ברדיט סימנו עוד מטרה: מנייתה של חברת התעופה אמריקן איירליינס

מלחמת הסוחרים הצעירים במנהלי הקרנות השורטיסטים בשוק האמריקאי נמשכת • אמריקן איירליינס כיכבה ברשימת המניות בעלות פוזיציות השורט הגבוהות ביותר, וכעת נראה שסוחרי היום הספקולטיביים סימנו אותה כמטרה • אפליקציית המסחר רובין הוד הודיעה כי תפסיק את המסחר במניות גיימסטופ ו-AMC

טיסת אמריקן איירליינס / צילום: Shutterstock
טיסת אמריקן איירליינס / צילום: Shutterstock

הטירוף שהחל אתמול עם 'הרצת' מניית גיימסטופ נמשך היום עם מניית חברת התעופה אמריקן איירליינס, שזינקה ב-60% בטרום-מסחר. החברה אמנם פרסמה בדיוק את דוחותיה, אך לא התוצאות הרבעוניות שלה הן מה שהעיר את המשקיעים. הזינוק החד שנרשם נראה כחלק מהתופעה החדשה בשוק האמריקאי - מלחמת הסוחרים הצעירים מפורום WallStreetBets ברדיט במנהלי הקרנות השורטיסטים.

מנייתה של אמריקן איירליינס, שסבלה קשות מהשלכות משבר הקורונה ושיתוק ענף התעופה, כיכבה ברשימת המניות בעלות פוזיציות השורט הגבוהות ביותר - וכעת נראה שסוחרי היום הספקולטיביים סימנו אותה כמטרה על מנת להפיל קרנות גידור שהימרו נגד המניה. במקרה של גיימסטופ זה הצליח להם לא רע, כאשר כמה קרנות גידור סגרו את הפוזיציות שלהן בהפסד. בזמן שברדיט מנפחים את המניה, בקרנות הגידור עסוקים בלכסות את הפוזיציה במהרה על ידי רכישת המניות בחזרה - וכך נוצר שורט סקוויז שתורם לזינוק החד.

"נקמה בבומרים", הרצת מניות או גם וגם?

מלבד גיימסטופ ואמריקן איירליינס, גם מניות מפעילת בתי הקולנוע AMC, יצרנית הסלולר לשעבר בלקברי, רשת החנויות בד בת' אנד ביונד (BBBY) ונוקיה מאופיינות במסחר פראי בימים האחרונים. מדובר במניות שקל להזיז בשל מחירן הנמוך, אבל חשוב יותר - הן מככבות ברשימת פוזיציות השורט הגבוהות ביותר.

בפורום WallStreetBets ברדיט רבים מהמשקיעים הצעירים החדשים הללו ממסגרים את פעילותם כאידיאולוגית, ומתארים אותה כ"נקמה בדור הבומרים" שגנב להם את העתיד ולא טיפל נכון במשבר של 2008.

בראש רשימת האפליקציות הכי פופולריות ב-AppStore היום נמצאות רדיט ורובין הוד, עוד סממן לתופעה המעוררת דאגה בשוקים המסורתיים. הדאגה נובעת מכך שהיכולת לשתף רעיונות ברשתות החברתיות והמסחר החופשי מעמלות מעבר לים מספקים רוח גבית למשקיעים הצעירים, שלא פועלים לפי נתוני החברות בהן הם משקיעים ולמעשה מתאמים פעולות באופן שניתן לפרש כהרצת המניות הגדולה בהיסטוריה. הדאגה הזו הובילה את פלטפורמות המסחר TD Ameritrade ו-Schwab  להודיע על הגבלת המסחר במניות הללו, ואפליקציית רובין הוד שדרכה רבים מהמשקיעים הצעירים החדשים פועלים הודיעה גם היא על הפסקת המסחר במניות גיימסטופ ו-AMC.