אייפדים חדשים ומכשיר מעקב: אלו המוצרים החדשים שהוצגו באירוע המיוחד של אפל

ענקית הטכנולוגיה קיימה אירוע הכרזה מיוחד במתכונת וירטואלית, במוקדו ההכרזה על מכשירים ושירותים חדשים כמו אפל TV 4K, Apple Card, צבע חדש לאייפון 12 ועדכון תוכנה שנוי במחלוקת • מחר תתייצב אפל לשימוע בסנאט האמריקאי על תחרות בחנויות האפליקציות שלה

צילום מסך מאירוע ההשקה של אפל / צילום: צילום מסך
צילום מסך מאירוע ההשקה של אפל / צילום: צילום מסך

ענקית הטכנולוגיה אפל  קיימה הערב אירוע הכרזה מיוחד הישר מקליפורניה בארה"ב, במתכונת וירטואלית. האירוע, שהתקיים תחת הכותרת " Spring Loaded", אינו האירוע הקבוע בספטמבר בו משיקים את האייפונים החדשים (בשנה שעברה האירוע נדחה לאוקטובר בגלל הקורונה), ואין זה אירוע המפתחים של אפל שיתקיים בעוד כחודשיים.

אפל החליטה לפתוח בענייני אקלים. מנכ"ל אפל, טים קוק דיבר על אנרגיה מתחדשת, כשהמטרה שלהם היא להסיר יותר ממיליון טון של פחמן מדי שנה.

לאחר מכן - קוק עבר ישר לשירות הראשון, וזה Apple Card. אפל תאפשר למחזיקי הכרטיס שלה ובני הזוג למזג ראת קווי האשראי וציוני האשראי שלהם. בנוסף, אפל משיקה את "Apple Card Family" - מאפשרת לכל אחד מעל גיל 18 במשפחה שלכם, להשתמש בכרטיס האשראי שלה. יש לומר שיש בחירות הרבה יותר מובילות לגבי האשראי שלכם, מאשר אפל.

קוק מתקדם למגמה שדוברה לאחרונה רבות - וזו אפליקציית הפודקאסטים של החברה. היא עוברת כמה שינויים על מנת לעזור למשתמשים להגיע לתכנית חדשים וגם מתחדשת בעיצוב חדש. אפל מכריזה כי אנשים יוכלו להירשם כמנויים בתשלום כדי לקבל הרשאות לפיצ'רים נוספים - כמו תוכן ללא פרסומות, תכנים מיוחדים וגישה מוקדמת.

בנוסף, קוק מכריז על צבע חדש לאייפון 12 - וזה הצבע הסגול.,

הצבע החדש של האייפון / צילום: אפל
 הצבע החדש של האייפון / צילום: אפל

אפל מכריזה על מכשיר המעקב שלה, בדיוק כפי שציפו ממנה. AirTags של החברה נועד להתחרות במכשיר של חברת Tile המוביל כרגע. מדובר במכשיר קטן שמצטרף לחפצים אחרים - על מנת שתמיד תוכלו למצוא אותם. המכשיר מזערי ומשתמש בשבב U1, ודומה לכפתור קטן - וניתן להתאים את ההצמדה שלו בכל מיני צורות. המכשיר החדש יעלה 29 דולר, ובחבילה של 4 מכשירים - תשלמו 99 דולר. ההזמנות נפתחות כבר ביום שישי הקרוב.

ה-AirTags, מכשיר המעקב החדש של אפל / צילום: אפל
 ה-AirTags, מכשיר המעקב החדש של אפל / צילום: אפל

עוברים במהירות מסחררת לאפל TV

אפל מכריזה על אפל TV 4K, בעלת השבב A12 Bionic של החברה. טלוויזיה תומכת בקצב פריימים גבוה HDR, ברזולוציות המתאימות למשחקים עם קונסולות המשחק החדשות. אפל תאפשר להשתמש באייפון כדי לעשות איזון צבעים לטלוויזיה. אפל מציגה שלט חדש - והפעם עם כפתורים ולא לוח מגע הישן. יש כפתור סירי בצד. Apple TV יעלה 179 דולרים עבור ה-32 גיגה בייט ו-199 דולרים עבור 64 גיגה בייט. הלקוחות רצו שלט חדש, ואפל נתנו להם את זה.

ההכרזה הבאה היא מחשבי iMac עם מעבדי ה-M1. המחשבים החדשים באים בשבעה צבעים בהירים, והמחשב נראה דקיק ורזה. למען האמת, מדובר בעובי של 11.5 מ"מ. המסך של המחשב בגודל 24 אינץ'. ל-iMac יש מצלמת רשת באיכות 1080p. עיבוד התמונה של מעבד ה-M1 של אפל עוזר לאיכות גבוהה יותר. המחשבים יגיעו עם שקע אוזניות בצד, למחשב יהיו 4 יציאות של USB-C, 2 מהם של Thunderbolt. אפל הכריזה ש-iMac יגיע עם טכנולוגיית האודיו של Dolby Atmos. ולמחירים? בין 1,299-1,499 דולרים, אפשר להזמין כבר מ-30 באפריל. המוצרים יושקו בעוד כחודש.

ה-iMac החדש של אפל / צילום: אפל
 ה-iMac החדש של אפל / צילום: אפל

אייפדים

אפל מכריזה כי היא תכניס את המעבד M1 שלה לאייפד פרו, מעבד בעל 8 ליבות. המעבד הזה יעלה את הביצועים של האייפד פרו ב-50 אחוז ממה שהיה בעבר. אפל הודיעה כי האייפדים החדשים יהיו בעלי טכנולוגיית הדור החמישי. מי שיצטרך המון זיכרון, אפל מציעה אייפד עם 2TB זיכרון. כן, זה הרבה.

אייפד פרו / צילום: אפל
 אייפד פרו / צילום: אפל

בנוסף, העיצוב של האייפדים נראה דומה. תהיה אפשרות לחבר שלטי גיימינג כדי לשחק באייפד למי שמעוניין. אפל מודיעה כי לאייפד יהיה מצלמה רחבה בעלת 12 מגה פיקסל והחיישן עם שדה ראייה של 120 מעלות.

על פי אפל, לאייפד פרו החדש יש תצוגת Liquid Retina XDR - הכולל מערך לדים זעירים. במילים אחרות, זו טכנולוגיית ה-mini LED שציפו שאפל תכניס, 10 אלף לדים במסך של 12.9 אינץ'. והמחירים? בין 799 דולרים ל-1,099 דולרים, אפשר להזמין כבר ב-30 באפריל והמוצרים יהיו זמינים בחודש הבא.

אפל אמרה הערב כי היא תשחרר בשבוע הבא את עדכון גרסה למערכת ההפעלה iOS 14.5, אותו עדכון גרסה שפייסבוק ומפתחים נוספים לא רוצים שיגיע. למעשה, מהרגע שהמשתמשים יתקינו את עדכון הגרסה, אפל תתריע להם בהודעות קופצות כשאפליקציות יבקשו לעקוב אחריהם באמצעות מזהה המכשיר. חברות כמו פייסבוק המשתמשות רבות בפרסום ברשת, אמרו שעדכון גרסה כזה יפגע בתמחור מודעות ברשת וזה יפגע מאוד באפקטיביות של מודעות ממוקדות. אפל אמרה שהיא תסיר אפליקציות שלא יעמדו במדיניות החדשה.

שמועות בנוגע להכרזה על מכשירי המעקב של ענקית הטכנולוגיה

על-פי דיווחים ברחבי העולם טרם האירוע, הציפיות היו כי אפל תכריז על דגמי אייפדים חדשים, בהם אייפד מיני ואייפד פרו. אפל צפויה להשתמש בתצוגת mini LED - טכנולוגיה המבוססת על מסכי LCD בהם אפל כבר משתמשת, אך מצוידת במערך לדים זעירים. היתרונות בטכנולוגיה הזו הן בבהירות מוגברת, חיי סוללת טובים יותר ועוד. זה מציג יתרונות דומים ל-OLED שנמצאת כבר באייפונים, ובמילים פשוטות - איכות תצוגה גבוהה במיוחד.

אפל עשויה להציג מחשבי iMac חדשים, כשהבשורה כאן היא שישולבו מעבדי ה-M1 של אפל. מעבדי ה-M1 של החברה כבר הוכנסו בשנה שעברה למוצרים אחרים של אפל, ה-MacBook וה-Mac Mini. לצד זאת, ישנם דיווחים שאומרים כי אפל תכריז על Apple Pencil 3, עדכון לעיפרון החכם שהושק ב-2018.

אחת השמועות שחזרו הרבה היא ההכרזה על מכשירי המעקב של ענקית הטכנולוגיה. אפל צפויה להיכנס לתחרות מול חברת Tile, ולהשיק את מכשיר המעקב שהיא מפתחת, ה-AirTags. ההשקה הזו של אפל באה ברגע השקת שירות "Find My" שלה לחברות חיצוניות - משמע חברות יוכלו להצטרף ולהשתמש ביכולות האיתור המאובטחות של אפל. חברת Tile, שפיתחה מכשיר מעקב שאפשר להצמיד לחפצים, טענה נגד אפל כי היא מנסה לחסל את התחרות.

עוד כמה שמועות שנזרקו לאוויר היו על Apple TV חדש, הדור הבא של האוזניות AirPods, שלט לשירות ה-Find My שלה ועוד. בחטיבת התכנה - אפל עשויה להציג עדכון תוכנה, iOS 14.5, בין היתר עם שינוי המדיניות שעצבן את פייסבוק. מהעדכון גרסה הקרוב, אפל תדרוש מאפליקציות לבקש אישור של המשתמשים כדי להשתמש בטכנולוגיות מעקב שאוספות מידע על משתמשים. פייסבוק מתחה אז ביקורת על המהלך הזה של אפל, ואמרה כי זה יעלה את תמחור הפרסום ברשתות.

אלה המצפים לשמוע על אייפונים חדשים, צפוי להתאכזב. על-פי שמועות, אפל עשויה להציג חומרה שקשורה לאייפונים, אך לא אייפונים ממש. בשביל ללמוד על הדור הבא של האייפונים, ניאלץ לחכות לחודש ספטמבר לאירוע המסורתי והקבוע.

בעבר אפל הייתה מכריזה על האירועים שלה כמה שבועות לפני, ודווקא כעת בגלל שהאירועים וירטואליים (לתוהים: וככל הנראה כך זה יימשך בשנה הקרובה) - היא יכולה לעדכן מאוחר. בתוך כך, אפל הכריזה על האירוע המיוחד כמעט מיד לאחר הכרזה אחרת שקשורה למחר. ועדת המשנה להגבלים העסקיים בבית הנבחרים בארצות-הברית תתכנס מחר (ד') על-מנת לעסוק בתחרות בחנויות האפליקציות המקוונות. הדיון מחר יעסוק בטענות יצרניות ומפתחים שהתלוננו על אפל וגוגל כבר שנים על התנהגות בלתי תחרותית בחנויות שלהן. אפל הודיעה כי תשלח את האחראי על כללי הרגולציה והממשל שלה, קייל אנדיר, שיתייצב לשימוע.

בנוסף לכך, אפל אישרה אמש (ב') לרשת החברתית המזוהה עם שמרנים, פרלר, לחזור לחנות האפליקציות שלה. פרלר, שהוסרה מחנויות האפליקציות בינואר האחרון מפני שנטען כלפיה שלא הסירה תכנים המקדמים אלימות ואת אירועי המהומות בקפיטול. במכתב ששלחה אפל לסנאטורים מייק לי וקן באק, החברה אמרה כי "פרלר עדכנה את האפליקציה שלה ואת שיטות ניהול המידע בזירה שלה", מה שממצב את האפליקציה לצד חוקי הקהילה וכללי השימוש של אפל.