חנות בוואטסאפ ומוצרים מותאמים באינסטגרם: פייסבוק משדרגת את פלטפורמות המסחר שלה

חידושים בתחום הקניות והמסחר ברשתות החברתיות של פייסבוק: החברה הודיעה כי תשיק את פיצ'ר החנויות בוואטסאפ במספר מדינות • בנוסף, באינסטגרם תתבצע התאמה אישית מבוססת מידע של מוצרים לקונים • האם ומתי יגיעו החידושים גם לישראל?

הקניות דרך הרשתות החברתיות של פייסבוק יהיו יעילות יותר לעסקים / צילום: Shutterstock, Vasin Lee
הקניות דרך הרשתות החברתיות של פייסבוק יהיו יעילות יותר לעסקים / צילום: Shutterstock, Vasin Lee

ענקית האינטרנט פייסבוק הודיעה על מספר חידושים בתחום הקניות והמסחר. מארק צוקרברג, מייסד פייסבוק, פרסם פוסט עם הפרטים החדשים, ומאוחר יותר פורסם בלוג מטעם החברה עם פירוט נרחב יותר.

בין השינויים החדשים, נמצא גם פיצ'ר החנויות שמגיע לוואטסאפ. עסקים במדינות מסוימות יוכלו להציג את התפריט שלהם בוואטסאפ, במקום לנהל מערכת יחסים עם לקוחות רק באמצעות בהודעות רגילות מחשבון עסקי. עסקים מארצות-הברית יוכלו למכור מוצרים ב-Marketplace (מתחם הקניות של החברה).

בנוסף, החברה תבחן אפשרות שבאינסטגרם עסקים יוכלו להציג לקונים פרסומות עם מוצרים ספציפיים שעשויים לעניין אותם לפי ההתנהגות צרכנית. החברה תאפיין את הצרכים של הגולשים לפי ההתנהגות שלהם ברשת החברתית ובחנויות, ותנסה להתאים להם מוצרים ספציפיים. מהלך כזה, למעשה, יעלה את הסיכוי שהצרכן יבצע רכישה.

החברה גם הודיעה שתנגיש מידע על מוצרים כדי שאנשים יבצעו רכישות בצורה מושכלת יותר, כמו לדוגמה האופציה לדרג מוצרים. פרסום ביקורות על מוצרים תתרחב גם לאינסטגרם.

לצד כל אלה, פייסבוק מדווחת שהיא משקיעה בפיתוח טכנולוגיות בינה מלאכותית שיאפשרו חיפוש ויזואלי. משתמשים יוכלו לאתר פריטים דומים באמצעות העלאת על תמונה, ובכך יגיעו למוצרים דומים.

בבלוג החברה אף הוזכר שוב, שכדי להמשיך לתמוך בעסקים הקטנים המתאוששים מהפגיעה בכלכלה עקב הקרונה, פייסבוק לא תגבה עמלות למוכרים עד יוני 2022.

על פי הודעת החברה, לצוות הישראלי במרכז המחקר והפיתוח של פייסבוק בתל אביב "יש תפקיד מרכזי וחשוב בפיתוח מוצרי השופינג - המרכז מפתח מוצרי קומרס מבוססי בינה מלאכותית שמאפשרים חוויית משתמש מתקדמת, ובתוך כך אחראי לפיתוח האלגוריתם שממליץ ללקוחות על המוצרים הנוספים שהם עשויים לאהוב".

החידושים המדוברים ייכנסו בהדרגה, ולמרות שהצוות הישראלי תורם רבות לתחום, עדיין לא ברור אם ומתי הפיצ'רים עצמם יגיעו לישראל.

על פי הרשת החברתית, יותר מ-300 מיליון אנשים מבקרים בחנויות על גבי הזירות של פייסבוק מדי חודש, ולמעלה מ-1.2 מיליון חנויות פועלות בפייסבוק ובאינסטגרם.

על פי סקרים שנערכו בחברה, "אחד מכל שלושה צרכנים מתכנן לבלות פחות זמן בחנויות גם אחרי המגפה, וכמעט שלושה רבעים מהצרכנים מעידים שהם מקבלים השראה ורעיונות לקניות פוטנציאליות דרך הפלטפורמות של פייסבוק".