קבוצת "ידיעות אחרונות" מקימה חטיבת חדשות מאוחדת ומסתערת על הדיגיטל

העורך הראשי נטע ליבנה הודיע לעובדים על שינויים ארגוניים ופרסונליים הכוללים את הקמת החטיבה החדשה שבראשה יעמוד ניר (שוקו) כהן • החטיבה תהיה מורכבת משלוש זרועות: דסק החדשות של "ידיעות אחרונות", דסק החדשות של ynet וריכוז כתבים משותף ל"ידיעות" ול-ynet, שבראשו תעמוד שרון ליס

בניין "ידיעות אחרונות" בראשון לציון / צילום: כדיה לוי
בניין "ידיעות אחרונות" בראשון לציון / צילום: כדיה לוי

באיחור אלגנטי, קבוצת "ידיעות אחרונות" מבצעת מהלך ריכוז כוחות של כל זרועות התוכן שלה - פרינט ודיגיטל - לחטיבת חדשות מאוחדת ומסתערת ביתר כוח על תחום הדיגיטל.

בהודעה ששלח היום (ג') העורך הראשי של העיתון, נטע ליבנה, לעיתונאים ולעובדים, הוא בישר על שינויים ארגוניים ופרסונליים הכוללים את הקמת החטיבה החדשה שבראשה יעמוד ניר (שוקו) כהן. החטיבה תהיה מורכבת משלוש זרועות: דסק החדשות של "ידיעות אחרונות", דסק החדשות של ynet וריכוז כתבים משותף ל"ידיעות" ול-ynet, שבראשו תעמוד שרון ליס.

בראש דסק החדשות של העיתון יעמוד מעתה אסף מונד. הוא יכלול את ראשי הדסק, העורכים, המעצבים, המפיקים, אנשי אינפו וכל מי שעוסק באופן יומיומי בעמודי החדשות. עבודת הדסק השוטפת בערב נמשכת כרגיל וכסדרה, באותו פורמט בדיוק.

ראש מערכת החדשות של העיתון, יואב ריבק, שכיהן בתפקיד במשך שלוש שנים, ימונה למנהל התוכן הדיגיטלי. מהמייל עולה כי זהו תפקיד חדש שמאגד תחתיו את האחריות על התוכן העיתונאי בכל הפורמטים הדיגיטליים הנוכחיים של הקבוצה - האפליקציה והרשתות החברתיות.

משהו על הכיוון אליו מכוונים ב"ידיעות" אפשר להבין מהדברים הבאים של ליבנה, בהתייחסו לתפקיד החדש המוגדר על-ידו ככזה ש"בעיקר מביט קדימה אל הצורך והחובה להפיח חיים דיגיטליים במוצרים העיתונאיים ולהצעיד את העיתון אל העתיד".

ריבק יעבוד בשיתוף-פעולה עם עורכי המוספים בכל חלקי העיתון באמצע השבוע ובסוף השבוע כדי להעניק ממד נוסף לתכנים שלנו, ובמקביל יעסוק גם בפיתוח מוצרים דיגיטליים-עיתונאיים חדשים.

נזכיר כי למרות שלקבוצת "ידיעות אחרונות" יש את אחד משלושת אתרי הדיגיטל הגדולים בישראל- ynet - משיקולים של מלחמות פנימיות ומאבקי כוח לא מוקסמה בעבר הסינרגיה המתבקשת בין הקבוצות השונות.