מתרחבת לארה"ב: חברת הביטוח WeSure קיבלה רישיון לפעול בניו ג'רזי

חברת הביטוח הדיגיטלית קיבלה אישור למכור מוצרי ביטוח כללי הן לאנשים פרטיים והן לבתי עסק • בחברה מתכוונים לבקש רישיונות דומים במדינות נוספות בארה"ב

מייסדי ווישור, אמיל וינשל (מימין) וניצן צעיר הרים / צילום: איל יצהר
מייסדי ווישור, אמיל וינשל (מימין) וניצן צעיר הרים / צילום: איל יצהר

חברת הביטוח  ווישור (WeSure Global Tech) הודיעה הבוקר (ב') כי קיבלה רישיון למכור מוצרי ביטוח במדינת ניו ג'רזי שבארצות הברית. בכך מתחילה חברת הביטוח הדיגיטלית במימוש החזון של מייסדיה, אמיל וינשל וניצן צעיר-הרים, להתפתח לפעילות גם בארצות הברית.

את הרישיון קיבלה ווישור באמצעות חברה נכדה שלה, WeSure Digital Insurance Services, והיא קיבלה אותו מאגף הבנקאות והביטוח של מדינת ניו ג'רזי. מדובר ברישיון למכור ביטוח לאנשים פרטיים וגם לבתי עסק. בכוונת החברה לבקש ולקבל רישיונות דומים במדינות נוספות בהן היא מתכננת לפעול בשנים הקרובות.

בחודש פברואר האחרון השלימה ווישור הנפקה ראשונית בבורסה בתל אביב לפי 
שווי חברה של כ-382 מיליון שקל לאחר הכסף וגייסה כ-85 מיליון שקל (לאחר שביקשה בתחילה לגייס 100 מיליון שקל לפי שווי של 500 מיליון שקל). כבר אז הכריזה החברה שתשתמש בכספי הגיוס לצורך כניסה לשוק האמריקאי. מאז עלתה המניה בכ-20%, והחברה נסחרת בשווי של כ-470 מיליון שקל, הרבה מעבר להון העצמי של החברה, שהסתכם בסוף הרבעון הראשון בכ-54 מיליון שקל. 

בשוק האמריקאי פועלות חברות ביטוח דיגיטליות נוספות עם זיקה ישראלית, דוגמת למונייד  (הנסחרת בוול סטריט בשווי של 5.5 מיליארד דולר), היפו ונקסט אינשורנס.