המנכ"לים המובילים בעולם לא מתרגשים מהאינפלציה: "העסקים חזרו ובגדול"

מנכ"לים וסמנ"כלי כספים ב־UPS, בסטארבקס, באמזון, במטא, באלפאבית, בראלף לורן ובחברות ענק אחרות, שמובילות את וול סטריט, מדברים על האינפלציה, שרשראות אספקה, תנועת הלקוחות והאומיקרון

המנכ”לים הבכירים בעולם / צילום: רויטרס, AP
המנכ”לים הבכירים בעולם / צילום: רויטרס, AP

בשיחות הוועידה הרבעוניות, שנערכו בשבוע האחרון, מנכ"לים וסמנכ"לי כספים בתאגידים המובילים של וול סטריט התייחסו לנושאים רבים מעבר לשורת הרווח ובהם האינפלציה בעולם, הבעיות השונות בשרשראות האספקה, התנהגות הצרכנים והלקוחות ומגפת הקורונה שעדיין נמצאת איתנו. הנה דגימה ממה שאמרו:

מנכ"ל סטארבקס, קווין ג'ונסון:
"אנחנו מתמודדים עם עלויות לא צפויות, שהלכו וגדלו במהירות בדצמבר הקשורות בעיכובים בשרשראות האספקה בעולם בגלל וריאנט האומיקרון", אמר ג'ונסון. "במאזן השנתי אנו צופים שהעלויות האלה יעלו יותר מאשר ההערכה הקודמת שלנו. כמו רוב הכלכלנים, אנו צופים שההפרעות בשרשרת האספקה יימשכו בעתיד הנראה לעין. כבר עשינו פעולות תמחור לשנה פיסקלית זו... ויש לנו פעולות תמחור נוספות מתוכננות להמשך השנה" (1 בפברואר).

קווין ג'ונסון, מנכ''ל סטארבקס / צילום: Associated Press
 קווין ג'ונסון, מנכ''ל סטארבקס / צילום: Associated Press

מנכ"לית UPS, קרול טומה:
"מבחינת הטרנדים הנוכחיים, בשבוע הראשון של ינואר חשבתי לעצמי, 'איפה הלקוחות?' נראה היה שכולם נשארו בבית בגלל האומיקרון, אבל העסקים חזרו למסלול ובגדול. אז עכשיו אנחנו מרגישים ממש טוב עם ההוראות וההנחיות שנתנו באחרונה". (1 בפברואר)

מנכ''לית UPS, קרול טומה / צילום: Associated Press, Evan Vucci
 מנכ''לית UPS, קרול טומה / צילום: Associated Press, Evan Vucci

סמנכ"ל הכספים של סוני, הירוקי טוטוקי:
"אנחנו ממשיכים לא להצליח לעמוד בביקושים בשוק בקטגוריות רבות בגלל מגבלות קשות באספקת רכיבים. אנחנו צופים שהמצב הזה ימשיך להשפיע עלינו ברבעון הרביעי שייגמר ב־31 במרץ" (2 בפברואר). הציטוטים הושגו מתמלילים של חברת FactSet.

הירוקי טוטוקי, סמנכ''ל הכספים של סוני / צילום: Reuters
 הירוקי טוטוקי, סמנכ''ל הכספים של סוני / צילום: Reuters

סמנכ"ל הכספים של כלורוקס, קווין ג'ייקובסן:
"אם אני מסתכל על ההיסטוריה שלנו, זה המעגל האינפלציוני הרביעי שאנחנו חווים בעשור האחרון. בשלוש הפעמים הקודמות, אנחנו הצלחנו לתמחר ולקדם את תוכנית חיסכון העלויות שלנו על מנת לאזן את העלויות שהאינפלציה הביאה עימה, ולהגדיר מחדש את שולי הרווח. באופן היסטורי לקח לנו בין שנה לשנה וחצי לעשות זאת. עם זאת, הייתי אומר שבמקרה הנוכחי - בגלל רמת האינפלציה שאנו מתמודדים איתה - אני צופה שזה ייקח יותר זמן" (3 בפברואר).

מנכ"לית AMD, ליזה סו:
"היינו במוד של 'הביקוש גדול מההיצע', אם כי התקדמנו רבות בעניין הזה במהלך 2021, ואני צופה שנעשה עוד התקדמות; יכולת התפוקה תעלה במהלך 2022 באופן מאוד מדורג, בייחוד במחצית השנייה של השנה... אבל אנחנו בהחלט עובדים על כך שיהיה עוד מלאי במהלך שנה זו ואני חושבת שנראה מידה מסוימת של הקלה במצב" (1 בפברואר).

ליזה סו, מנכ''לית AMD / צילום: Associated Press
 ליזה סו, מנכ''לית AMD / צילום: Associated Press

מנכ"ל קפרי הולדינגס, ג'ון אידון:
"המכירות במחיר מלא (ולא בהנחות) זינקו דרמטית... הבריאות של צרכני המותגים שלנו, אלה החדשים ואלה הוותיקים, ממש התחזקה" (2 בפברואר).

מנכ"לית ג'נרל מוטורס, מרי בארה:
"מה שנגלה הוא מה שאנו רואים עם העבודה שעשינו עם כל יצרני המעבדים והתוכניות שלנו לשנה זו", אמרה בארה. אנחנו "בהחלט רואים שיפור ברבעון הראשון לעומת הרבעון הרביעי. ראינו שהרבעון הרביעי היה טוב יותר מהרבעון השלישי. ואנחנו באמת רואים, עם התוכניות שיש לנו כרגע, שעד שנגיע לרבעונים השלישי והרביעי, שנתחיל לראות את המגבלות בתחום המעבדים מוקלות" (1 בפברואר).

מרי בארה, מנכ''לית ג'נרל מוטורס / צילום: Associated Press
 מרי בארה, מנכ''לית ג'נרל מוטורס / צילום: Associated Press

מנכ"ל פורד, ג'ים פארלי:
"ככל הנראה המתנה הגדולה ביותר עבור כל הקשיים שחווינו בתחום המעבדים היא שלמדנו בצורה מאוד כואבת את הלקח שאנחנו לא יכולים להמשיך לנהל את שרשרת האספקה של רכיבי מפתח כאלה כפי שעשינו. למעשה, אפשר לטעון שבכל המעבר לרכבים חשמליים־דיגיטליים, שרשראות האספקה ​​יכולות להיות או אחד היתרונות הגדולים ביותר שיש לחברה או אחד החסרונות" (3 בפברואר).

ג'ים פארלי, מנכ''ל פורד / צילום: Associated Press
 ג'ים פארלי, מנכ''ל פורד / צילום: Associated Press

סמנכ"ל הכספים של אמזון, בריאן אולסבסקי:
"יש דברים ספציפיים שאני חושב שכולנו רואים בתקופה האחרונה בשרשראות האספקה בזמן שאנחנו מחכים להגעת המוצרים. אבל בכל הנוגע לאמזון, עשינו הרבה כדי להילחם בבעיות בשרשרת האספקה, שראינו ברבעון הרביעי או שצפינו אותן: קנינו הרבה מוצרים מראש, עבדנו עם מוכרים על מנת להבטיח מלאי מוקדם, ובכמה מקרים שילמנו מוקדם, והייתה לזה השפעה על ההון בפועל" (3 בפברואר).

מנכ"לית הרשי, מישל באק:
"עשינו הרבה פעולות על מנת להניע שיפור מתמשך ביחס למלאי שלנו... אנחנוו חושבים שנמשיך לעשות שיפורים. אבל בשום פנים ואופן עוד לא לגמרי יצאנו מהבוץ. נמשיך לחוות לחצים במהלך השנה. המטרה שלנו היא פשוט להמשיך לעשות שיפורים" (3 בפברואר).

מישל באק, מנכ''לית הרשי / צילום: Associated Press
 מישל באק, מנכ''לית הרשי / צילום: Associated Press

מנכ"ל קונוקו־פיליפס, ריאן לאנס:
"אנחנו רואים מעט יותר אינפלציה כתוצאה מהתחזקות מחירי הסחורות, והייתי אומר שזה בעיקר באגן פרמיאן בדרום מערב ארצות הברית... עם זאת, בכל העולם אנו רואים אינפלציה הרבה יותר נמוכה" (3 בפברואר).

מנהלת התפעול הראשית של מטא, שריל סנדברג:
"שמענו מהמפרסמים לגבי מגמות מקרו מסוימות שתרמו לטלטלות ברבעון הרביעי, שכללו הפרעות בשרשראות האספקה העולמיות, מחסור בכוח אדם וגם לחצים אינפלציוניים" (2 בפברואר).

שריל סנדברג, מנהלת תפעול ראשית של מטא / צילום: Reuters
 שריל סנדברג, מנהלת תפעול ראשית של מטא / צילום: Reuters

מנכ"ל קולגייט־פלמוליב, נואל וולאס:
"כידוע, הייתה האצה משמעותית בעליית מחירם של חומרי הגלם לאחר הרבעון הראשון של 2021. תאוצה שנמשכה לאורך כל השנה. וכמובן, בהתחשב בהיכן שחשבנו שנהיה ברבעון השלישי, ראינו עליות משמעותיות בדרך לרבעון הרביעי... אז כל מה שאנחנו רואים כעת מובנה בחשיבה שלנו לגבי שנת 2022. ובכנות, צפינו שחומרי גלם יעלו למחיר שיא ברבעון הראשון" (28 בינואר).

נואל וולאס, מנכ''ל קולגייט־פלמוליב / צילום: Reuters
 נואל וולאס, מנכ''ל קולגייט־פלמוליב / צילום: Reuters

סמנכ"לית הכספים של אלפאבית, רות פורת:
"בסך הכל, כפי שציינתי, ראינו חוזקה ועמידות במהלך השנה. המפרסמים הראו את כוחם באופן נרחב וראינו פעילות צרכנים חזקה - ואלו היו המנועים העיקריים בשנה הזו" (1 בפברואר).

סמנכ"לית הכספים של ראלף לורן, ג'יין נילסן:
"ספציפית בתקופת החגים האחרונה, מה שהניע את הביצועים הטובים שלנו היו הלקוחות, שעשו קניות מוקדם וקנו במחיר מלא. לכן, בתקופת החגים השנה עקפנו הציפיות ושמרנו על התנופה הזו במשך החג בלי להידרש לקמפיינים או מנופי קידום גדולים. עשינו הרבה פחות קידום השנה ממה שעשינו בשנה שעברה" (3 בפברואר).

סמנכ"ל הכספים של Illinois Tool Works, מייקל לארסן:
"גם אנחנו לא ראינו שום דבר שרומז על כך שהלחצים האינפלציוניים האלה מאטים קצב. אבל אם להיות כן, זו לא באמת סביבה עם וודאות... אז מאוד קשה לחזות מה נראה השנה" (3 בפברואר).

שר דוביי, מנכ''לית מאץ' גרופ (טינדר) / צילום: קבוצת מאץ'
 שר דוביי, מנכ''לית מאץ' גרופ (טינדר) / צילום: קבוצת מאץ'

מנכ"לית מאץ' גרופ (טינדר, או.קי קיופיד), שר דוביי:
"עדיין יש הססנות בקרב משתמשים חדשים, שמעולם לא התנסו באתרי היכרויות להיכנס לקטגוריה הזו... אז שלא כמו, למשל, בקטגוריות כמו קניות ברשת, שם המגפה משכה משתמשים חדשים. מבחינתנו, אנשים שאינם משתמשים ונכנסים לתחום, אפילו בקצב רגיל, זה משהו שעוד לא קרה. ואנחו אופטימיים שאם האומיקרון הוא מה שעושה את המעבר ממגפה למחלה מקומית, ואם הדברים באמת יהיו יותר נורמליים באביב ובקיץ, אנחנו מעריכים שאנחנו נהיה מסוגלים להרוויח מזה" (2 בפברואר).