משרד הבריאות הנורווגי: לוותר על חיסון קורונה לחולים המבוגרים והרגישים ביותר

"אנחנו לא מודאגים לגבי החיסון באופן כללי", הדגיש המנהל הרפואי של משרד הבריאות הבריטי • "ברור שמדובר בחיסון בטוח יחסית, עבור כולם חוץ מאחוז קטן מאוד של יוצאי דופן"

חיסון לקורונה / צילום: Sirichai Saengcharnchai
חיסון לקורונה / צילום: Sirichai Saengcharnchai

לאחר חיסון כ-33 אלף איש מהמגזרים החולים והמבוגרים ביותר בנורווגיה בחיסון של  חברת פייזר נגד קורונה, נרשמו במדינה 23 מקרי מוות, מהם כ-13 מגורמים שיכולים להיות קשורים לתופעות הלוואי של החיסון.

משרד הבריאות הנורווגי הזהיר היום כי אין ביטחון שהמוות של החולים הללו שאכן היו המבוגרים והרגישים ביותר, ולכן חוסנו ראשונים, נגרם ישירות מהחיסון. ואולם משרד הבריאות הנורווגי מודאג מספיק כדי להצהיר כי יש לוותר על חיסון לאוכלוסיות הללו, שהתועלת שלהם ממנו שולית לעומת ההשפעה השלילית האפשרית. החשש הוא כי גם תופעות של חום, קוצר נשימה קל או אלרגיה קלה שנחשבות נסבלות אצל הרוב המוחלט של המתחסנים, מעמיסות מידי על החולים הללו.

משרד הבריאות הנורווגי מדגיש כי רוב האנשים המבוגרים והחולים כן מתאימים לקבל את החיסון ואפילו זקוקים לו, ועל הרופאים של אותם חולים ךקבוע האם הם אמנם נמצאים בסכנת חיים מעליית חום ופעילות יתר של מערכת החיסון.

"אנחנו לא מודאגים לגבי החיסון באופן כללי", הדגיש המנהל הרפואי של משרד הבריאות הבריטי. "ברור שמדובר בחיסון בטוח יחסית, עבור כולם חוץ מאחוז קטן מאוד של יוצאי דופן".