הוט | בלעדי

IBC תקבל רוח גבית מהוט בעסקאות רכש

חברת האם של הוט, אלטיס, נהנית מהסכמים טובים יותר מול הספקים בשל יתרונות לגודל, והיא צפויה להשפיע על מחירי הציוד ש-IBC רוכשת מנוקיה

מנכ"ל IBC אמיר לוי / צילום: ליאור מזרחי
מנכ"ל IBC אמיר לוי / צילום: ליאור מזרחי

הכניסה של הוט כבעלת מניות בחברת IBC מחוללת שינויים באופי הפעילות של החברה ומלבד סגירת פעילויות המכירה של IBC במסגרת הפיכתה לחברה סיטונאית בלבד, לגלובס נודע כי הוט מתכוונת להשפיע על הרכש בחברה דרך הקשרים שיש לחברה האם אלטיס מול ספקי ציוד.

בשבועות האחרונים התגברה המעורבות של הוט ושל סלקום דרך דירקטוריון החברה, ולגלובס נודע שאחד הנושאים שנמצאים כרגע על הפרק לקראת התרחבות הפעילות של IBC (שמחויבת להגיע ל-1.7 מיליון בתי אב) הוא נושא הציוד שברובו היום נעשה מנוקיה ישראל.

מה שמסתמן הוא שבמו"מ המסחרי מול נוקיה ישתפו פעולה אלטיס ביחד עם IBC, כך שהאחרונה תהיה זו שתעשה את ההזמנות של הציוד, אבל אלטיס תנצל את יתרונותיה לגודל שכן היא רוכשת מנוקיה בעולם ציוד בהיקף הרבה יותר רחב.

לאלטיס יש ניסיון רב בפריסה רשתות סיבים אופטיים ברחבי העולם וכן הפעלת מערכות תקשורת מבוססות GPON. לחברה הסכמים עם ספקי הציוד הגדולים בעולם והמחיר שהם מקבלים הינו מחיר של לקוח גדול, לפיכך המחיר שהם מקבלים כנראה זול משמעותית מהמחיר שחברת IBC יכולה לקבל.

במקביל, לאלטיס יש חברת ציוד GPON שנקראת PTI, שמייצרת ציוד אופטיקה לחברות תקשורת ונתבים לבית הלקוח ועל פי הערכות ציוד זה יוצע גם ל-IBC בשלב מאוחר יותר.