ממי הוא לומד מה כוח־העל שלו ואיזה סרט עלה כמו בראשית1: ההמלצות של מייסד SpaceIL

החופשה בישראל שגורמת לו להרגיש בשוויץ, ההרצאה שהוא חוזר אליה בכל תחילת מיזם והמסעדה שהוא אוכל בה כבר 20 שנה • 5 המלצות של כפיר דמרי, מייסד SpaceIL

כפיר דמרי / צילום: איתי סליקטר
כפיר דמרי / צילום: איתי סליקטר

כפיר דמרי (39), נשוי + 2, גר במושב ירחיב. מייסד עמותת SpaceIL והחללית בראשית ומשמש כמשנה למנכ"ל. ייסד את חברות אבטחת המידע Metapacket ו־Tabookey. מרצה לחברות וארגונים על חדשנות, יזמות ואסטרטגיה. חובב טיולי שטח

1. סרט

Gravity
סרט מצוין (2013) שמעביר באופן מציאותי את הסיטואציות השונות שמתרחשות בחלל, כמו גם את התחושות שהאסטרונאוטים חווים במשימותיהם השונות. והנה נתון משעשע: לעשות אותו עלה 100 מיליון דולר - בדיוק כמו שעלה לבנות את בראשית1.

2. פודקאסט

Real Life Super Power, נועה אשד ורונן מניפז
בפודקאסט מעורר ההשראה הזה מארחים אשד ומניפז אנשים שהגיעו להישגים בינלאומיים יוצאי דופן. המטרה שלהם היא לאפשר למאזינים לזהות את כוח־העל של עצמם מתוך ההבנה שמאחורי ההישגים הגדולים (והמאיימים לפעמים) נמצאים אנשים בשר ודם, שנאלצו להתגבר על לא מעט מכשולים בדרך.

3. הרצאת טד

Start with Why, סיימון סינק
אני חוזר להרצאה הזאת בכל תהליך אסטרטגי כדי לזקק מהי הסיבה העומדת בבסיס העשייה שלנו. בכל מיזם צריך להבין מה השינוי שאנחנו רוצים לייצר בעולם ולשרטט את צעדינו בהתאם. ממליץ כמובן גם לקרוא את הספר, שהוא הבסיס להרצאה.

4. חופשה

בית ג'אן
לא סתם נקראת בית ג'אן "שוויץ של הגליל". היא נמצאת בגובה של 1,000 מטר ועטופה בטבע. אבל יותר מכול, התרבות וקבלת הפנים הדרוזיות גורמות לי להרגיש בבית בכל ביקור מחדש. אפילו בירח הדבש שלנו נפשנו שם, כך שיש לי סנטימנטים למקום.

5. מסעדה

פיקולה פסטה
את המסעדה המקסימה והקטנה של השף יואב שמעוני בתל אביב אני מכיר כבר 20 שנה. מכינים בה אוכל איטלקי מסורתי במטבח פתוח עם אווירה משפחתית. הניחוחות, הטעמים והחוויה, לצד תפריט יינות מדהים, מרגישים כמו קפיצה קטנה לאיטליה.