על רקע העברת השליטה לווישור: יו"ר איילון ביטוח מוקי אברמוביץ התפטר

אברמוביץ הסביר את החלטתו ברצון לאפשר לרוכשים הצפויים לבחור חברי דירקטוריון מטעמם • חברת הביטוח הדיגיטלי שהקימו אמיל וינשל וניצן צעיר-הרים רוכשת את השליטה בחברת הביטוח הוותיקה תמורת יותר מ-470 מיליון שקל, מתוכם 180 מיליון שקל היא מוכרת לאיש העסקים צבי ברק

מימין: ניצן צעיר-הרים, יוחנן דנינו ואמיל וינשל / צילום: רמי זרנגר
מימין: ניצן צעיר-הרים, יוחנן דנינו ואמיל וינשל / צילום: רמי זרנגר

מוקי אברמוביץ, יו"ר דירקטוריון חברה הביטוח איילון, הודיע על סיום תפקידו בחברה. בהודעה שמסר לחברת האם איילון אחזקות, הסביר אברמוביץ כי הוא מתפטר כדי לאפשר לבעלים הקיימים ולרוכשים הצפויים - חברת הביטוח הדיגיטלי ווישור יחד עם משפחת ברק, לבחור בחברי דירקטוריון מטעמם.

ווישור, שבשליטת אנשי הביטוח אמיל ויינשל וניצן צעיר-הרים, הודיעה במהלך הקיץ על רכישת 50.4% מחברת הביטוח הוותיקה איילון תמורת 354 מיליון שקל. שלושה שבועות לאחר ההודעה המפתיעה, הודיע מנהל העיזבון של מייסד איילון, לוי רחמני ז"ל, כי הוא אינו מתנגד שגם יתרת המניות של רחמני יירכשו על ידי ווישור, וכך הודיעו בווישור על רכישת 17% נוספים בתמורה ל-118 מיליון שקל. בסך הכל תשלם ווישור 472 מיליון שקל עבור כ-67% מאיילון, כאשר 25.6% ממניות איילון יועברו לצבי ברק ואשתו ענת בתמורה ל-180 מיליון שקל.

בעת החתימה על ההסכם, עמד שוויה של איילון על 494.5 מיליון שקל, כך שהמחיר שתשלם ווישור שיקף לחברת הביטוח הוותיקה שווי של 706 מיליון שקל ופרמיה של יותר מ-30%. מאז עלה שוויה של איילון והוא עומד נכון להיום על כ-512 מיליון שקל, כך שהעסקה שעדיין משקפת לחברה פרמיה נאה.

כחלק ממימון הרכישה של איילון, צירפו בווישור שותף משמעותי. איש העסקים צבי ברק סיכם בחודש ספטמבר על רכישות כ-17.5% ממניות ווישור בתמורה ל-90 מיליון שקל, ובמקביל יסייע כאמור לווישור להשלים את העסקה לרכישת השליטה באיילון, באמצעות רכישת מניות איילון תמורת כ-180 מיליון שקל.

על פי ההסכם, תרכוש חברת קיסריה אלקטרוניקה רפואית, שבבעלות צבי ברק ואשתו ענת, 17.5% ממניות ווישור גלובלטק בהנפקה פרטית לפי מחיר של 6.3 שקלים למניה - פרמיה של כ-20% על מחיר השוק של המניה בתחילת אותו שבוע מסחר.

באשר להצטרפותו של ברק לעסקה לרכישת השליטה באיילון, חתמו הצדדים על עסקה שלפיה ירכוש ברק מידי ווישור כ-25.6% ממניות איילון אחזקות לפי מחיר למניה זהה לזה שבו רוכשת גלובלטק את השליטה באיילון (38.6 שקל למניה). זאת, כפוף להשלמת ההסכם לרכישת מניות השליטה באיילון לווישור.

יושב ראש דירקטוריון איילון אחזקות, ד"ר אביגדור קפלן, הודה למר אברמוביץ על תרומתו לחברה בשנות כהונתו ואיחל לו הצלחה רבה בהמשך דרכו.