"רגע מכונן": הוט משיקה את רשת הסיבים החדשה בשיתוף ibc

מנכ"לית הוט, טל גרנות-גולשטיין: "היינו הראשונים שהשיקו 100 ו-200 מגה בישראל, והיום אנחנו מציעים בפריסה ארצית 500 מגה. נציע הכול תחת קורת-גג אחת ונשיק מגוון מוצרים שישדרגו את חוויית הצפייה עם נתב חדש ומשפרי קליטה" • מחירי ההשקה יפורסמו בעוד שבוע

חברת הוט הכריזה הבוקר (ד') במסיבת עיתונאים על השקת רשת הסיבים החדשה שלה. מנכ"לית הוט, טל גרנות-גולדשטיין, אמרה כי החברה נמצאת בפתחה של מהפכה גדולה מאוד עם שתי רשתות מקבילות. 

לדברי גרנות-גולדשטיין, "ההשקה של הוט את שירות הסיבים הוא רגע מכונן. בסוף אנחנו כחברה אחת בקדמת הטכנולוגיות גם בסיבים וגם בדור 5. זה הולך לעורר מהפך דרמטי ולתת דחיפה לשוק. עד 2025 נגיע ל-2 מיליון בתי-אב ביחד עם ibc".

"הוט ערוכה להשיק את השירות, אבל מהיום אנחנו פותחים את ההרשמה, וזה ייקח עוד כמה ימים", הוסיפה גרנות-גולדשטיין.

לדבריה, "אנחנו הראשונים שהשיקו 100 ו-200 מגה בישראל, והיום אנחנו מציעים בפריסה ארצית 500 מגה. נציע את הכול תחת קורת-גג אחת ונשיק מגוון מוצרים שישדרגו את חוויית הצפייה עם נתב חדש ומשפרי קליטה, ובעוד 10 ימים נפרסם את התמחור של החבילות החדשות". 

"ההשקעה בסיבים היא אובססיה אצלנו" 

פטריק דרהי, בעלי הוט, השתתף באירוע ואמר כי הוא התחיל להשקיע בישראל ב-2009 אחרי שקנה מניות הוט מבנק לאומי. "היה לנו אז מיליארד אירו הכנסות, ומאז ההשקעה בהוט הביאה לנו הרבה מזל, והגענו להכנסות של 30 מיליארד איר בעולם", אמר. 

לדברי דרהי, "לכל מדינה מודרנית יש צורך בהשקעה בסיבים. ההשקעה בסיבים היא אובססיה אצלנו, וגם הבן שלי למד את התחום. היום התוכנית היא להרחיב את ההשקעה כמה שיותר מהר ללקוחות. אנחנו מעדיפים להיות בעלים של התשתית, ואני שמח שנכנסנו להשקעה ב-ibc". 

לדבריו, "צרפת תהיה מרושתת בסיבים ב-2025, ואנחנו נרחיב גם בישראל ובפורטוגל וכמובן גם בארה"ב. עד היום אלטיס פרסה סיבים אופטיים ב-25 מיליון בתים. אני מרגיש בישראל כמו בבית. ישראל זו השקעה חשובה עבור אלטיס".

דרהי אמר עוד כי "עד כה לא הייתה הצדקה כלכלית להשקעה בסיבים. רק החיבור ל-ibc עשה את ההבדל. בהתחלה הציעו לנו להצטרף למיזם ב-2012, אבל אז לא הייתה הצדקה כלכלית לזה".

גרנות-גולדשטיין הוסיפה כי "אנחנו נכנסנו ל-ibc כשותפים, ואין לנו שום כוונה כרגע לקנות אף אחד. טוב לנו עם השותפים כמו שהם עכשיו. נפרסם את מחירי ההשקה בעוד שבוע". 

דרהי אמר עוד כי בעבר סבר כי הכניסה ל-ibc היא שגיאה, היות שמבנה הבעלות לא היה הגיוני, כשיש לך ספק בדמות סיסקו שיושב איתך בשולחן בעלי המניות, ואתה מחויב לקנות ממנו ציוד. משהשתנו התנאים, והתחלפה הבעלות, הסביר דרהי, המיזם הפך להיות הגיוני, ו"יש בעלי מניות שהמטרה שלהם היא להרוויח ממכירת תשתיות ולא ציוד, אז הוא מעניין אותנו". 

דרהי התייחס עוד לסוגיה שמעסיקה את כל עולם הטלוויזיה, והיא עתיד הטלוויזיה במודל המסורתי שבו הוט פועלת - של אריזת תוכן - והמלחמה מול שחקניות כמו נטפליקס ואמזון. דרהי אמר כי מבחינתו הבעיה לא קיימת, וכי היכן שהוא יוכל לצמצם רכש תוכן, הוא יעשה זאת. לדבריו, הרבה יותר כדאי לאלטיס למכור אינטרנט פתוח, שבו כל צרכן קונה ישירות את התוכן, ואלטיס רק מתווכת אותו.

דרהי ציין כי אין שום היגיון ברכישת זכויות שידורי ספורט למשל, כאשר בסופו של דבר חברת הכבלים צריכה לגבות את התשלום מהצופים, מבלי שהיא מרוויחה מזה ורק מעבירה אותו לבעלי הזכויות. הוא הוסיף כי העלייה במחירי זכויות השידור הביאה להתמוטטות של חברות, וכי אלטיס לא תהיה במשחק הזה.

את דבריו איזנה במעט גרנות-גולדשטיין, שהדגישה כי הוט תמשיך להפיק תוכן מקורי איכותי שיש לו ביקוש רב בישראל והוא גם נמכר בחו"ל.