ווטסאפ חוזרת בה מהאולטימטום שהציבה למשתמשים

ווטסאפ, חברה בת של פייסבוק, הודיעה לפני מספר חודשים על שינוי מדיניות מחייב, ושמי שלא יאשר אותה עד ה-15 במאי - ייחסם • כעת, אפליקציית המסרים משנה כיוון ואומרת שהיא לא תשבית או תמחק חשבונות שלא אישרו את המדיניות החדשה שנכנסת לפועל בעוד כשבוע

וואטסאפ / צילום: שאטרסטוק
וואטסאפ / צילום: שאטרסטוק

אפליקציית העברת המסרים הפופולרית שנמצאת בבעלות פייסבוק, וואטסאפ, מעדנת את האולטימטום שהציבה למשתמשים בנוגע למדיניות החדשה שאמורה להיכנס לתוקף בקרוב.

במקור, משתמשי וואטסאפ נדרשו לאשר את שיתוף המידע שלהם עם החברה האם פייסבוק או להפסיק להשתמש באפליקציה. חשוב לציין שמבחינת ענקית האינטרנט, אין פה בשורה משמעותית, שכן מדובר רק בתקשורת טובה יותר עם עסקים בין האפליקציות השונות ושזה נוגע רק למאפיינים עסקיים חדשים. בפועל, על פי וואטסאפ, החברה לא תהיה חשופה לתוכן ההתכתבויות או לשיחות עצמן.

החברה הציגה את המדיניות החדשה בינואר בהודעה קופצת למשתמשים, אך הסבירה את זה בצורה כושלת. המדיניות הייתה אמורה להיכנס לתוקף ב-8 בפברואר, והוצב אולטימטום ברור למשתמשים - אשרו את המדיניות החדשה או שלא תוכלו להשתמש בוואטסאפ והחשבונות שלו יושבתו.

משתמשים רבים החליטו לבקר בחריפות את וואטסאפ, והיא החליטה לדחות את הצעד הזה עד ל-15 במאי, בעוד כשבוע, אך האולטימטום נשאר על כנו.

כעת, החברה חוזרת בה ומשנה כיוון. "שום חשבון לא יימחק ב-15 במאי בגלל העדכון הזה ואף אחד לא יאבד את הפונקציונליות של וואטסאפ", נכתב בהודעת החברה. עם זאת, וואטסאפ תמשיך לבקש מאותם מהמסרבים לאשר את המדיניות החדשה.

בשלב מאוחר יותר, לפי וואטסאפ, המשתמשים שיסרבו לאשר יתקלו בפונקציונליות מוגבלת בשימושים שונים של וואטסאפ. לדוגמה: המסרבים לא יכולו לגשת לרשימת הצ'אטים שלהם, אבל כן יוכלו לענות לשיחות וידאו. מנגד, יהיה אפשר להיכנס דרך ההתראות להודעה שהתקבלה ולהגיב בחזרה. אחרי כמה שבועות, גם קבלת התראות או שיחות תיפסק. אך שוב, וואטסאפ לא תמחק את החשבון כפי שאמרה בהתחלה.

נזכיר שהדרישה המקורית של החברה גרמה למספר מתחרות של וואטסאפ להשיג משתמשים חדשים. אפליקציות כמו סיגנל וטלגרם הורדו רבות בתקופת ההודעה הראשונית של וואטסאפ. מחשש לנטישה המונית, בוואטסאפ הבהירו שינצלו את הדחייה להורדת החשש בקרב המשתמשים ויקדישו מאמצים נוספים על מנת להסביר את הצעד בצורה ברורה יותר.