IBF השלימה את גיוס הקרן השניה בהיקף של 112 מיליון דולר

בין המשקיעים העיקריים בקרן השניה, הראל ביטוח, ענקית הפארמה BMS, וקרן CBG • בין החברות הבולטות של החברה: ביונד ביולוג'יקס, איילה פארמה וסייט ביוטק

דיוויד סידרנסקי (מימין), עידו צעירי ויובל קבילי, IBF / צילום: יח"צ
דיוויד סידרנסקי (מימין), עידו צעירי ויובל קבילי, IBF / צילום: יח"צ

קרן ההשקעות Israel Biotech Fund שהוקמה ע"י ד"ר דויד סידרנסקי, ד"ר יובל קבילי ועידו צאירי השלימה גיוס של 112 מיליון דולר לקרן השניה שלה. בין המשקיעים העיקריים בקרן השנייה: הראל ביטוח, ענקית הפארמה BMS, וקרן CBG.

קרן זו היא גדולה יותר מהקרן הראשונה של הקבוצה, לה גויסו 70 מיליון דולר, ומעט גדולה מן הסכום שאותו יצאה הקרן מלכתחילה לגייס.

קרן IBF מתמקדת בהקמה והשקעה בחברות בתחום התרופות והאבחון הרפואי, בכל שלבי הפיתוח. לקרן קבוצת יועצים בינלאומית שהייתה שותפה להקמתה, ביניהם ד"ר סול בארר, מייסד חברת הביוטק סלג׳ן ויו"ר טבע, וג׳ף קינדלר, המנכ"ל לשעבר של חברת התרופות פייזר.

במהלך השנה האחרונה חלו מספר אירועים משמעותיים עבור הקרן וחברות הפורטפוליו שלה: ביונד ביולוג׳יקס, חברת אימונו-אונקולוגיה שהוקמה ע"י ד"ר תהילה בן משה ואורי שילה, חתמה על הסכם רישוי עם חברת הפארמה הצרפתית סנופי, תחתיו העניקה החברה לסנופי רשיון בלעדי לפתח ולמסחר את המוצר המוביל שלה. החברה קיבלה תשלום ראשוני בסך 125 מיליון דולר כאשר בהמשך צפויים תשלומים ותמלוגים של מעל למיליארד דולר בכפוף לעמידה באבני דרך. הקרן מעורבת בחברה ומלווה אותה החל מסיבוב הגיוס הראשון שלה.

איילה פארמה, חברת תרופות בתחום האונקולוגיה מותאמת אישית, שהוקמה ע"י הקרן בשנת 2017, גייסה 55 מיליון דולר בהנפקה בנאסד"ק, וכעת נסחרת לפי שווי של 136 מיליון דולר. את החברה מנהלת ד"ר רוני ממלוק.

חברה אונקולוגית נוספת בה השקיעה הקרן היא ביוסייט המפתחת תרופה לחולי AML (לוקמיה מיאלובלסטית חריפה). הקרן הובילה את סיבוב הגיוס האחרון בחברה בו הושקעו 46 מיליון דולר. בסיבוב השתתפו הקרנות ארקין ביו-וונצ׳רס, CBG וחברות הביטוח מגדל והפניקס. לאחרונה פורסמו תוצאות ראשוניות שהראו יעילות בתרופה של ביוסייט בחולי AML.

לפני מספר חודשים זכתה הקרן במכרז של הרשות לחדשנות להקמת מעבדת חדשנות חדשה בתחום בינה מלאכותית ופארמה ביחד עם השותפים: פייזר, אסטרהזנקה, מרק טבע ואמזון.

כמו כן, IBF היא אחת השותפות של חברת כלל ביוטכנולוגיה בהקמה של חברת SPAC חדשה, שמטרתה למזג לתוכה חברה ישראלית בתחום מדעי החיים ששוויה יכול להגיע למרות רבות של מיליוני דולרים.

"האסטרטגיה שלנו מושתתת על הובלת סבבי השקעה משמעותיים בחברות על מנת שיוכלו ליישם את התוכניות הקליניות בצורה הטובה והמקצועית ביותר" אמר ד"ר סידרנסקי, "התוצאות מדברות בעד עצמן ואנו מתרגשים ללוות את התהליך, את ההבשלה והצמיחה של חברות הפורטפוליו שלנו תוך שימת דגש על מחקר ופיתוח ברמה הגבוהה ביותר"

"מינינו עד כה עשרה אנשים מצוות היועצים הבינלאומי של הקרן לחברות הפורטפוליו שלנו" ציין צאירי, "מדובר בבכירי תעשיית הביוטק העולמית ותרומתם לבניית ולהצלחת החברות היא עצומה. אני רוצה לנצל הזדמנות זו ולהודות להם על השותפות בחזון של הקרן לבניית והעצמת תעשיית הביוטק בישראל".