התחרות מול סנאפצ'אט: וואטסאפ משיקה הודעות נעלמות לכל המשתמשים

משתמשי ווטסאפ יוכלו לשלוח תמונות וסרטונים שנעלמים מהצ'אט לאחר שנצפו פעם אחת על ידי מי שקיבל אותן • אם התוכן שנשלח לא נצפה בתוך 14 יום, התוכן ייעלם ולא יהיה אפשר לצפות בו • חשוב לזכור כי תוכן שנשלח דרך הפיצ'ר עדיין יכול לדלוף

וואטסאפ. פיצ'ר חדש / צילום: Shutterstock, Mr.Whiskey
וואטסאפ. פיצ'ר חדש / צילום: Shutterstock, Mr.Whiskey

אפליקציית העברת המסרים הפופולרית וואטסאפ, החברה הבת של הרשת החברתית פייסבוק, מודיעה כי מהשבוע משתמשים יוכלו לשלוח אחד לשני תמונות וסרטונים במתכונת View Once - משמע, תמונות וסרטונים שנעלמים מהצ'אט לאחר שנצפו פעם אחת על ידי מי שקיבל אותן.

בתחילת חודש יוני משתמשי הבטא קיבלו להתנסות עם הפיצר, ועכשיו זה משתחרר לכלל המשתמשים.

"בזמן שצילום סרטונים ותמונות בטלפונים הפך לחלק ענקי מהחיים שלנו, לא כל דבר שאנחנו משתפים צריך להיחתם דיגיטלית באופן קבוע. בהרבה טלפונים, צילום פשוט פירושו תפיסת מקום בגלריית התמונות לנצח", נכתב בהודעת החברה.

אחרי שהתוכן נצפה, יהיה כתוב שהתמונה או הסרטון "Opened" - כדי למנוע בלבול ולהבהיר מה הסטטוס של התוכן הנשלח. אם התוכן שנשלח לא נצפה בתוך 14 יום, התוכן ייעלם ולא יהיה אפשר לצפות בו. כדי לשלוח תוכן באפשרות הזו, צריך לבחור את ה-"View Once" במעמד השליחה.

על פי החברה, במהלך הזה הם "מעניקים למשתמשים שליטה רבה יותר על הפרטיות". לצד הבחירה אילו תמונות יישארו ואלו ייעלמו, מידיית ה-View Once גם מוגנת על ידי ההצפנה מקצה לקצה כך שבוואטסאפ לא יוכלו לראות.

מהלך כזה נועד להתחרות באפליקציה אחרת, ישנה מעט אך שצברה תאוצה בשנה שעברה בגלל הקורונה - סנאפצ'אט. האפליקציה שמאפשרת למשתמשים לשלוח תוכן שנמחק אחרי 24 שעות או לאחר צפייה, גם במודל הסטורי וגם בהודעות הפרטיות אחד לשני.

חשוב להזהיר - זה שתוכן נשלח דרך הפיצ'ר המדובר, זה לא אומר שהוא לא יכול לדלוף. משתמשים עדיין יכולים לעשות צילום מסך או להקליט את המסך שלהם כדי לשמור את התמונות או הסרטונים. אם מישהו יחליט לצלם מסך או להקליטו, לא תקבלו על כך הודעה שתתריע לכם. עוד אפשרות, אפשר לצלם עם טלפון אחר את ההודעה שנשלחה למכשיר אחר.

בנוסף, "מדיה מוצפנת עשויה להישמר מספר שבועות בשרתי ווטטסאפ לאחר שתשלחו אותה", נכתב בהודעה. כך שאם משתמש יחליט לדווח על תוכן View Once, התוכן יעבור לבחינת וואטסאפ - כדי לראות אם הוא עובר על כללי הקהילה של החברה.