג (98 מיליארד דולר). 

העשירים אמנם הפכו לעשירים יותר במהלך חודשי האביב, אך המצב של שאר העולם לא היה מזהיר כל כך. מדינות נדרשו להתמודד עם התפרצות המגפה, עסקים נאלצו להיסגר ואנשים רבים איבדו את מקומות העבודה ונכנסו למשבר כלכלי חריף. נכון להיום, מעל ל-36 מיליון איש נדבקו בנגיף הקורונה, שכבר גבה מעל למיליון קורבנות.