ברבעון השלישי: שיעור הצמיחה של מכירות המחשבים - הגבוה בעשור האחרון

לפי חברת המחקר Canalys , נמכרו 79.2 מיליון מחשבים ברבעון השלישי של השנה • המכירות הגבוהות הן תוצאה של המעבר לעבודה ולמידה מרחוק • לנובו ו-HP מובילות את השוק

העבודה מהבית הביאה לעלייה במכירות המחשבים / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב
העבודה מהבית הביאה לעלייה במכירות המחשבים / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב

מכירות המחשבים הסתכמו ברבעון השלישי ב-79.2 מיליון, עלייה של 13% לעומת הרבעון המקביל - כך לפי נתוני חברת המחקר Canalys. קצב הצמיחה של המכירות הוא הגבוה ביותר בעשור האחרון.

הגידול החד במכירות נובע ממשבר הקורונה וממעבר של עובדים רבים לעבוד מהבית, שלא יכולים להסתפק בטאבלט בבית או במחשב אישי אחד, במיוחד כשגם תלמידים רבים לומדים מרחוק. עוד דבר שתמך בצמיחת השוק הוא סיוע ממשלתי בחלק מהמדינות, במטרה לסייע בהמשך קיומה של מערכת החינוך. למשל, ב-Canalys ציינו כי הממשלה הבריטית רכשה 100 אלף מחשבי נוטבוק.

בחברת המחקר ציינו בהודעה לעיתונות כי ברבעון הקודם הספקים התמקדו במכירות ללקוחות גדולים, אך הם הצליחו להתאים את פעילותם ולהקצות יותר משאבים למדינות נוספות ולעסקים קטנים ובינוניים. הם מעריכים כי הוצאות ה-IT, כולל השקעות במחשבים אישיים, יהיו מנוע מרכזי להתאוששות הכלכלית.

החברות שמובילות את שוק ה-PC הן לנובו ו-HP, שהחזיקו ברבעון השלישי בנתח שוק של 24.3% ו-23.6% בהתאמה. HP צמחה ב-11.9% לעומת הרבעון המקביל ואילו לנובו ב-11.4%. החברות שצמחה בקצב הגבוה ביותר היא ACER, שמכירותיה עלו ב-15%, אך היא מחזיקה בנתח שוק קטן יותר, של 7.1%.