הבגרויות מתקרבות ועדיין לא מוכנים? משרד החינוך מכפיל את התקציב לשיעורים דרך הוואטסאפ

בשנה האחרונה, תלמידים רבים היו צריכים להמציא את שיטות הלימוד בשביל עצמם כדי לצלוח את המבחנים ואת הבגרויות • משרד החינוך החליט להכפיל את תקצוב הפרויקט שמפעיל קבוצות וואטסאפ ללימוד מקצועות שונים

בגרופ / צילום: צילום מסך
בגרופ / צילום: צילום מסך

תכנית "בגרופ" עוזרת לתלמידים להתכונן לבחינות הבגרויות המתקרבות. באמצעות מטח, המרכז לטכנולוגיה חינוכית, משרד החינוך מפעיל פרויקט של קבוצות וואטסאפ כדי ללמד את התלמידים והתלמידות מקצועות שונים ולתגבר אותם לקראת הבגרויות. הקבוצות מתנהלות גם בעברית וגם בערבית בשלל מקצועות כמו מתמטיקה, פיזיקה, כימיה, ערבית ועברית. כעת, משרד החינוך מכפיל את התקציב מ-1.5 מיליון שקלים, ל-3 מיליון שקלים. נכון לעכשיו, ישנם למעלה מ-100 קבוצות וואטסאפ ייעודיות לכל מקצוע ולכל רמת לימוד.

תלמידים נרשמים למיזם ללא עלות, אז מצורפים לקבוצה הרלוונטית לפי המאפיינים המתאימים שלהם. התלמידים יכולים להעלות שאלות בפני המורה שמנהל את הקבוצה, והתשובה יכולה להגיע מכיוון המורה או מכיוון התלמידים שיכולים לחלוק מהידע שלהם. על כל המלאכה מנצח המורה, שמוודא שהמידע שעובר בקבוצה הוא נכון. הקבוצות פעילות בכל שעות היממה ובימי חול, "כך שהתלמידים המשתתפים בתכנית יכולים ללמוד בכל זמן ובכל מקום, בהתאם להעדפות ולצרכים שלהם", כך לשון משרד החינוך.

המורים שמנהלים את הקבוצות ועונים על השאלות עוברים הכשרה לשיטת ההוראה הזו. ההכשרה שהם עוברים כוללת התייחסות פדגוגית, רגשית וטכנולוגית - כדי להפעיל כמו שצריך את הכלים הדיגיטליים ולשים לב לתלמידים שלהם. ולמעשה, "בגלל שאין היכרות מוקדמת בין התלמידים החברים בקבוצת ה-WhatsApp, נוצר בקבוצה מרחב בטוח ללמידה ולשאילת שאלות באופן חופשי, ללא חשש מביקורת של חברים", כך מסבירה סיגל עצמון, מנהלת קריית החינוך וירטואלית במטח, את הייחודיות של התכנית הזו.

מר מוהנא פארס, מנהל מינהל מדע וטכנולוגיה במשרד החינוך אומר כי "הרעיון מאחורי התכנית הייחודית נולד כתוצאה ההבנה שהתלמידים משקיעים את מירב זמנם בפלטפורמת הוואטסאפ, ולכן השימוש בה כדי להכין אותם לבחינות הבגרות הוא יעיל מאוד".