הקורקינטים השיתופיים יורדים לאילת: בירד וליים זכו במכרז להפעלת השירות בעיר

כל אחת מהחברות תציב 100 קורקינטים באילת, לאחר שזכו במכרז שהפעיל תאגיד התיירות של העירייה • תושבי אילת ייהנו ב-10% הנחה על השימוש בקורקינטים השיתופיים

קורקינטים חשמליים של BIRD / צילום: BIRD
קורקינטים חשמליים של BIRD / צילום: BIRD

גם אילת מצטיידת בקורקינטים שיתופיים: החברות בירד וליים זכו במכרז שהפעיל תאגיד התיירות של עיריית אילת. כל אחת מהחברות תציב 100 קורקינטים בעיר הקיט הדרומית. תאגיד התיירות יציב עמדות חניה לכלים שרק בהם ניתן יהיה להחנות אותם - בדומה לאופן ההפעלה בתל אביב. חברה נוספת שפועלת בעיר זה מכבר היא ליאו, אלא שלה יש מנגנון שונה: ליאו פועלת להשכרה דרך בתי מלון וגופי תיירות באמצעות תחנות עגינה במקומות מסוימים. פעילותה של ליאו תימשך במקביל.

מחירי השימוש יהיו דומים לאלה שמוכרים מהערים שבהן פועלות החברות במרכז הארץ בניכוי סכום המע"מ. המחיר במרכז עומד על 5 שקלים לשחרור הנעילה ו-60 אגורות לכל דקת שימוש בבירד ובליים המחיר משתנה בין הרשויות השונות: בתל אביב לדוגמה המחיר בליים עומד על 5 שקלים לפתיחת נעילה ועל 70 אגורות לדקת רכיבה. המכרז להפעלת הכלים באילת קובע כי עבור כל נסיעה ישלמו המפעילות לתאגיד התיירות חצי שקל. עוד קובעים תנאי המכרז כי לתושבי אילת תינתן הנחה של 10% על השימוש בקורקינטים.

לאחרונה הוצבו באילת קורקינטים של חברת ווינד, אולם אלה יפונו כעת. מווינד נמסר כי "במסגרת פיילוט שחברת ווינד ביצעה באילת נבחנו שתי פעילויות, אחת מהן עם עסקים פרטיים ואחת מהן עם העירייה. החברה הפסיקה פעילותה בימים האחרונים וממשיכה לפעול בתל אביב, ברמת גן, בגבעתיים, בפתח תקווה ועוד".

אילת מתעוררת לחיים עם הפתיחה המחודשת של בתי המלון בעיר מאז תחילת מרץ, ואלפי נופשים פוקדים את העיר בחופשת הפסח הנוכחית. לקראת הקיץ מתבקש להציע לתיירים אלטרנטיבות תחבורה לניוד ברחבי העיר, מעבר למוניות או לכלי הרכב הפרטיים שרבים מהנופשים מגיעים עמם לאילת.