איל מקיאג' רוכשת את סטארט-אפ הדיפ-טק Voyage81 ב-40 מיליון דולר

Voyage81 מתמחה בראייה ממוחשבת המבוססת על טכנולוגיית בינה מלאכותית, והרכישה תאפשר לענקית האיפור להתאים מוצרים באופן פרסונלי בפלטפורמה המקוונת שלה • וגם: ליים ובירד יפעילו את מערך הקורקינטים השיתופיים בפתח תקווה • אירועים ומינויים

מימין: ניב פרייס, ד''ר בועז ארד, ד''ר רפי גדרון, אורן הולצמן, ושירן הולצמן אראל / צילום: יח''צ
מימין: ניב פרייס, ד''ר בועז ארד, ד''ר רפי גדרון, אורן הולצמן, ושירן הולצמן אראל / צילום: יח''צ

חברת IL Makiage רוכשת את סטארט-אפ הדיפ-טק Voyage81, שמתמחה בראייה ממוחשבת המבוססת על טכנולוגיית בינה מלאכותית, תמורת כ-40 מיליון דולר.

התוכנה של החברה מסוגלת למפות ולנתח תכונות ומאפייני עור, לזהות זרימת דם באזור הפנים, וליצור מפות מלנין והמוגלובין באמצעות תמונה פשוטה ממצלמת הסמארטפון. הטכנולוגיה, לצד האלגוריתמים הקיימים של איל מקיאג' בתחום הבינה המלאכותית, תאפשר למנף את מצלמות הסמארטפונים האישיות של המשתמשים ולספק יכולות אבחנה והתאמה אונליין.

למעשה, הרכישה תאפשר לאיל מקיאג' לחזק את היכולת לאבחן ולהתאים מוצרים באופן פרסונלי בפלטפורמה המקוונת שלה. לחברה יש עשרות מיליוני משתמשים ברחבי העולם ומאגר מידע עצום הכולל יותר ממיליארד נקודות דאטה.

"במהלך השנתיים האחרונות חיפשנו חברות בתחום ה-computer vision עם טכנולוגיה שיכולה להתאים לקטגוריות הביוטי ואיכות החיים", מספר אורן הולצמן, המנכ"ל ובעל השליטה בחברה, שהושקה בארה"ב ב-2018. "לצורך כך נפגשנו עם עשרות סטארט-אפים בתחום. החיבור בין טכנולוגיית הראייה הממוחשבת של Voyage81 לצוותי הטכנולוגיה והדאטה שלנו יוצרים סינרגיה יוצאת דופן".

Voyage81 נוסדה ב-2019 על ידי המנכ"ל ניב פרייס, לשעבר ראש מחלקת אלקטרו-אופטיקה ביחידה 81 של צה"ל, ד"ר בועז ערד (CTO), מוביל עולמי בחקר התחום ההיפרספקטרלי, יזם ההייטק הסדרתי ד"ר רפי גידרון (כרומטיס), וד"ר עומר שוורץ המתמחה באבטחת סייבר ומוביל את תחום התוכנה בחברה.

"כשפגשנו את אורן, היינו ממוקדים במסלול הצמיחה המהיר שלנו, בלי תוכניות למכור את החברה", מספר פרייס. "למעשה, בדיוק סיימנו גיוס של Round A משמעותי, וכבר עבדנו עם יצרני הסמארטפונים המובילים בעולם. אבל אחרי שנפגשנו עם אורן ולמדנו על החזון ארוך הטווח של איל מקיאג', הבנו שדרך הפלטפורמה הזו נוכל להגיע למאות מיליוני משתמשים ומשתמשות".

הקורקינט הבא

ועדת המכרזים של עיריית פתח תקווה ושל החברה לפיתוח העיר פרסמה כי החברות ליים ובירד יפעילו את מערך הקורקינטים השיתופיים בעיר. החברות ישלמו 66 אגורות על כל נסיעה שתבוצע, וכל חברה תוכל להפעיל מערך של 400 כלים שיפוזרו ברחבי העיר ובאזורי התעשייה. החברה לפיתוח פ"ת, מצידה, מתחייבת להסדיר מקומות חנייה באזורים מוגדרים. 

עד כה פעלו בפתח תקווה גם הקורקינטים של חברת ווינד, אלא שהם יפונו לאור זכיית שתי המתחרות, ליים ובירד, במכרז. המכרז מתיר את התמחור לנסיעה בידי החברות. בערים אחרות במרכז טווח המחירים עומד על כ-5 שקל לפתיחה, וכ-70 אגורות לכל דקת נסיעה. עם זאת, עדיין לא ברור מה יהיה המחיר בפתח תקווה - מליים נמסר כי "טרם הוחלט על מחיר סופי. מחיר הנסיעה יהיה קרוב למחירים ביתר הערים בגוש דן, אך נציין כי תחום התחבורה השיתופית מתאפיין בשולי רווח נמוכים, והשתת עלויות נוספות על הפעילות בפתח תקווה עשויה להשפיע באופן משמעותי". מבירד נמסר כי "החברה טרם גיבשה את מודל התמחור לעיר, זה ייקבע בתקופה הקרובה". 

מדובר במודל השונה ממודל ההפעלה בערים אחרות, כאשר החברות ישלמו עבור היתר הצבת הכלים ברחבי העיר. על פי דיווחי עיריית פ"ת, בשנה האחרונה, בוצעו כ-200 אלף נסיעות בקורקינטים השיתופיים ברחבי העיר.

במסגרת הקול קורא נקבע מנגנון רגולציה, במטרה לשמור על הסדר במרחב הציבורי, לרבות איסור חסימה או הפרעה למעברים ציבוריים, שבילי אופניים, חיוב בהתקנת לוחיות זיהוי והסרת מפגעים על ידי החברות. בנוסף נקבע כי תיאסר נסיעה בשעות הלילה המאוחרות. תקופת ההתקשרות היא שנתיים וחצי.

חדשות טובות

● עובדי ומנהלי כלל ביטוח ופיננסים, בשיתוף ארגון לתת, ארזו 5,000 חבילות מזון למשפחות נזקקות לקראת ראש השנה, שאותן תרמה חברת כלל. את מחזור ההתנדבות הראשון פתחו יורם נוה, מנכ"ל כלל ביטוח ופיננסים, וערן וינטרוב, מנכ"ל ארגון לתת.

● חברת ספקטרוניקס אמרסון משדרות העניקה מחשבים אישיים לכל בוגרות פנימיית עדן לנפגעות טראומה בעיר, שיוצאות בימים אלה לפרק הבא בחייהן. בימים אלה הסתיים מחזור נוסף בפנימייה, ובטקס הסיום חיזקו שמונה הבוגרות את הנערות הצעירות בתהליך המצפה להן, קיבלו תעודות סיום ואת המחשבים. "בליבת העשייה שלנו עומדים אומנם פיתוחם ויצורם של גלאי אש, אבל בלב שלנו נמצאת הקהילה המקומית", אמר טל לאופר, מנכ"ל ספקטרוניקס אמרסון באירוע. במסגרת זו אנו מלווים את פנימיית עדן זה שנים רבות, ותומכים בנערות הצעירות ובפעילות הפנימייה".