IBC הפסיקה פעילות המכירה הישירה ללקוחות

החברה הודיעה לספקיות האינטרנט כי החל מהחודש, המכירות יבוצעו על ידן ישירות ,והיא תתמקד בהיותה סיטונאית תשתיות נטו • IBC הוא מיזם הסיבים האופטיים שבו שותפות חברת החשמל, סלקום, הוט וקרן תש"י

פריסת סיבים אופטיים / צילום: Shutterstock
פריסת סיבים אופטיים / צילום: Shutterstock

בעקבות השלמת עסקת IBC הוט, הודיעה חברת IBC לספקיות האינטרנט המשתמשות בשירותיה, על הפסקת פעילות המכירה העצמאית שהפעילה ועל כך שהספקיות יהיו אחראיות למכירות שלהן, מה שאומר שהיא תיוותר כחברת תשתיות שוק סיטונאי נטו.

IBC הוא מיזם הסיבים האופטיים שבו שותפות חברת החשמל, סלקום, הוט וקרן תש"י. החברה מוכרת חיבורי סיבים לספקיות האינטרנט והן מוכרות אותו ללקוח הסופי.

נסביר כי פעילות המכירה של IBC התנהלה על אש קטנה דרך מוקד שירות חיצוני, והיא הוקמה בתקופה שהייתה סביבה אי בהירות בנוגע לעתידה, הגם שהיא הוקמה כחברה שהיא ספק של ספקים ולא אמורה הייתה למכור ישירות ללקוחות. כאמור, משנכנסה הוט הוחלט להפסיק לחלוטין את פעילות המכירה, וספקיות שעובדות עם IBC לא רואות בכך נזק, היות שהיא מכרה ממילא בכמויות מאד קטנות.

IBC הודיעה החודש על הפחתת מחיריה ושלחה הודעה לכל ספקיות האינטרנט על לוח תעריפים חדש. המעניין בהודעה שלה הוא שהחברה הורידה מחירי שימוש בתשתיותיה לקראת התחרות עם בזק, אך במקביל היא גם ביטלה את העלאת המחיר אחרי שנה.

ההנחה שהעניקה הוא בשיעור של 17-26%, כך שמחיר חבילת 500 מגה יעמוד על 68 שקל לחודש לעומת 72.6 לחודש ו-75 שקל לחודש לקצב של 1 ג'יגה. המחירים מגלמים הנחה של 15% ממחירי בזק בשוק הסיטונאי.

החברה גם תעניק הנחת כמות נוספת, כך שספק הרוכש מעל 15 אלף קווים פרטיים יקבל הנחה של 5% לקצב של 500 ו-10% הנחה לקצבים של 1 ג'יגה.
עלות שכירות של מודם ב-IBC תעמוד על 5 שקלים לחודש ו-13 שקלים חודש לנתב.