מתאוששת מהקורונה: ברקשייר הת'אוויי של וורן באפט הודיעה על רווח נקי של יותר מ-28 מיליארד דולר

ברקשייר הת'אווי מסכמת את הרבעון השני של 2021 עם זינוק של 22% בהכנסות, שהגיעו ל-69.1 מיליארד דולר • הרווח הנקי של חברת ההחזקות עלה ב-7% ל-28.1 מיליארד דולר

וורן באפט / צילום: Associated Press, Nati Harnik
וורן באפט / צילום: Associated Press, Nati Harnik

חברת ההחזקות ברקשייר הת'אוויי הודיעה היום (ש') כי רבים מעסקיה מתאוששים מהנפילות בתחילת מגיפת הקורונה, ומספקים הכנסות ורווחים נאים. וורן באפט, ששולט בחברה מאז 1965, הביע את אמונו בה על-ידי רכישה חוזרת של מניות בשווי ששה מיליארד דולר ברבעון השני.

עסקי הייצור, השירות והקמעונאות של ברקשייר נפגעו בשנה שעברה עם הצניחה בפעילות הכלכלית, כשיותר ויותר אנשים איבדו את עבודתם ולקוחות רבים נשארו בבית.

ברקשייר הודיעה כי עסקים כמו חברת הרכבות BNSF, חברת התעופה הפרטית NetJets וסוכנויות הרכב שלה מציינים התאוששות "משמעותית", למרות ההפרעות בשרשרת האספקה והעלויות הגבוהות. לפי החברה, חלק מההכנסות והרווחים אפילו עולים על אלו שהיו לפני המגפה.

סימן נוסף לשיפור הוא ההחלטה של ברקשייר שלא לחזור על ההערה מהדוח הרבעוני הקודם שלה, לפיה "יחידות" בחברה עדיין מתמודדות עם השפעות המגפה.

ברבעון השני של 2021 הרווח התפעולי עלה ב-21% ל-6.69 מיליארד דולר, לעומת 5.51 מיליארד דולר ברבעון הקודם. הרווח הנקי עלה ב-7% ל-28.1 מיליארד דולר, לעומת 26.3 מיליארד דולר ברבעון הקודם. ההכנסות זינקו ב-22% ל-69.1 מיליארד דולר. העלייה קרתה בעיקר בזכות חברות התעבורה, האנרגיה והשירותים של באפט. 

הדוח הנוכחי של ברקשייר מגיע בעת שכלכלת ארצות הברית מתאוששת מהקורונה. השווקים התאוששו גם הם, ומדד S&P 500 סיים את הרבעון השני של 2021 ברמת שיא, אחרי שעלה ביותר מ-14% במחצית הראשונה של השנה.