סונול | בלעדי

סונול פותחת סופרמרקט אונליין: משלוחים בחינם תוך שעתיים וחצי

הסופרמרקט החדש יספק משולחים בתוך שעתיים וחצי ויתחרה בחברות המאפשרות משלוחים מהירים בתוך העיר עם מגוון מוגבל יחסית • בשלב הראשון המשלוחים יסופקו במסגרת פיילוט לגבעתיים, לרמת גן, לרמת אפעל ולקריית אונו, ובהמשך יורחבו גם לערים נוספות

התחרות המקוונת מתחממת: סונול נכנסת למכירת מוצרי סופרמרקט באונליין - כך נודע לגלובס. החברה, בניהולו של ניר גלילי, תיכנס לראשונה למכירת מוצרי סופרמרקט במשלוח תוך שעתיים וחצי תחת השם סונול אונליין, שיעלה לאוויר בתוך כשבועיים. בסונול מתכננים להציע בשלב החדירה משלוח ללא עלות, עם סכום מינימום למשלוח של 75 שקלים באמצעות האתר והאפליקציה שלה.

ולאיפה יגיעו המשלוחים? בשלב הראשון, החברה תבצע פיילוט באזור גבעתיים, רמת גן, רמת אפעל וקריית אונו, ובהמשך תתרחב הפריסה לאזורים נוספים. החברה צפויה להשקיע במהלך 2 מיליון שקל בשנתיים הקרובות.

את הסחורה תלקט סונול מתוך הסניפים שלה, כשבתקופת הפיילוט הליקוט יתבצע מתוך המינימרקט שהיא מפעילה ברחוב יצחק שדה. בסונול מתכננים להפעיל שירות משלוחים שיפעל גם בשישי לפני כניסת השבת, וגם במוצ"ש. גורמים בסונול אמרו לגלובס כי יש לה כוונה להתרחב עוד השנה ולספק משלוחים גם למודיעין וראשון לציון.

בהזמנה מסונול אונליין ניתן יהיה להזמין את כל המגוון של רשת הסופרמרקטים של סונול, שנקראת סו גוד פלוס. מדובר בכ-6,000 מוצרים, כולל ירקות, פירות, דגני בוקר, מוצרי חלב, מוצרים קפואים, לחמים, חומרי ניקוי ועוד. סו גוד פלוס מונה היום 12 חנויות בפריסה ארצית.

למעשה, סונול תיכנס לתחרות ישירה עם המתחרות שפועלות באזורים הללו, בעיקר מול מי שמסוגלות לספק משלוחי אונליין בתוך פרקי זמן קצר יחסית, כמו AM:PM, קוויק ודלי של יאנגו. זאת בנוסף לשחקניות הגדולות הפועלות בתחום ומספקות משלוחים, ובראשן שופרסל אונליין שכבר מוכרת ב-3 מיליארד שקל בשנה, טיב טעם שמוכרת ב-110 מיליון שקל בשנה, קוויק שגם היא מספקת משלוחים מהירים בתוך שעתיים ומכרה בקרוב ל-90 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של 2020, AM:PM, רמי לוי, ויקטורי ואחרות.

בשבוע שעבר הודיעה סונול על רכישת 7 חנויות של רשת מינימרקטים בשם סיטי מרקט בתמורה ל-30 מיליון שקל. מחזור המכירות של הרשת עומד על כ-60 מיליון שקל בשנה, ובכוונת סונול לפתוח לרשת 5 חנויות נוספות עד סוף השנה הנוכחית ולהגיע למחזור מכירות של כ-80 מיליון שקל כבר ב-2021, מתוך כוונה שבשנה הבאה המחזור יגיע להכנסות של מעל 100 מיליון שקל.

ככל שתושלם הרכישה, בסונול מתכננים לבצע משלוחים גם באזור תל אביב, באמצעות החנויות של סיטי מרקט. אגב, שתיים מתוך החנויות של סיטי מרקט שרכשה סונול פועלות בשבת.

סונול, בבעלות איש העסקים דודי ויסמן, מפעילה למעלה מ-240 תחנות דלק וכ-200 חנויות נוחות.