דיווח: WeWork בוחנת הנפקה בוול סטריט דרך חברת SPAC

השווי הצפוי לחברה הוא כ-10 מיליארד דולר, הרחק מאוד משיא החברה בתקופת אדם נוימן לפני ביטול ההנפקה • עם זאת, לא בטוח שהחברה תבחר את האפיק הזה, וגם שוקעת סיבוב גיוס הון שתשאיר אותה פרטית בשלב זה

סניף WeWork בניו יורק / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
סניף WeWork בניו יורק / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

העיתון וול סטריט ג'ורנל מדווח כי חברת חללי העבודה המשותפים WeWork במגעים למיזוגה לתוך שלד בורסאי. השווי הצפוי לחברה הוא כ-10 מיליארד דולר, הרחק מאוד משיא החברה בתקופת אדם נוימן לפני ביטול ההנפקה. עם זאת, לא בטוח שהחברה תבחר את האפיק הזה, וגם שוקעת סיבוב גיוס הון שתשאיר אותה פרטית בשלב זה. 

החברה, שהייתה אמורה להנפיק בסוף 2019, ביטלה את ההנפקה, נכנסה לחובות והסתבכה עם חברת האם סופטבנק. מאז ביטול ההנפקה לציבור והדחת המנכ"ל לשעבר אדם נוימן בשנה שעברה, החברה בניהולו של סנדיפ מתראני פועלת לצמצום התחייבויות החכירה המאסיביות שלה.

במטרה לצמצם את העלויות, WeWork ויתרה על שטחי משרד ברחבי העולם, ניהלה מו"מ על הפחתת דמי חכירה וניסתה להפוך כמה הסכמי חכירה של בניינים להסכמי התחלקות בהכנסות. עסקי החברה נפגעו קשה ממגיפת הקורונה והמיתון, שגרמו לחברות רבות להפחית את ההוצאה על חכירת נדל"ן ולעבור לעבודה מרחוק, אך החברה אומרת שהמכירות התאוששו מהשפל שנרשם באביב שעבר.