יותר מ־17 מיליון איש צפו בראיון של אופרה ווינפרי עם הנסיך הארי ומייגן מרקל

הראיון ששודר ברשת CBS היה בין אירועי הטלוויזיה הנצפים ביותר בעונה, אבל עדיין לא הגיע אפילו קרוב לאחוזי הצפייה של הסופרבול

מייגן מרקל והנסיך הארי בראיון לאופרה וינפרי / צילום: Associated Press, (Joe Pugliese/Harpo Productions
מייגן מרקל והנסיך הארי בראיון לאופרה וינפרי / צילום: Associated Press, (Joe Pugliese/Harpo Productions

יותר מ־17 מיליון איש צפו בראיון של אופרה ווינפרי עם הנסיך הארי והדוכסית מסאסקס מייגן מרקל ברשת CBS ביום ראשון, מה שהפך את הראיון המתוקשר לאחד האירועים הנצפים ביותר בעונת הטלוויזיה - אך עדיין בפיגור ניכר מהסופר בול.

הראיון, באורך של כשעתיים - בו גילתה מרקל כי הייתה אובדנית לאחר שהצטרפה למשפחה המלוכה הבריטית והאשימה חלק מאנשי בית המלוכה במה שהגדירה ככינון הגזענות - זכה לתפוצה נרחבת גם ברשתות חברתיות ובתקשורת הבריטית.

כמות הצופים, המבוססת על נתונים של חברת נילסן, כנראה תהיה גבוהה יותר כשיחושבו הצופים שראו את הראיון על גבי רשת האינטרנט. הסופרבול, האירוע הנצפה ביותר בעונה, משך 90 מיליון צופים, לשם ההשוואה.

ביצועי הראיון מבחינת רייטינג דומים לביצועי תוכנית הפוטבול של יום ראשון של NBC מהעונה שעברה והיו יותר טובים משל רוב תוכניות הבידור. הרייטינג גם עקף בקלות את שידור טקס גלובוס הזהב ששודר בשבוע שעבר ב־NBC ומשך 5.4 מיליון צופים. 

הרייטינג של הראיון מראה כי משפחת המלוכה הבריטית עדיין מרתקת אמריקאים רבים. אחת מהסדרות הפופולריות ביותר בנטפליקס היא "הכתר", דרמה המתארת את קורות המשפחה המלכותית בימי מלכותה של המלכה אליזבת השנייה.

הראיון אפילו היה הנושא של אחת השאלות שנשאלו בתדרוך לעיתונאים של הבית הלבן ביום שני. "מייגן מרקל היא אזרחית פרטית, וכך גם הנסיך הארי, בנקודה זו", אמרה דוברת הבית הלבן ג'ן סאקי כשנשאלה על תגובתו של הנשיא ג'ו ביידן לתוכנית של אופרה. "כל מי שמעז לדבר באופן פומבי על המאבק הפרטי שלו עם בריאות הנפש ומספר את סיפורו האישי הוא אמיץ, וזה בהחלט משהו שהנשיא מאמין בו", אמרה.

הרבה פחות אנשים צפו בתוכנית ביום ראשון מאשר בראיונות מתוקשרים מהעבר. כשברברה וולטרס ראיינה את מוניקה לווינסקי בשנת 1999, צפו בראיון 70 מיליון איש. ב־20 השנים האחרונות הטלוויזיה הפכה ליותר ויותר שברירית, מה שגורם לכך שחוץ מאירועי ספורט וחדשות עצומים, כבר קשה להשיג את הרייטינג שהשדרניות מכירות מפעם.

בראיון ששודר ביום ראשון זכתה רשת CBS, לאחר שחתמה על הסכם בשווי שבין 7 מיליון ל־9 מיליון דולר עם חברת ההפקות של ווינפרי, Harpo, כך דווח ב"וול סטריט ג'ורנל" בשבוע שעבר.

הנסיך הארי ומייגן מרקל לא קיבלו תשלום על הראיון, כך אמרה ווינפרי במהלך השידור. דוברת של הזוג אמרה ל"ג'ורנל" בשבוע שעבר כי הזוג לא קיבל פיצוי על הופעתו.

ברשת CBS דרשו כ־325 אלף דולר על פרסומות של 30 שניות במהלך שידור הראיון, כך אמרו בכירים בתעשיית הפרסומות. זה כפול מהמחיר השגרתי המשולם על תוכניות דרמה שלרוב משודרות בין 8 ל־10 בערב בימי ראשון.

הזכויות על הראיון נשארו בידי חברת Harpo, אמרה דוברת של החברה. ל־CBS מותר לשדר את הראיון בשידור חוזק בודד, והוא גם יהיה זמין באתר של הרשת במשך 30 יום. עם זאת, הראיון לא יהיה זמין בפלטפורמה Paramount+, פלטפורמת סטרימינג המשדרת גם תכנים של CBS. רשת CBS היא חלק מחברת ViacomCBS.

השאלה אם הראיון יגרום לזוג הארי ומרקל להיות מוארים באור מחמיא יותר לגבי החלטתם לעזוב את אנגליה לטובת קליפורניה, עוד לא ברורה, אבל הראיון הדגיש את מעמדה הבלתי מעורער של אופרה כאינקויזטורית הראשית של אמריקה.

בשביל ווינפרי, הראיון והרייטינג החזק שלו מראים שהיא עדיין יכולה למשוך קהלים גדולים, ושהיא האישה השולטת במשבצת המראיינת של אנשים בקליבר רציני.

"אין שאלה על כך שאופרה הייתה הכוכבת הגדולה של הראיון הזה", אמר רוברט תומפסון, פרופסור לטלוויזיה ותרבות פופולרית בביה"ס ע"ש S.I. Newhouse לתקשורת של אוניברסיטת סירקיוז.

הנסיך הארי ומרקל היו זקוקים לברכתה של אופרה כזוג מלכותי בארה"ב, אמר תומפסון. "להימשח למלוכה האמריקאית כרוך בביקור אצל המלכה - וזוהי אופרה. זו הייתה אופרה שחתמה על מסמכי האימוץ שהביאו אותם", אמר.

חוץ מלהמשיך לנהל את חברת ההפקות שהיא עומדת בראשה, חתמה ווינפרי על הסכם ליצירת תוכן עבור שירות הסטרימינג של אפל. כעת היא עובדת על ספיישל בנושא בריאות הנפש עבור Apple TV+ יחד עם הנסיך הארי.