ראש עיריית תל אביב עובר לרכב חשמלי

לגלובס נודע כי חולדאי החליף לאחרונה את רכבו מסוג סקודה עם מנוע בנזין ברכב חשמלי חדש מדגם איוניק 5, שאמור להימסר לו בקרוב • וגם: באיזה ענף יש הכי הרבה פושטי רגל? • מייזון קייזר: סניף שלישי במיליון אירו • אירועים ומינויים

רון חולדאי, ראש עירית ת''א / צילום: שלומי יוסף
רון חולדאי, ראש עירית ת''א / צילום: שלומי יוסף

עיריית תל אביב מאמצת בשנים האחרונות קו אקטיביסטי בנושא יישום התחבורה הירוקה, וכעת נראה שהגיע תורו של ראש העיר, רון חולדאי, לתת דוגמה אישית. לגלובס נודע כי חולדאי החליף לאחרונה את רכבו מסוג סקודה עם מנוע בנזין ברכב חשמלי חדש מדגם איוניק 5, שאמור להימסר לו בקרוב.

הרכב החדש, שנחת הקיץ בישראל, מתחרה ישירות בטסלה, מציע טווח נסיעה של עד כ-481 ק"מ בין טעינות, ועולה בין 190 אלף ל-217 אלף שקל, בהתאם לדגם. החברה מספקת אותו עם עמדת טעינה, שכנראה תותקן גם בחניון העירייה.

שוק הרכב החשמלי הפרטי צפוי להגיע השנה לכ-10,000 יחידות, מתוכן קרוב ל-70% רכבי טסלה. מדובר בצמיחה של יותר מ-500% לעומת 2020, כאשר הצפי הוא שבשנה הבאה הקצב אף יואץ. כיום המגבלה העיקרית של צמיחת השוק נובעת מקשיי הייצור בחו"ל ועודפי ביקוש, שמביאים לתקופת המתנה ממושכת. לדגם האיוניק 5, שבו הצטייד חולדאי, קיימות כיום אלפי הזמנות - אולם עד סוף השנה צפויים להגיע רק כ-400 כלי רכב לישראל.

Hyundai Ioniq / צילום: יח''צ
 Hyundai Ioniq / צילום: יח''צ

הצטיידות ברכב חשמלי בתור רכב שרד צמוד של בכירים במגזר הציבורי היא עדיין נדירה מאוד. עם זאת, היא עשויה להתרחב משמעותית בשנה הבאה, ככל שעוד ועוד עיריות וחברות ממשלתיות יצרפו כלי רכב כאלה למכרזים שלהן, וככל שחברות הליסינג בישראל יתחילו להציע תוכניות תפעוליות לרכב חשמלי. לעומת זאת, בעולם כבר מצטיידים כיום פוליטיקאים וממלאי תפקידים ציבוריים בכלי רכב חשמליים ייצוגיים.

מעיריית תל אביב-יפו נמסר בתגובה: "ראש העיר אכן החליף את רכבו לרכב חשמלי שאמור להגיע בימים הקרובים. ראש העיר מעודד ופועל לקדם מעבר לתחבורה ירוקה בת-קיימא, שהיא גם חשמלית, במטרה לצמצם את זיהום האוויר והרעש בעיר".

באיזה ענף יש הכי הרבה פושטי רגל?

מיהם העסקים שנפגעו הכי הרבה עקב הקורונה? בדיקת שוק שערך משרד עו"ד עודד חן, המתמחה בתחום חידלון פירעון, פשיטות רגל ומחיקת חובות, מצא כי כצפוי התחום הנפגע ביותר קשור למזון: בתי קפה, מזון מהיר, וקיוסקים מהווים 19% מהנפגעים, והמסעדות מהוות כ-13%.

במקום השלישי נמצאות חנויות אופנה, ביגוד, ותכשיטים (9%), במקום הרביעי משרדי יועצים (7%. הכוונה ליועצי השקעות, הנהלת חשבונות ויועצי שיווק), ובמקום החמישי סוכני נסיעות, ועסקי תיירות (6%). התחומים העיקריים הנוספים הם עסקי פנאי, אטרקציות ואתרי בילוי; אולמות אירועים ואולמות קולנוע; מכוני כושר ומאמני כושר; מכוני קוסמטיקה וטיפולי יופי; אמנים ועסקי בידור.

לדברי עו"ד חן, בשנת 2020 נפתחו כ-24 אלף תיקי חובות וסיוע משפטי, ומתוכם הוגשו 9,900 בקשות לפשיטות רגל והליכי חדלות פירעון של יחידים (לא חברות). כמו כן, יותר מ-50% מהעסקים שהגיעו לחדלות פירעון הם עסקים חדשים שפעלו פחות משלוש שנים.

עו''ד עודד חן / צילום: מורג ביטן
 עו''ד עודד חן / צילום: מורג ביטן

להערכתו, "שווי תיקי החובות של יחידים ב-2020 משקפים חוב של כ-7 מיליארד שקל. בעקבות הגל הרביעי שווי החובות לעסקים עשוי להגיע ל-4 מיליארד שקל נוספים, במידה וייכנסו הגבלות שיפגעו בהכנסותיהם, אחרי שהתקשו לשרוד את הגל השלישי והם נמצאים במצב של מאזן שלילי".

מייזון קייזר: סניף שלישי במיליון אירו

מותג המאפים "מייזון קייזר" פותח סניף שלישי בתל אביב, בהשקעה של מיליון אירו. הסניף ממוקם במתחם מידטאון של קנדה ישראל, שבדרך מנחם בגין המשופעת במשרדים ועסקים. הוא משתרע על פני 280 מ"ר, מציע כ-80 מקומות ישיבה וכולל בית מלאכה ומאפייה גדולה צמודה, בדומה לסניף הדגל שנמצא בנמל תל אביב. הסניף הנוסף ממוקם בשדרות רוטשילד.

המותג הצרפתי של הבולנז'ר אריק קייזר הגיע לישראל לפני כשנה. קייזר הוא דור רביעי למשפחת אופים, וידוע בפריז כאופה שהחזיר את לחמי המחמצת המסורתיים לעולם הקולינריה, עוד בשנות ה-90. הסניף הראשון שלו נפתח בעיר האורות ב-1996, וכיום הוא מחזיק כ-250 מאפיות ב-30 מדינות.

בכל אחת מהן האפייה היא ארטיזנלית, כלומר כל מוצרי הלחם, המאפים והפטיסרי נאפים במקום על ידי שפים אופים מומחים. אגב, על פי הרשת, הכנה של בגט 'אמיתי' נמשכת 12 שעות לפחות, ורצוי לאכול אותו בשמונה השעות הראשונות מרגע צאתו מהתנור.

חדשות טובות

חברת הקורקינטים השיתופיים LIME משתפת פעולה עם עמותת "אחת מתשע", ומפנה את הרוכבות שלה למידע אודות שגרת בדיקות מומלצות לאבחון מוקדם ומיקומי המרכזים הרפואיים. בנוסף, אלפי הקורקינטים והקסדות של החברה בגוש דן מותגו בסרטים ורודים, והחברה מציעה לרוכבות ולרוכבים לתרום לעמותה דרך האפליקציה.