LIME תטמיע לראשונה מערכת בינה מלאכותית בקורקינטים ובאופניים השיתופיים

הפיתוח מבוסס על טכנולוגיית למידת-מכונה, המזהה מתי חניית הרוכבים תקינה ומתי לא, בהתאם לחוקים העירוניים •  וגם: כמה שווה לוגו? • אירועים ומינויים

קורקינטים ת"א / צילום: שלומי יוסף
קורקינטים ת"א / צילום: שלומי יוסף

חברת המיקרו-מוביליטי LIME תטמיע לראשונה מערכת בינה מלאכותית בקורקינטים ובאופניים השיתופיים שתסייע בכל סוגיות החנייה שלהם באזורים מוגבלי חנייה.

הפיתוח מבוסס על טכנולוגיית למידת-מכונה, המזהה מתי חניית הרוכבים תקינה ומתי לא, בהתאם לחוקים העירוניים. הוא יוצג באמצעות פיצ'ר באפליקציה, שתתריע בפני רוכבים המנסים לחנות במקום שלא מיועד לכך, ותציע אלטרנטיבה למקום חנייה. כמו כן תוטמע מערכת התראות וקנסות אוטומטית, שתשלח הודעה לרוכבים במידה שהמערכת זיהתה כי לא חנו כנדרש עם סיום הרכיבה.

השירות יוטמע החל מהשבוע הבא, בעיקר בתל אביב וברמת גן. הטכנולוגיה אמנם פותחה עבור השוק הישראלי ותושק פה לראשונה, אך בהמשך הכוונה היא להתרחב לשווקים בינלאומיים. המיקום הגלובלי הראשון שנבחר הוא פריז, משום שבניגוד לערים רבות אחרות, בעיר האורות כן קיימת רגולציה של "תאי חנייה".

אזור התעשייה 

כמה שווה לוגו

בחודש שעבר סערה הרשת, עם פרסומו של הלוגו החדש של ענקית הטכנולוגיה הסינית, שיאומי. לא הלוגו עצמו הסעיר את הגולשים, אלא המחיר ששילמה החברה למעצב היפני קניה הארה: 300 אלף דולר עבור שינוי מזערי ובקושי מורגש.

לא זה המקרה עם שינוי הלוגו של חברת הפטנטים והקניין הרוחני הוותיקה (152 שנה) לוצאטו. בחברה שילמו מאות אלפי שקלים למעצב פיליפ בולקייה (יחד עם דקלה רובינסון מ-NEO GROUP) עבור הלוגו החדש, שמורכב משתי אותיות L האנגלית, כאשר אחת ניצבת באופן הפוך לשנייה וביחד הן יוצרות את האות "למד" העברית. המוטו המלווה הוא Pioneers in Innovation (חלוצים בחדשנות).

"זה היה אתגר לא קל לפיצוח", מסביר בולקייה, "כי באישיות הקבוצה הייתה דואליות מובנית של מסורת, מורשת משפחתית ושמרנות מצד אחד, ועיסוק בחדשנות וביזמות בחזית הטכנולוגיה מצד שני. הלוגו החדש הוא תוצר של עבודת הכנה ממושכת, שכללה סדנאות ומחקר מקיף".

לדברי עו"ד תמר לוצאטו בן יעקב, ראש הפיתוח העסקי, השיווק והחדשנות בקבוצת לוצאטו, "לאחרונה חשנו שהלוגו הקודם לא שיקף כהלכה את מהות הקבוצה ופעילותה. לא נראינו כמו שהרגשנו ולא הרגשנו כמו שנראינו. הלוגו החדש מבטא שילוב בין שורשיות ועוצמה של עסק ותיק לבין קידמה טכנולוגית, רעננות וחדשנות, שמאפיינות את הפעילות המקצועית שלנו ואת מעבר הדורות התמידי".

חדשות טובות

הרשת הלאומית "עלה" לטיפול וקידום ילדים ואנשים עם מוגבלויות, בראשות הנשיא ראובן שיף והמייסד יהודה מרמורשטיין, משיקה קמפוס חדש בגוש דן הכולל בריכה הידרותרפית ומרפאת שיניים ייחודית.