דיווח פנימי בבזק: הושלמה פריסת סיבים למיליון משקי בית

התכנון היה להגיע ליעד בסוף השנה, ובזק הקדימה אותו בחודש וחצי • החברה התקשרה עם ריבון (ECI לשעבר) להרחבת ליבת הרשת לקצב של 400 ג'יגה

מני ברוך, סמנכ''ל הנדסה וטכנולוגיות בבזק / צילום: רמי זרנגר
מני ברוך, סמנכ''ל הנדסה וטכנולוגיות בבזק / צילום: רמי זרנגר

סמנכ"ל הנדסה וטכנולוגיות בבזק, מני ברוך, דיווח השבוע על כך שהחברה הקדימה את תוכניות הפריסה שלה והגיעה בימים אלה למיליון משקי בית מונגשים לחיבור לסיבים אופטיים. היעד המקורי של בזק היה להגיע למיליון בתי אב מונגשים בסוף השנה, ובכך היא עוקפת את מתחרותיה שהחלו מספר שנים לפניה בפריסה.

אחת הסיבות לקצב המהיר של הפריסה היא תכנון הפרויקט שנמשך כמה שנים וההיערכות המוקדמת.

פרטנר נעה סביב היקף פריסה של 800 אלף משקי בית, ו-IBC מתקרבת ל-900 אלף, כאשר האחרונה מחויבת להגיע בעוד 4 שנים ל-1.7 מיליון משקי בית.

הפריסה המואצת על-ידי כל השחקנים היא זו שהביאה את ישראל בתוך זמן קצר ל-50% ממשקי בית מונגשים לסיבים עד סוף השנה, שמצמצם משמעותית את הפיגור התשתיתי של ישראל בהשוואה לעולם. 

בעקבות הפריסה המואצת ועל רקע הצריכה המתגברת של תקשורת נתונים (בבזק מבחינים בבירור בצריכה כפולה של דאטה אצל מנויים שמשתמשים בסיב לעומת מנויי DSL), התקשרה בזק עם חברת ריבון האמריקאית (Ribbon Communications, לשעבר ECI Telecom) להרחבת ליבת הרשת של בזק.

בזק תתקין מתגים אופטיים של ריבון מסדרת אפולו התומכים בקצב של 400 ג'יגה.
גורמים בחברה ציינו כי הרחבת ליבת הרשת אינה קשורה לכניסה הקרובה של בזק לתחום אספקת האינטרנט הישיר בחודש מרץ הקרוב, וכי גם כיום ישנה יתירות גדולה מאד ברשת. אומנם ההרחבה באה גם על רקע הגידולים בביקושים בעקבות הרחבת הפריסה של הסיבים האופטיים, אך בעיקר על-מנת להיענות לביקושים במגזר העסקי שרק הולכים ומתעצמים. הפתרונות של ריבון ייפרסו ב-16 אתרים ברחבי הארץ כדי לקרב אותם פיסית כמה שניתן לאזורי ביקוש.

עוד ציינו בבזק כי ההרחבה לא צפויה להשפיע על חוויית הלקוח הפרטי בגלישה, אבל היא מחזקת את איכות השירותים.