אלפי לקוחות נותקו מהאינטרנט בעקבות סכסוך כספי בין פרטנר ל-ICE

פרטנר ששימשה כמארחת של ICE ניתקה אותה והלקוחות פונים לבזק • משרד התקשורת נמנע לעת עתה להתערב • ICE באמצע שימוע של משרד התקשורת ששוקל לבטל לה ההיתר לספק אינטרנט בשל תלונות צרכנים

חנות פרטנר / צילום: דפי הירשפלד
חנות פרטנר / צילום: דפי הירשפלד

אלפי לקוחות של חברת ICE נותקו היום במפתיע על ידי פרטנר ששימשה כמארחת של החברה. ICE נמצאת באמצע שימוע במשרד התקשורת ששוקל לבטל לה את ההיתר לספק אינטרנט אחרי שהתקבלו אינספור תלונות של צרכנים ומפעילים נגד החברה.

בשל סכסוך כספי בין החברות, החליטה פרטנר לנתק את ICE שהשתמשה בשרתיה. פרטנר הייתה מעין מתווכת שקישרה בין ICE לבין בזק, ולאחר שלא שולמו לה חובותיה הודיעה על ניתוק החברה, מה שגרם לכך שלקוחות אלה לא יכלו לקבל שירותי אינטרנט והתוצאה הייתה אלפי פניות שהתקבלו במוקדי בזק.

אירוע דומה התרחש אך לפני מספר חודשים כאשר באמצע תקופת הקורונה, ניתקה סלקום את אחת מספקיות האינטרנט שעימה התגלע ויכוח כספי. אז כמו היום, אלפי לקוחות פנו לבזק מתוך הנחה שהיא ספקית השירות, ואולם בפועל מדובר בשירות שבו בזק מחויבת למכור כל ספק אינטרנט, אפילו ספקים קטנים, בגלל הפיצול הנוהג בישראל בין ספק לתשתית.

התוצאה היא שהלקוחות שאין להם מושג שהם נופלים בין כיסאות הרגולציה שכפה משרד התקשורת, סבורים שבזק היא זו שמנתקת אותם ובאים אליה בטענות.
במשרד התקשורת מתלבטים האם לחייב את פרטנר לחבר את ICE מחדש או להותיר את המצב כמו שהוא ולאפשר ללקוחות החברה להתחבר לספק אינטרנט אחר. מצד אחד המשרד אינו רוצה להתערב בסכסוך כספי בין החברות אך מצד שני היות ומדובר במתחרים, במשרד חוששים ממקרה שבו מפעיל גדול מוציא מהשוק למעשה מתחרה קטן.

ממשרד התקשורת נמסר: "אנחנו מבררים את העובדות ושוקלים את צעדנו". פניות לחברת ICE נענות במוקד בכך שהחברה עוסקת בשדרוגים וייתכנו בעיות בגלישה.