פפר מתקרב למסחר בקריפטו: הגיע לסיכום עם Paxos לפעול דרכה

הבנק הדיגיטלי מבית לאומי מחכה לאישורים מבנק ישראל ומרשות המסים בדרך לאפשר ללקוחותיו מסחר בביטקוין ובאתריום • הסכום המינימלי למסחר: 50 שקל ופפר ינכה מס במקור למשתמשים

אפליקציית פפר / צילום: פפר
אפליקציית פפר / צילום: פפר

האם בנק ישראלי יאפשר בקרוב למסחר במטבעות דיגיטליים? Pepper Invest, פלטפורמת ההשקעות הדיגיטלית של פפר (Pepper) מבית לאומי , הודיעה הערב (ה') על השקת שירות מסחר במטבעות קריפטוגרפיים. בפפר לא מפרסמים עוד את גובה עמלות המסחר, אך מבטיחים כי התמחור יהיה אטרקטיבי וכי בהמשך השירות יתאפשר גם ללקוחות בנק לאומי.

נציין כי לפי שעה עוד תאריך של תחילת המסחר דרך האפליקציה שמאפשרת כיום מסחר במניות הנכללות במדד S&P500 , כיוון שפפר עוד זקוק לקבלת האישורים הרגולטוריים - מבנק ישראל ומרשות המסים. לא נעשה עסקאות של המרה בין ביטקוין לאתריום.

מסחר בקריפטו באמצעות Pepper Invest / צילום: צילום מסך: פפר
 מסחר בקריפטו באמצעות Pepper Invest / צילום: צילום מסך: פפר

השירות החדש הוא תולדה של שיתוף פעולה שסוכם לאחרונה בין קבוצת לאומי לבין חברת Paxos האמריקאית, פלטפורמה מובילה המפוקחת על ידי הרגולטורים האמריקאים, בעולם הקריפטו. עם השלמת האישורים הרגולטוריים הנדרשים, השירות יאפשר ללקוחות Pepper Invest לרכוש, להחזיק ולמכור מטבעות קריפטו, בשלב ראשון מסוג ביטקוין ואיתריום, החל מסכום של 50 שקל לפעולה, כאשר לפי שעה לא תיעשה המרה בין שני מטבעות הקריפטו. הסיבה שבפפר בחרו בביטקוין  ואת'ריום  נובעת בעיקר מאי הוודאות הרגולטורית לגבי מטבעות אחרים, ומאחר שלגבי שניהם כבר ניתנו חוות דעת שלא מדובר בני"ע.

בעת פעולת מכירה והמרה בחזרה לשקלים בחשבון העו"ש, Pepper יגבה מס בהתאם להנחיות רשות המיסים, כך שהלקוח לא יצטרך כלל להתעסק עם סוגיית המיסוי, כלומר יתבצע תהליך של ניכוי מס במקור. הליך המכירה הפשוט, כאמור, הוא חידוש משמעותי ביחס לקושי הקיים בהמרת מטבעות קריפטוגרפיים לכסף זמין בעו"ש, בכלים הקיימים כיום.

בפפר ציינו כי Paxos, שנוסדה ב-2012, מחזיקה ברשיונות של רגולטורים אמריקאיים, והיא הגוף המפוקח ביותר מסוגה. לחברה עשרות לקוחות ומשקיעים אסטרטגיים, כגון PayPal, Bank of America, ו-Revolut. החברה מנהלת נכסים בהיקף של יותר מ-20 מיליארד דולר ומשרתת למעלה מ-400 מיליון לקוחות קצה בעולם.

אורי נתן, מנכ"ל Pepper: "אנחנו גאים להיות הראשונים במערכת הבנקאית בישראל, ומהבודדים בעולם, שמציעים ללקוחותינו לסחור במטבעות קריפטו באופן פשוט, בטוח ואמין, ללא צורך להוריד ארנק, וללא צורך להתנהל מול רשויות המס. מדובר במהלך משנה משחק שפותח ללקוחותינו צוהר לעולם הבא של ההשקעות ולבנקאות העתיד".