הפריימריז במפלגת העבודה: עמר בר-לב זכה במקום השני

18,106 אלפי מצביעים ומצביעות הצביעו בפריימריז ושיעור ההצבעה עמד על 40% • במקום השלישי ברשימה נמצאת אמילי מואטי, אחריה גלעד קריב ובמקום החמישי אפרת רייטן

מרב מיכאלי, יו"ר מפלגת העבודה / צילום: מפלגת העבודה
מרב מיכאלי, יו"ר מפלגת העבודה / צילום: מפלגת העבודה

20:05

חבר הכנסת לשעבר עמר בר-לב קיבל כצפוי את מירב הקולות בבחירות הפנימיות למפלגת העבודה והוא שובץ במקום השני ברשימה אחרי היו"ר מרב מיכאלי.

בגלל שיטת הריצ'רץ' המגדרי הקובעת כי גברים ונשים ישובצו לסירוגין, הוצבה במקום השלישי אמילי מואטי, אחריה הרב גלעד קריב מהתנועה הרפורמית ואחריו אפרת רייטן, מגישת טלויזיה בעברה והיום עורכת דין ופעילת ציבור. חבר הכנסת לשעבר רם שפע, שעבר מכחול לבן, שובץ שישי. אבתיסאם מראענה הגיעה למקום השביעי ואחריה חבר הכנסת לשעבר נחמן שי.

הזוכים בפריימריז של מפלגת העבודה / צילום: מפלגת העבודה
 הזוכים בפריימריז של מפלגת העבודה / צילום: מפלגת העבודה

הסקרים מראים כי העבודה תכניס חמישה חברי כנסת, מהם יהיו אם כן לפחות שלושה חדשים. סיום הליך הבחירה נותן את האות לקידום המו"מ לחיבורים עם מפלגות אחרות, וצפוי כי בתוך יממה החיבור הראשון יהיה עם "הישראלים" של רון חולדאי ואולי גם עופר שלח.

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מיכאלי מסרה הערב: "חברות וחברים, מפלגת העבודה מתחילה מחדש עם רשימה חדשה שאתן ואתם בחרתם. המפלגה הדמוקרטית היחידה בישראל, התחדשה הערב בנבחרת איכותית, ערכית, נבחרת של אמת, נבחרת עם ייצוג שווה לנשים וגברים, נבחרת שווה. יחד עם חברי וחברותי לרשימה, שכל אחת ואחד מהם באו לעבוד ולתת מעצמם למען הציבור, נלחם על מדינת ישראל שלנו, נאבק יחד למען כל אחד ואחת מאזרחיות ואזרחי ישראל. נלחם למען הביטחון הלאומי, למען הביטחון הכלכלי והבריאותי שלכןם שכל כך מופקרים היום. יחד נבנה מחדש בית של אכפתיות, של יושרה ושל אמת.

גם החברות והחברים שלא התברגו בראש הרשימה הן שותפות ושותפים ממדרגה ראשונה לבנייה החדשה. יחד אנחנו קוראות וקוראים לכל הישראליות והישראלים - בואו הביתה. אנחנו הבית שלכם. בואו כדי שבעשרים ושלושה במרץ, נחזיר את האמת לפוליטיקה".

19:15

18,106 אלפי מצביעים ומצביעות בפריימריז שערכה מפלגת העבודה.
אחוז ההצבעה עמד על 40%. הקלפיות וההצבעה הדיגיטלית

11:38

החלה ההצבעה בפריימריז לרשימת העבודה לכנסת ה-24. ההצבעה דיגיטלית, כלומר מתאפשרת מהמחשב הביתי או מהסלולרי לאחר אימות פרטי המצביעים ומסירת סיסמה אישית.

בפריימריז מתמודדים 62 מועמדים, ומספר המתפקדים בעלי זכות ההצבעה מגיע ל-45,093, לאחר גל הצטרפות של 8,000 מתפקדים בשבוע האחרון לבדו. המתפקדים יידרשו לבחור לפחות חמישה ועד שבעה מועמדים.

בנוסף, למטרת גיבוי, יופעלו 9 קלפיות כמענה למי שלא ירצו או לא יצליחו להצביע באמצעים הדיגיטליים. הקלפיות הדיגיטליות והמוחשיות יפעלו עד השעה שבע בערב, והתוצאות צפויות להתפרסם בשעות הלילה המוקדמות.

יו"ר המפלגה מזה שבוע, מרב מיכאלי, לא הודיעה על תמיכה אישית במועמדים כלשהם, אך הנציג הבולט שהביע תמיכה במאבקיה בתוך המפלגה נגד עמיר פרץ ובבחירות לראשות המפלגה הוא חבר הכנסת לשעבר עומר בר לב.

מרב מיכאלי / צילום: מפלגת העבודה
 מרב מיכאלי / צילום: מפלגת העבודה

כמעט כל המועמדים האחרים לא מוכרים בשדה הפוליטי הארצי, למעט חבר הכנסת לשעבר נחמן שי. עוד שמות מעט מוכרים הם אמילי מואטי, שהייתה בעבר ברשימת העבודה לכנסת אך לא נבחרה, העיתונאי חיים הר זהב, אפרת רייטן, גיל ביילין שרץ גם לראשות המפלגה, איש הקיבוצים גברי ברגיל והרב גלעד קריב.

נזכיר כי לפי הקביעה של מיכאלי שאושרה במוסדות המפלגה, הרשימה תורכב מריצ'רץ' של נשים וגברים, כך שאם לדוגמה יהיו שני גברים בראש הרשימה, האישה הבאה בתור תוקפץ למקום השני.

מיכאלי אמרה בראיונות, לרבות לגלובס, כי לא תקיים משא-ומתן רציני לאיחוד רשימות עד לאחר קבלת תוצאות הפריימריז. עם זאת, ובעיקר לאור היחלשותה של מפלגת הישראלים של רון חולדאי וירידתה אל מתחת לאחוז החסימה, צפוי איחוד בגזרה הזו, הצפוי להביא לפחות שבעה מנדטים. על רקע התחזקות העבודה, מיכאלי תדרוש את הבכורה וגם עדיפות מספרית ברשימה. 

עוד מועמד להצטרפות הוא עפר שלח, שמביא לחיבור, יותר מאשר קולות - הוא לא הצליח לסחוף רבים כאלה - את הניסיון הפרלמנטרי ואת הידע הרב שצבר בשמונה השנים בכנסת.

מנגד לא צפוי חיבור עם בני גנץ. מיכאלי אמרה מפורשות כי גנץ, על אף כוונותיו הטובות, הפך ביחד עם עמיר פרץ ואיציק שמולי לחלק מהליכוד ולסייען לשמירת בנימין נתניהו בכס ראש הממשלה.