פלטפורמת ההשקעות Plus500 מקימה מרכז פיתוח בתל אביב

חברת הפינטק הישראלית, שמניותיה נסחרות בבורסת לונדון, מעוניינת לגייס עשרות מהנדסי תוכנה למרכז הפיתוח הטכנולוגי, שיצטרפו אל 160 עובדיה בישראל • עפ"י Plus500, המסחר בחוזי הפרשים בפלטפורמה שלה צמח להיקפי שיא בשנה שעברה

דוד צרויה, המנכ"ל החדש של Plus500 / צילום: קרן גפני
דוד צרויה, המנכ"ל החדש של Plus500 / צילום: קרן גפני

חברת הפינטק הישראלית Plus500, שמפתחת ומפעילה פלטפורמה למסחר בחוזי הפרשים (CFDs) על מניות, מט"ח, סחורות ומדדים, הודיעה בתחילת השבוע כי היא מקימה מרכז פיתוח טכנולוגי בתל אביב. Plus500 נסחרת בבורסה לניירות ערך של לונדון לפי שווי שוק נוכחי של כ-1.38 מיליארד ליש"ט (קרוב ל-1.9 מיליארד דולר). ב-12 החודשים האחרונים עלתה מניית החברה בכ-53%.

הפיתוח הטכנולוגי של Plus500, לדברי החברה, כולל את פיתוחה של פלטפורמת המסחר, יכולות שיווק טכנולוגיות, אופטימיזציה של אמצעי תשלום ועוד מגוון שירותים מתקדמים בתחום הפיננסי. בPlus500 מציינים כי "מרכז הפיתוח החדש יצטרף אל ליבת הפעילות הטכנולוגית של החברה ויתמקד בחדשנות ופיתוח טכנולוגיות מתקדמות לצד מוצרים חדשים".

החברה מוסיפה כי היא מעוניינת לגייס לשורותיו של מרכז הפיתוח, שיפעל בלב תל אביב, "עשרות מהנדסי תוכנה עם דגש על תחום המובייל, שיצטרפו אל 160 העובדים שמעסיקה החברה בישראל".

דוד צרויה, המנכ"ל החדש של Plus500, שמונה לתפקיד באופן קבוע ביולי 2020, מסר כי "מאז היווסדה, Plus500 התבססה על טכנולוגיה חדשנית פרי פיתוחה שאפשרה לה לצמוח ולהפוך לחברת פינטק גלובלית. הקמת מרכז הפיתוח הטכנולוגי החדש תהווה ציון דרך משמעותי בהתפתחות החברה ובהרחבת פרוטפוליו המוצרים המוצע ללקוחותיה והשווקים שבהם היא פועלת".

בתחילת ינואר הודיעה החברה כי גל הבר, המנכ"ל לשעבר ואחד ממייסדי Plus500, מסיים את תפקידו בדירקטוריון החברה. עם זאת, הבר ממשיך לספק שירותי ייעוץ לPlus500.

חוזה הפרשים (CFD), המכשיר הפיננסי שנסחר בפלטפורמת Plus500, הוא מכשיר פיננסי ממונף, שערכו נגזר ממחיר נכס הבסיס (למשל, מניה, מדד, מטבע או חוזה עתידי על סחורות), כפי שנקבע על-ידי זירת המסחר. המשקיעים בחוזי הפרשים אינם נדרשים להפקיד את מלוא שווי ערכן הנקוב של העסקות שהם פותחים, אלא רק אחוז מערכן כבטוחה. הרווח או ההפסד בהשקעה כזאת נובע מההפרש בין מחיר החוזה במונחי נכס בסיס במועד סגירת הפוזיציה לבין מחירו במועד פתיחת הפוזיציה. המסחר בחוזי הפרשים טומן בחובו סיכון גבוה במיוחד, בין השאר, בגלל המינוף הגבוה.

על-פי דיווחיה של Plus500, בשנת 2020 צמח המסחר בחוזי הפרשים בפלטפורמה שלה להיקפי שיא. להערכת החברה, היא צופה כי הכנסותיה השנתיות יסתכמו לכ-827 מיליון דולר, וכי הרווח השנתי בנטרול ריבית, מסים, פחת והפחתות (EBITDA) יסתכם בכ-515 מיליון דולר. לשם השוואה, החברה סיכמה את 2019 עם הכנסות שנתיות של כ-354 מיליון דולר ועם רווח EBITDA של 199 מיליון דולר. Plus500 צפויה לפרסם דוחות כספיים מקדמיים לשנת הכספים 2020 ב-17 בפברואר.