הרוויחה מהמגפה: המכירות והרווחים של UPS בארה"ב ובעולם הגיעו לשיא

חברת שילוח החבילות הוותיקה הציגה רווחים רבעוניים טובים מהתחזיות של וול סטריט: המכירות זינקו ב־27% ל־22.91 מיליארד דולר, כאשר ההכנסות מתחום שילוח המטענים ושרשרת האספקה עלו ב־34%

UPS / צילום: יחצ
UPS / צילום: יחצ

בעוד שעסקים רבים נפגעו במהלך הקורונה, UPS, חברת משלוח החבילות הגדולה ביותר בעולם, דווקא הרוויחה מהסגרים והבידודים, שאילצו רבים בכל רחבי העולם להסתמך על משלוחים וקניות באינטרנט עקב סגירת החנויות ומרכזי הקניות.

החברה, שקיימת מעל ל-100 שנה, מדווחת על שיא הכנסות ברבעון, 22.91 מיליארד דולר - עלייה של 27% ביחס לתקופה המקבילה בשנה הקודמת ומעל ההערכות בוול סטריט שצפו הכנסות בגובה של 20.49 מיליארד דולר. מניית UPS עלתה ב־10% ביום שלישי ונסגרה על מחיר של 194.13 דולר למניה.

למרות תקלות שונות שנגרמו בעקבות מגפת הקורונה, שהביאו לעיכובים שונים בנמלים בכל העולם וגם החורף הקשה בטקסס, מנכ"לית החברה קרול טומה ציינה כי המנוע מאחורי הרווחים היו החברות הקטנות והבינוניות בארה"ב.

לדבריה, הצמיחה היומית בנפח הפעילות של חברות אלה הגיעה לשיא של 36%, ובכך עברה זה הרבעון השלישי ברציפות את שיעור הצמיחה של הלקוחות הגדולים. "המוקד שלנו בחברות קטנות ובינוניות ובשירותי בריאות לא מוריד מהרצון שלנו להגדיל את ההספק מול הגדולים, שכוללים הרבה רשתות שיווק", היא אמרה.

בארה"ב עלו הכנסות ב־22% ל־14.01 מיליארד דולר ברבעון, בעוד שההכנסות בשאר העולם עלו ב־36%, בהובלת אסיה ואירופה.

בעוד שבישראל המרחבים המצומצמים יחסית של מדינה קטנה היו אחד מסודות ההצלחה של הפריסה המהירה של והחלוקה של החיסונים לקורונה (לצד ניצול משאבי הצבא והפיזור הרחב של קופות חולים בכל רחבי הארץ), בארה"ב המרחבים העצומים מהווים בעיה גדולה יותר בדרך לחיסון האוכלוסייה.

השירות של UPS הרוויח מאוד מהסיבוך הזה. לפי טומה, כלי הרכב של UPS שינעו 196 מיליון מנות חיסון ל־50 המדינות של ארה"ב בחלק מחבילת הסיוע לקורונה של הנשיא ביידן. דבר שתרם רבות להזנקת הרווחים של החברה. הנפח היומי הממוצע של השילוחים עלה בכ­־14%.

UPS דיווחה על הכנסות בגובה 4.29 מיליארד דולר בתחום שילוח המטענים ושרשרת האספקה, עלייה של 34% לעומת השנה שעברה בגלל הביקוש הרב.

הרווח עליו דיווחה החברה לרבעון הגיע ל־4.79 מיליארד דולר, לעומת רווחים של 965 מיליון דולר בתקופה המקבילה בשנה שעברה. התשואה הייתה 5.47 דולר למניה, לעומת 1.11 דולר שנה קודם לכן. תוצאות הרבעון הראשון כוללות רווח נטו של 2.4 מיליארד דולר, או 2.70 דולר למניה.

החברה אמרה שהיא לא תספק לעת עתה הערכות לגבי הכנסות ורווחים של 2021 בגלל אי הוודאות הכלכלית בשנה הזו, אם כי היא ממשיכה לצפות הוצאת הון של כ־4 מיליארד דולר וצופה שמכירת UPS Freight, חלק מ־UPS, תיסגר ברבעון השני.