קטע כלכלי | פודקאסט

יציבות כלכלית, גם כשהפוליטיקה לא מאפשרת: כך פועל בנק ישראל

מה עושים כשהפוליטיקאים רוצים להעביר החלטה פופוליסטית שעשויה להסב נזק? • פרופ' קרנית פלוג, לשעבר נגידת בנק ישראל, מסבירה בפודקאסט "קטע כלכלי" כיצד הבנק המרכזי שומר על הקופה הלאומית • האזינו

קרנית פלוג / צילום: רמי זרנגר
קרנית פלוג / צילום: רמי זרנגר

עקבו אחרינו בספוטיפיי, אפל פודקאסטס, גוגל פודקאסטס או באפליקציה האהובה עליכם בהעתקת כתובת ה-RSS 

כל מדינה מתוקנת מחזיקה בנק מרכזי גדול, הכפוף להחלטות הממשלה. תפקידו לוודא את יציבות הכלכלה החל מניהול המדיניות המוניטרית, קרי קביעת הריבית; דרך דאגה ליציבות מחירים, ועד כמות הכסף המגיע לארנקי האזרחים.

הסניף המקומי של בנק כזה הוא 'בנק ישראל', שנוסד עוד בזמן התקופה העות'מנית כחלק מבנק עותמן. לאחר קום המדינה הפך לבנקאי הבלעדי של הממשלה, ומאז משמש כיועץ הכלכלי של הממשלה, אם כי עצתו אינה מחייבת.

פרופ' קרנית פלוג, לשעבר נגידת בנק ישראל וכיום סגנית נשיא למחקר במכון הישראלי לדמוקרטיה ומרצה באונ' העברית, מתארחת בפודקאסט קטע כלכלי מבית גלובס  בהנחיית ד"ר אושי שהם-קראוס לשיחת הסבר מרתקת על הדרך שבה הבנק שומר על הקופה הלאומית.

■■

ד"ר אושי שהם-קראוס הוא דוקטור לפילוסופיה של הכלכלה, עוסק בלימודי עתידים בתחום הפיננסי. לימד במשך שנים בבתי הספר לכלכלה ולמינהל עסקים במכללה למינהל. מרצה ויועץ בתחומי ה-Fintech ,Wealthtech ,Insurtech. מרצה על התפתחויות טכנולוגיות קרובות והשפעתן על סקטורים שונים בתעשייה ומדריך בשימוש בסכמות חשיבה מתחום לימודי העתידים לטובת עבודה ארגונית. ניתן להשיג את אושי באתר הבית או במייל