עוזבת את ישראל: טופשופ סוגרת את החנויות בארץ

קבוצת גולף, אשר מחזיקה בזיכיון של טופשופ בשוק הישראלי ומפעילה בארץ תשע חנויות בהן מועסקים כ-150 עובדים, נדרשת לסגור את הפעילות בעקבות כך שאסוס רכשה את המותג • דובר חברת גולף סירב להתייחס לידיעה

סניף טופשופ / צילום: שני מוזס
סניף טופשופ / צילום: שני מוזס

טופשופ הבריטית נרכשה על-ידי אסוס, והחנויות של המותג בישראל ייסגרו. לגלובס נודע כי קבוצת גולף , אשר מחזיקה בזיכיון של טופשופ בשוק הישראלי ומפעילה בארץ תשע חנויות של המותג, נדרשת לסגור את החנויות של טופשופ בישראל. לפי ההערכות, היא תידרש להפסיק גם את פעילות אתר הסחר המקומי שהיא מפעילה כיום. דובר חברת גולף סירב להתייחס לידיעה.

עדיין לא ברורה המשמעות של הצעד הזה עבור כ-150 עובדי רשת טופשופ, ועבור שטחי המסחר שבבעלותה של כ-3,400 מ"ר, והאם וכמה מתוכם עשויים להיקלט בפעילויות אחרות של קבוצת גולף.

הצעד הזה הוא תולדה של העסקה שנחתמה בתחילה השבוע, במסגרתה דווח כי קמעונאית האונליין אסוס רוכשת את המותג טופשופ יחד עם שורה של מותגים נוספים תמורת כ-300 מיליון ליש"ט מידי קבוצת  ארקדיה, לאחר שזו נקלעה לפשיטת רגל.

במסגרת העסקה לא רכשה אסוס את החנויות הפיזיות של רשת טופשופ, ודווח כי תקלוט רק כ-300 עובדים, ובמקביל כ-2,500 עובדי הסניפים יפוטרו.

מוקדם יותר השבוע דיווחה גולף למשקיעים כי "טרם נמסרה לה הודעה רשמית על-ידי קבוצת ארקדיה בנוגע להמשך הפעילות מכוח הסכמי הזיכיון, והחברה בוחנת את משמעויות העסקה, ככל שישנן". עם זאת, גולף הוסיפה ועדכנה כי לפי שעה ישנה "אי-בהירות ביחס להשלכות העסקה בנוגע לאספקות עתידיות מהמותג".

מנכ"ל אסוס צוטט, ניק בייטון, צוטט בתחילת השבוע בידי סקיי ניוז, כשאמר כי החברה "בוחנת את האפשרות לשמור על חנות הדגל של הרשת בבריטניה ברחוב אוקספורד", אך הודה כי היא "אינה בראש בסדר העדיפויות", תוך שהוסיף: "זה משהו שאנחנו שוקלים, אבל אנחנו לא עסק של חנויות פיזיות", אמר.

רשת טופשופ הגיעה לישראל ב-2003. לפני כחמש שנים גולף רכשה פעילות עסקית שכללה התקשרות עם מותגי האופנה הבינלאומיים טופשופ וטופמן, דורותי פארקינס ומיס סלפרידג'. ואולם ב-2017 סגרה גולף בתיאום עם קבוצת ארקדיה את רשת טופמן ואת שני המותגים הנוספים, וכיום היא מפעילה רק את המותג טופשופ בחנויות פיזיות ובאתר ייעודי באונליין.

כבר במסגרת דוחותיה לרבעון הראשון של 2020 רשמה קבוצת גולף הפרשות לירידת ערך השקעה בפעילות טופשופ בסך של כ-10.5 מיליון שקל ולירידת ערך רכוש קבוע ורכוש בלתי מוחשי בסך של כ-4 מיליון שקל, זאת לאחר שקבוצת ארקדיה, הבעלים של טופשופ, נקלעה לקשיים.