פייפאל תשתף פעולה עם סטוריה הישראלית. צפי ההכנסות: עשרות מיליוני דולרים

"במקור, פייפאל פנו לגוגל וביקשו לשתף עמם פעולה, אבל גוגל אמרו 'יש לנו ניסיון פחות טוב עם כאלה שת"פים, אבל יש לנו שותף שעושה את כל מה שאתם רוצים, אז תכירו את סטוריה', מספר יריב דרור, מנכ"ל ומייסד StoreYa • וגם: הקרן של ביל ומלינדה גייטס תעניק 2 מיליון דולר לעמותת TomorrowNow.org למען מודיעין אקלימי שיעזור לחוסן החקלאי באפריקה • אירועים ומינויים

מייסדי סטוריה: פאשה זאפט, יריב דרור ואייל רייך / צילום: רועי קאשי
מייסדי סטוריה: פאשה זאפט, יריב דרור ואייל רייך / צילום: רועי קאשי

ענקית הסליקה העולמית, פייפל , בחרה בסטוריה (StoreYa.com) הישראלית, להיות פתרון הפרסום הממומן הבלעדי שעליו היא ממליצה ללקוחותיה (בעלי חנויות), במסגרת האפ-סנטר החדש שהשיקה לאחרונה. בשלב זה מדובר בהשקה שקטה בלבד, אולם הפתרון כבר נגיש לבעלי החנויות. סטוריה מעריכה כי שיתוף הפעולה עשוי להגדיל את הכנסותיה מ-10 מיליון דולר השנה ל-50 מיליון דולר ב-2022.

"עבדנו על זה שנתיים, התחלנו עוד לפני הקורונה", מספר יריב דרור, מנכ"ל ומייסד StoreYa. "במקור, פייפאל פנו לגוגל וביקשו לשתף עמם פעולה, אבל גוגל אמרו 'יש לנו ניסיון פחות טוב עם כאלה שת"פים, אבל יש לנו שותף שעושה את כל מה שאתם רוצים, אז תכירו את סטוריה'.

"זה היה תהליך מאוד ארוך, ועם הרבה תהפוכות. במשך חצי שנה ישבנו עם שני אנשים שם, פגישות בחו"ל ובזום, ואז הם אמרו: 'הפרויקט יורד מהפרק'. הצעתי להם לבוא לישראל ולדבר, אפילו שלחתי להם תמונה של חוף הים של תל אביב, ואמרתי 'בואו, עליי'. זה לא עזר.

"אחרי כמה חודשים הם שוב יצרו קשר, והזמינו אותנו ללונדון. אמרו לי: נציג אותך ללקוחות קיימים שלנו, ונראה איך אתה מצליח להגדיל להם את המכירות. הם אפילו שילמו את הכסף בשם החברות, בתמורה לכך שהן חשפו בפניהם את הביצועים.

"מה שבעצם קרה זה שהיה בפייפאל רה-ארגון, ואנחנו היינו צריכים לצלוח כמה שינויים ארגוניים כאלה כדי להגיע לקו הגמר. בסוף, הם אהבו את הגמישות שלנו מול מה שאחרים ידעו לעשות".

מה מודל הרווח של השת"פ?
"זה ווין ווין משולש. בעל החנות מקבל פרסום אפקטיבי והגדלת מכירות, כי הרובוט תמיד ינצח את האדם במשימות של אופטימיזציה בזמן אמת, בוודאי כשיש קטלוג עם הרבה מוצרים. פייפאל מגדילה את היקף הסליקה שהיא מבצעת בשם החנויות, משום שהן מוכרות יותר, ואנחנו זוכים לחשיפה של מנוע הפרסום שלנו - לפייפאל יש מעל 20 מיליון חנויות בעולם, כך שפוטנציאל הגידול שלנו הוא מיליוני חנויות מקוונות".

כל בעל חנות משלם על השירות 120 דולר בחודש ראשון ("זה נמוך לפרסום של חנות", מציין דרור), ולאחר מכן מגדיל את התקציב בהתאם לצורך ("אנחנו מבוססים על זה שעסקים משקיעים גם אלפי ועשרות אלפי דולרים").

StoreYa הוקמה ב-2012 על ידי דרור, אייל רייך ופאשה זאפט. החברה פיתחה מערכת בינה מלאכותית בשם Traffic Booster שמאפשרת שיווק מונחה ביצועים של חנויות מקוונות. המערכת מנגישה עובר עסקים קטנים ובינוניים כלי שיווק ופרסום שבעבר רק עסקים גדולים יכלו להרשות לעצמם. "מדובר בכלים שנועדו לשפר את יחס ההמרה", מסביר דרור. "לכל סוג התנהגות של גולשים בעל העסק מגדיר פרומושן ספציפי, ואנחנו דואגים שהוא יוצג כדי להפוך גולש מ'מבקר' באתר לרוכש. אנחנו יודעים לפרסם את החנות המקוונת ברשתות החברתיות ללא מגע יד אדם.

כיום עובדת סטוריה עם יותר מ-450 אלף עסקים מ-186 מדינות, ויש לה אינטגרציה עם 30 פלטפורמות איקומרס כמו שופיפיי , ווקומרס, וויקס , מג'נטו ואחרות. החברה ממוקמת ברמת השרון, מעסיקה 12 עובדים, והגיוס היחיד שלה התרחש לפני שבע שנים ועמד על פחות ממיליון דולר. "העסק רווחי ומחזיק את עצמו", מסביר דרור. "בחמש השנים האחרונות גדלנו ב-150% עד 300%. כל שנה הכפלנו את עצמנו, והחיבור עם פייפאל יכול להכפיל אותנו בקלות כל כמה חודשים".

הקורונה האיצה את הפעילות שלכם.
"בוודאי. לקוחות שלנו שכבר היו באונליין מאוד גדלו בקורונה, היו להם חודשים שלמים שנראים כמו בלאק פריידיי. ללקוחות החדשים סיפקנו חמצן לעסק, באמצעות הקהל שאנחנו יודעים להביא. ב-2021 הבייסליין היה יותר גבוה משמעותית, וזו בהחלט תרומה של הקורונה לעולם האיקומורס".

מה התוכניות שלכם לעתיד?
"עוד שיתופי פעולה עם עוד חברות שמאגדות קבוצות גדולות של חנויות מקוונות. זו יכולה להיות נישה ספציפית של חנויות מקוונות שבה נהיה מוצר משלים, או חברות שיש להן יכולות טכניות או שיווקיות ועובדות עם הרבה חנויות, ואנחנו יכולים להוות שם תוספת חשובה".

לסיכום, מה העמדה שלך בדיון העכשווי על שירות קרבי מול שירות ב-8200, והמקפצה לעולם ההייטק?
"אני הייתי מ"פ ביחידה חטיבתית של תותחנים, את רוב השירות עשיתי בקו לבנון לפני שיצאנו משם, וזה עיצב את אופיי להתמודדות עם מצבים קשים כמו זה שהיה כשפייפאל ירדה לכמה חודשים מהפרק. אנחנו מגייסים לעבודה אנשים שעשו שירות קרבי, מבחינתנו זו נקודת זכות".

אזור התעשייה

המחר של גייטס

הקרן של ביל ומלינדה גייטס תעניק 2 מיליון דולר לעמותת TomorrowNow.org למען מודיעין אקלימי שיעזור לחוסן החקלאי באפריקה. מדובר בעמותה ללא מטרות רווח של Tomorrow.io הישראלית-אמריקאית, והפרויקט יימשך 18 חודשים. בין היתר, טומורו תפתח עבור מגדלי זרעים ומנהלי חוות כלים שיסייעו להם לקבל תחזיות מזג אוויר ולייצר תוכניות פעולה בהתאם - ובכך להגביר את עמידות היבולים החקלאיים ולשפר את הביטחון התזונתי.

Tomorrow.io הוקמה ב-2016 על ידי איתי זלוטניק, רעי גופר ושמעון אלקבץ, שמשמש כמנכ"ל. החברה פיתחה טכנולוגיה לאיסוף נתוני מזג אוויר ממספר מקורות מידע. לאחרונה הודיעה כי במהלך 2022 תצא להנפקה בוול סטריט באמצעות חברת ספאק.

אלעד מגיעה לשדרות

נקודת אור קטנה ל"מלכודת הכישורים" של הפריפריה הישראלית: חברת אלעד מערכות ונגב תשעשרה משיקים יחד עם עיריית שדרות את קורס ה-Salesforce הראשון בנגב. בקורס ישתתפו בשלב ראשון כ-10 סטודנטים תושבי שדרות והנגב המערבי, וחלקם ייבחרו לעבודה בשלוחת אלעד מערכות בשדרות. את הקורס מנהלים אייל מורד, ראש צוות יישום ב-ServiceWise by Elad, ואוהד כהן, מנהל פרויקטים בחברה.

מצנח הזהב

שי דגן, 48, מונה למנכ"ל טרקלין חשמל, רשת חנויות חשמל המונה כ-55 סניפים בפריסה ארצית.

רון כהן מונה ליו"ר חברת הפינטק אפ קפיטל פיננסים. לכהן ניסיון של כ-30 שנה בתחום האשראי והמימון החוץ בנקאי בקבוצת בנק הפועלים.

לבנת קיזנר מונתה למנכ"לית קבוצת מכללות פאר-תפנית, המתמחה במקצועות הנהלת חשבונות, חשבות שכר, גרפיקה ממוחשבת ומולטימדיה.

יוסי ניסן, 46, מונה לסמנכ"ל השיווק הגלובלי של חברת התוכנה Priority. הוא יחליף את אפרת נקיבלי, שמונתה לסמנכ"לית האסטרטגיה והחדשנות הגלובלית.

דוד בן גל מונה למנהל פעילות אירופה בבלנדר טכנולוגיות פיננסיות.

קבוצת 8Team מצרפת את רועי אלדשטיין כשותף-מנהל וסמנכ"ל תפעול, גליה באר-גבל מונתה לשותפה, וגל הוכברג מונה לסמנכ"ל הטכנולוגיה.

גליה באר גבל, רועי אלדשטיין וגל הוכברג / צילום: רון קדמי
 גליה באר גבל, רועי אלדשטיין וגל הוכברג / צילום: רון קדמי

אלדד כהן מונה לסמנכ"ל לקוחות במשרד הפרסום ושיווק לבני נוער teenk. קודם לכן עבד ב-Act.3, חברה בינלאומית מגרמניה שפועלת בארץ כחמש שנים.

חדשות טובות

מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח סיימה מחזור ראשון של תוכנית "ברוכים השווים" - מסלול המראה לעולם ההייטק עבור אנשים עם מוגבלויות, בשיתוף תוכנית תעסוקה שווה.

בתוכנית לקחו חלק משתתפים מכל הארץ, שרכשו כלים שיעזרו להם להתפתח מקצועית, ויהוו עבורם מקפצה לעולם ההייטק. בין היתר, הם תרגלו מיומנויות טכנולוגיות בהנחיית צוות מהנדסים של החברה, ולקחו חלק במגוון סדנאות מעשיות כמו סדנת הכנה לראיונות עבודה, סדנת לינקדאין ועוד. בנוסף, המשתתפים נפגשו עם עובדי מיקרוסופט בעלי מוגבלויות. בהמשך הם יוכלו לקבל ליווי מקצועי אישי של מנטורים ממיקרוסופט, על מנת לסייע להם במציאת עבודה.

לדברי מנכ"לית מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח, מיכל ברוורמן-בלומנשטיק, "בשבועות האחרונים עובדות ועובדי החברה בנו והעבירו למשתתפים בתוכנית קורסים בתומי פיתוח, נטוורקינג וקריירה, בכדי לפתוח עבורם דלתות בתעשיית ההייטק. זו חובתנו לראות את האדם עצמו, לא רק את מוגבלותו, ולהעניק לכולם הזדמנות שווה להצליח".