אומרים שהיה פה שמח: למה אנחנו אוהבים להתרפק על נוסטלגיה?

כולנו אוהבים לטבוע בשיחות ובחלומות על זיכרונות הילדות שלנו, כל אחד והנוסטלגיה שלו • חשבתם פעם בשביל מה זה חשוב לכם לעורר את הזיכרונות האלה, ואיך זה משפיע על ההווה שלכם?האזינו

הנוסטלגיה ממכרת. אתם בטח זוכרים כמה נחמד היה לחיות בימי הילדות התמימים, לפני שהסמארטפונים האיומים האלה השתלטו על הכל. איך שיחקתם כדורגל בשכונה, והלכתם למכולת הקטנה בפינה לקנות גלידה ביום חם. געגועים לימים אחרים בהם לא חשבתם יותר מידי על צרות היום. אפילו לפני שנה, לפני שהמסכות הפכו לשגרת חיינו. 

כולנו אוהבים לטבוע בשיחות ובחלומות על זיכרונות הילדות שלנו, איך היה פה שמח לפני שנולדתי והכל היה ורוד. כל אחד והנוסטלגיה שלו. גלי וינרב, כתבת מדעי החיים של גלובס מציגה בפודקאסט חזית המדע את המחקרים שביצעו חוקרי הנוסטלגיה ד"ר שון גמון מבית הספר למינהל עסקים באוניברסיטת לנקסטייר, בריטניה; ופרופ' קונסטנטין סדיקידס, חוקר אישיות וזהות במחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטת סאות'המפטון, בריטניה. השניים ניסו לפענח למה כל כך חשוב לנו לעורר את הזיכרונות האלה, וכיצד ההתרפקות על העבר משפיעה על חיי היום יום שלנו. ספוילר: נוסטלגיה היא לא מה שחשבתם.