Plus500 מתרחבת לארה"ב באמצעות רכישה בהיקף 30 מיליון דולר

רוכשת שתי חברות - האחת מחזיקה ברישיון להציע חוזים עתידיים ואופציות עליהם בארה"ב והשנייה מפתחת פלטפורמה למסחר בחוזים עתידיים

דוד צרויה / צילום: קרן גפני
דוד צרויה / צילום: קרן גפני

חברת Plus500, המפעילה פלטפורמה למסחר, מרחיבה את פעילותה גם לשוק האמריקאי באמצעות רכישה בסך 30 מיליון דולר. החברה רוכשת שתי חברות שיש להן בעלות משותפת, Cunningham Commodities ו-Cunningham Trading Systems, הראשונה מחזיקה ברישיון להציע חוזים עתידיים ואופציות עליהם בארה"ב, והשנייה מפתחת פלטפורמה למסחר בחוזים עתידיים. הרכישות ימומנו ממקורותיה העצמיים של Plus500.

בחברה מציינים כי בשנת 2020, הכנסות קנינגהאם הסתכמו ב-19 מיליון דולר, והיה לה רווח לפני מס של 600 אלף דולר. מכאן שהתרומה המרכזית של הרכישה ל-Plus500 היא פחות בפן הפיננסי המיידי, והנכס המרכזי שתוסיף הרכישה ל-Plus500 הוא כאמור הרישיון לפעול בארה"ב.

בהודעת החברה נכתב כי הכניסה לשוק האמריקאי ולתחום החוזים העתידיים היא ציון דרך משמעותי לחברה והיא רואה בתחום הזדמנות עסקית בעלת פוטנציאל רב בשוק צומח בעל חסמי כניסה משמעותיים (ובהם הצורך ברישיון וציות לכללי רגולציה קפדניים).

לאחרונה התראיין מנכ"ל Plus500, דודי צרויה, לגלובס, וכשנשאל על הקשר בין הפעילות הגואה בפלטפורמה של Plus500 לפופולריות של רובין הוד השיב כי "אין לנו קשר לרובין הוד ולדומותיה. אנחנו פועלים בעולמות שונים ומקבילים. רובין הוד פועלת בארה"ב ומצעה מסחר בנכס הבסיס האמיתי - מניות, ואנחנו מציעים מסחר בחוזי הפרשים ופועלים מחוץ לארה"ב".

בהודעת החברה לבורסה בלונדון נכתב כי מסחר הריטייל בחוזים עתידיים ואופציות עליהם בארה"ב צמח ב-84% מ-2017 ומוערך ברמה הגלובלית ב-2 מיליארד דולר.

צרויה התייחס היום לרכישה ומסר: "אנו צופים כי הודות לשילוב בין הטכנולוגיה החדשנית של Plus500 והתשתית הקיימת של החברות הנרכשות, הקבוצה תצליח להתבסס בשוק החוזים העתידיים בארצות הברית. עסקת הרכישה מהווה צעד אסטרטגי חשוב עבור Plus500, אשר בוצע בהתאם לחזון החברה להתפתח באופן גלובלי בתחום הפינטק, תוך מתן מגוון שירותים ופיתוח פתרונות ומוצרים פיננסיים".

Plus500 הישראלית מציעה פלטפורמה למסחר מקוון בחוזי הפרשים (CFD) על שערים של ני"ע שונים. הפירות שקטפה פלוס500 מהתגברות התנודתיות בשווקים משתקפים היטב בדוחותיה הכספיים שפורסמו באחרונה, שבמסגרתם הציגה זינוק של קרוב ל-150% בהכנסותיה, שהגיעו ל-872 מיליון דולר, ורווח מרשים של כ-500 מיליון דולר - תוך זינוק במספר המשתמשים הפעילים שלה. החברה נסחרת בבורסה של לונדון לפי שווי של 1.5 מיליארד פאונד לאחר עלייה של 5% במחיר המניה מתחילת השנה.