בדרך לירח? חוזה של נאס"א ב-2.9 מיליארד דולר לחברה של אלון מאסק

חברת SpaceX של המיליארדר אלון מאסק זכתה בחוזה של נאס"א לבניית מערכת שתנחית בני אדם על הירח • בכך גברה SpaceX על צוות בראשות חברת Blue Origin של ג'ף בזוס ועל צוות בראשות חברת Leidos Dynetics

אלון מאסק / צילום: Shutterstock
אלון מאסק / צילום: Shutterstock

חברת SpaceX של המיליארדר אלון מאסק זכתה בחוזה של נאס"א בהיקף 2.9 מיליארד דולר לבניית מערכת שתנחית בני אדם על הירח. בכך גברה SpaceX על צוות בראשות חברת Blue Origin של ג'ף בזוס ועל צוות בראשות חברת-הבת Leidos Dynetics. 

"זהו צעד נוסף בשורת צעדים מרגשת שתוביל אותנו למערכת נחיתה אנושית בת-קיימא על הירח", מסרה קת'י לודרס, העומדת בראש תוכנית החלל האנושית של נאס"א. 

סוכנות החלל האמריקאית העניקה בשנה שעברה לשלושת הצוותים חוזים בהיקף כולל של 967 מיליון דולר ו-10 חודשים על-מנת להתחיל לעבוד על פיתוח המערכות. נאס"א הייתה צפויה לבחור בשניים מבין שלושת הצוותים, מה שהופך את הבחירה הבלעדית בצוות של SpaceX למפתיעה. 

החברה של מאסק הציעה עבור התוכנית ואריציה של רקטת החללית שפיתחה, אשר אבות-הטיפוס שלה כבר נבדקו במתקן הפיתוח של החברה בטקסס. SpaceX ביצעה עד כה מספר טיסות ניסוי מוצלחות של החללית. 

נציין כי המהלך כולו הוא חלק מהתוכנית של נאס"א להנחית אסטרונאוטים על הירח עד שנת 2024. המשימה הוכרזה בזמנו על-ידי ממשל טראמפ, ודוברו של הנשיא ג'ו ביידן מסר כי הממשל הנוכחי מצפה להמשיך בתוכנית.