האם ייתכן כי אבן שתיפול מהשמיים תחסל את האנושות?

בסוף הקיץ האחרון אסטרואיד ענק התקרב לכדור הארץ למרחק הקרוב ביותר שתועד אי פעם • בהתחשב שהשנה האחרונה סיפקה לנו לא מעט אירועים שלא חשבנו שיתרחשו בימינו, בדקנו האם ישנו סיכוי סביר שמטר מטוארים יחסל את האנושות • ספויילר: כן • האזינו

אסטרואיד בדרך לכדור הארץ / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
אסטרואיד בדרך לכדור הארץ / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

מוזמנים להאזין ולעקוב אחרינו בספוטיפיי, אפל פודקאסטס, גוגל פודקאסטס או באפליקציה האהובה עליכם בהעתקת כתובת ה- RSS

אנחנו לפעמים שומעים בחדשות שאסטרואיד עשוי להגיע מהחלל ולהתנגש בכדור הארץ, ומתעלמים. מדובר באחד האיומים האלה שכל הזמן קיימים ברקע, אבל אף פעם לא קורים. אבל, גם אמרנו את אותו הדבר על מגיפה שתשתק את כל העולם ולא נוכל לצאת מהבית. לא מדובר כלל באירוע מופרך, שכן מתועדים בהיסטוריה הלא רחוקה מספר אירועי נפילת אסטרואיד או מטאוריט על כדור הארץ. האחרון שבהם התרחש בעיר צ'ליאבינסק ברוסיה בשנת 2013, וגרם לשבירת זגוגיות ופצע 1,200 איש. מיליוני עצים נעקרו. אבק נשאר באוויר במשך חודשים.

לפני שאתם נכנסים לבונקר גלי וינרב מזמינה אתכם לפודקאסט "חזית המדע" בכדי ללמוד מה זה בעצם אסטרואיד, מה נאס"א עושה בנידון בכדי להציל את הכדור הכחול, והאם באמת תיתכן כי אבן שתיפול מהשמיים תחסל את האנושות כולה, וגורלנו יהיה כמו של הדינוזאורים? מה ההבדל אסטרואיד למטאוריט, וגם פגישה עם הישראלי היחיד שמצא אחד כזה.