אושר בוותמ"ל: תוכנית ענק להגדלת מועצת בני עי"ש

במועצה מתגוררים כיום 7,500 תושבים, כשהתוכנית כוללת תוספת בנייה של 5,700 יח"ד ושטחי תעסוקה נרחבים

בניין המועצה של בני עי"ש / צילום: ויקיפדיה
בניין המועצה של בני עי"ש / צילום: ויקיפדיה

תוכנית ענק שאושרה היום עומדת להגדיל בצורה ניכרת את מספר התושבים במועצה המקומית בני עי"ש שמדרום לגדרה מ-7,500 כיום לכ-30 אלף בעתיד. מדובר בתוכנית שקודמה במסגרת הוותמ"ל (תמל/ 1079), שכוללת בנייה חדשה של 5,700 יח"ד. זאת במבני מגורים בני שלוש עד 12 קומות, תוך הוספת שטחי ציבור, נתיבי תחבורה ומערך שטחים פתוחים ויצירת חיבורים ליישוב הקיים. התוכנית גם כוללת שטחי תעסוקה בצפון היישוב ושטחי תעשייה בדרומו, בהיקף כולל של כ-320 אלף מ"ר.

לתוכנית המוצעת הוגשו התנגדויות הנוגעות להיקף השטחים המיועדים לפיתוח. כך למשל מרכז המועצות האזוריות מחה על היקף השטחים החקלאיים המיועדים לפיתוח; המועצה האזורית באר טוביה מחתה על הפגיעה בשטחים החקלאיים שהם מקור פרנסתם של המושבים חצב וביצרון; הוועדה המרחבית זמורה, שבשטחה נמצא היישוב, קראה להתחיל בפיתוח שטחי התעסוקה ולתלות את בניית יחידות הדיור בכך. בניסיון לענות על חלק מהביקורת הצביעה הוותמ"ל בעד החלטה לגרוע כ-145 דונמים משטח התוכנית בכדי לסייע בשמירה על השטחים החקלאיים הסובבים.

שר הפנים, אריה דרעי, אמר כי "בזכות חזרת מוסדות התכנון למשרד הפנים, צפויה בני עי"ש לקבל מעטפת כוללת של מענים מוניציפאליים ותכנוניים, שלא יכלו להיות קיימים בעבר. זאת הודות להבנה של משרדי הממשלה השותפים, שהרחבתה של רשות מקומית בסדרי גודל שכאלה, מחייב ראייה מקיפה של הרשות המקומית בכלל תחומי השירות שלה. בני עי"ש צפויה להגדיל את מלאי הדיור, במקביל לראייה הכוללת בתחום התעסוקה והשירותים המוניציפאליים באזור ביקוש חשוב, אזור נפת אשקלון".

ראש מינהל הפיתוח במשרד הפנים ויו"ר הוותמ"ל, אדית בר, מסרה כי "אישור התוכנית ויוזמת משרד הפנים להבטיח את צמיחתה של בני עי"ש באופן שישמור עליה מאוזנת כלכלית וארגונית הם צעד משמעותי עבור הרשות והאזור כולו. התוכנית להרחבת היישוב תוסיף שטחי מסחר ותעסוקה משמעותיים, תחזק את הרשות המקומית, ותגדיל את היצע הדיור הנצרך באזור".

אדריכלית התוכנית היא אירית צרף נתניהו.