הפריימריז במפלגת העבודה: מרב מיכאלי נבחרה לתפקיד היו"ר

מיכאלי נבחרה לתפקיד לאחר שקיבלה 77% מהקולות • שיעור ההצבעה עמד על 26% בלבד

מירב מיכאלי / צילום: אלעד מלכה
מירב מיכאלי / צילום: אלעד מלכה

19:55

רון חולדאי בירך את מיכאלי על ניצחונה: "מרב היא מנהיגה חשובה. ניזום באופן מיידי שיח על בניית בית גדול לכל המרכז שמאל. נתאחד כדי לנצח את נתניהו ולהביא שינוי למדינת ישראל. זה מה שהציבור מצפה מאיתנו וזה מה שנעשה".

19:24

חברת הכנסת מרב מיכאלי היא יושבת ראש מפלגת העבודה לאחר שזכתה בתפקיד בפער עצום ממתחריה. מיכאלי קיבלה 77% מסך 9671 מהמצביעים. שיעור ההצבעה הגיע ל-26%.

מזכ"ל המפלגה ערן חרמוני הזכיר כי מפלגת העבודה היחידה מכל המפלגות שעשתה פריימריז, וקרא למצביעים ולתומכי המפלגה לחזור אליה: "תנועת העבודה קיימת 100 שנים והיא הסיכוי היחידי ליצור לטווח ארוך אלטרנטיבה אמיתית לליכוד ולנתניהו היא דרך מפלגה שורשית ואמיתית כמו מפלגת העבודה ולא מפלגת האווירה".

מיכאלי אמורה לתת הצהרה לתקשורת בעוד זמן קצר.

16:30

יו"ר מחוז הקיבוצים במפלגת העבודה, גברי בר גיל, שלח פניה דחופה לוועדת הבחירות של מפלגת העבודה שבה הוא תובע לאפשר הצבעה לכל מי שנמצא ברשימת המתפקדים של המפלגה.

לטענת ברגיל, מאות חברי קיבוצים שהגיעו להצביע בקלפיות הנמצאות בקיבוצים, גילו להפתעתם שאינם יכולים להצביע, כי שמם לא מופיע בספר הבוחרים, זאת למרות שהסדירו את התשלומים ובדקו את זכאותם.

ברגיל טוען כי קיבוצים שלמים (ביניהם עין חרוד, יגור ומשמר העמק) נמחקו מספר הבוחרים.

בהנהלת מפלגת העבודה דוחים את הטענות אך מבלי לספק הסברים על מחיקת השמות. בהודעת המפלגה נאמר כי "מדובר בנתונים שאינם אמת. ועדת הבחירות בראשות השופט שמעוני קבעה שערר שהוגש בנושא דינו להידחות".

13:30

אי סדרים וביקורת על הנהלת מפלגת העבודה במהלך יום הפריימריז לראשות המפלגה. בין השאר הגיעו תלונות על מאות חברי מפלגה ששמם נפקד מספר הבוחרים, ובראשם המועמדת המובילה בבחירות מירב מיכאלי. מיכאלי הגיעה לקלפי ברחוב ברודצקי בתל אביב בצהריים, אבל למרבה ההפתעה שמה נפקד מהרשימות.

לאחר בדיקות ארוכות, היא הצליחה בסופו של דבר להצביע במערכת הממוחשבת. במטה שלה אומרים כי התקבלו עוד תלונות רבות של תומכיה, ובעיקר מהמגזר הקיבוצי, ששמם לא מופיע ברשימות. בעיה אחרת שצצה הייתה פיזור הקלפיות, מאה במספר, כשלפי הטענות חלק מהקלפיות במקומות המזוהים עם מיכאלי בוטלו. היא עצמה סיפרה לאחר ההצבעה כי שמות מוכרים כמו השר לשעבר אברהם בייגה שוחט לא נמצאו בספר הבוחרים, וכך גם אחרים, "כמו שאתם מבינות הם לא חוסכים במכשולים, אל תתנו להם לעשות את זה". היא קראה לחברי המפלגה לצאת ולהצביע.

בבחירות משתתפים 37 אלף חברי מפלגת העבודה, המצביעים על בחירת יושב ראש המפלגה במקומו של עמיר פרץ הפורש. על התפקיד מתמודדים תשעה, ולבד ממיכאלי השמות הבולטים הם אבי שקד וגיל ביילין. שניהם דיברו על האפשרות להחזיר למפלגה את אהוד ברק, וביילין אף אמר כי ישריין לו את המקום השני. אלא שברק אמר היום בראיון ברשת ב' כי אין לו כוונה לעשות כן והודיע לאחר מכן בטוויטר על תמיכתו במיכאלי, שלדבריו היא "חזקה, עקבית ועצמאית בדעותיה וערכיה". הקלפיות שנפתחו בשעה 11:00 אמורות להיסגר ב-19:00 בערב. עד לשעה 14:00 הצביעו כמעט 10% מבעלי זכות הבחירה .

מיכאלי, אם תיבחר, תפעל ככל הנראה כדי לחבור אל מפלגתו של רון חולדאי שהביע נכונות לכך. העבודה לא עוברת את אחוז החסימה בסקרים, ומיכאלי אמרה בשיחה עם גלובס כי תתחיל במו"מ רק לאחר בחירתה, אבל ברור לחלוטין כי נדרש חיבור כזה של העבודה עם מלגות אחרות.