וולט משיקה חנות מכולת עצמאית, ותתחרה ברשתות שעמן היא עובדת

שנה אחרי שהושקה קטגוריית הסופרים באפליקציה, וולט פותח מכולת עצמאית • וגם: 12 סטרט-אפים חדשים יקבלו השקעה ראשונית של 120 אלף דולר מ-Techstars • אירועים ומינויים

הוולט מרקט הראשון בישראל, בנווה צדק / צילום: שי עזרי, Wolt ישראל
הוולט מרקט הראשון בישראל, בנווה צדק / צילום: שי עזרי, Wolt ישראל

חברת המשלוחים המהירים וולט משיקה חנות מכולת, ובכך למעשה פותחת חזית מול הרשתות המציעות משלוחי מכולת דרכה. כיום, יותר מ-10% מכלל המשלוחים שמבצעת וולט נופלים בקטגוריית ריטייל, כלומר מוצרים שאינם מתחום המסעדות.

החברה שואפת להגדיל נתח זה בהתאם למגמה העולמית, השמה דגש על משלוחי מכולת מהירים. בשונה ממשלוחי אונליין מרשתות הקמעונאות, שבהם זמן האספקה עומד על כיומיים, משלוחים אלה מסופקים בתוך כשעה. זאת ועוד, כיום הם כוללים גם מוצרים גדולים וכבדים בדומה לקנייה רגילה, וכבר אינם מוגבלים בכמות המדמה "קניית השלמות".

וולט מרקט, שממוקם בסמוך למרכז הלוגיסטי של החברה ברחוב אילת בתל אביב, מכיל אלפי מוצרים בקטגוריות שונות. הוא אינו פתוח לקהל אלא משמש כ"חנות חשוכה", כלומר חנות המשמשת לשילוח או לאיסוף עצמי - באופן שבו פועלות גם המתחרות. בשלב זה השילוח תקף למרכז תל אביב, בעלות של 10-20 שקל (מינימום הזמנה 50 שקל). החברה מתעתדת לפתוח מרכזים נוספים בארץ.

פתיחת המכולת של וולט מתרחשת שנה לאחר שהושקה קטגוריית הסופרים באפליקציה, באמצעות משלוחים מהרשת סופר יודה. בהמשך הוכנסו לקטגוריה רשתות נוספות בהן ויקטורי, רמי לוי בשכונה, מחסני השוק וסופר ספיר. בחברה מאמינים שהיא לא תנגוס בעוגת המשלוחים המהירים אלא תגדיל אותה, ומנמקים בכך שכל רשת תוכל להביא את היתרונות שלה. בוולט אף מקבילים את המהלך למותג פרטי של רשתות, שניצב על המדף בסמוך למותגי החברות המתחרות. החברה ידעה את הרשתות הפועלת דרכה על המהלך מבעוד מועד. עוד נוסיף שוולט מעריכה שמשך המשלוח יעמוד על כ-30 דקות.

נציין כי ב-17 מתוך 23 המדינות בהן פועלת וולט הוקמו מרכזים דומים. בפינלנד, מדינת האם של וולט, קטגוריית משלוחי הריטייל תופסת נפח גבוה יותר משאר המדינות.

למרות האופטימיות כלפי שוק המשלוחים המהירים, נזכיר כי לאחרונה פוטרו שני שלישים מהעובדים בסטארט-אפ המשלוחים של מוצרי המכולת AVO. מודל הפעילות של החברה מתמקד בריכוז משלוחים על בסיס גיאוגרפי, במטרה לצמצם עלויות לוגיסטיות, אלא שהחברה חוותה ירידה בביקושים אחרי הקורונה, בדומה לחברות אחרות הפועלות בעולם.

טקסטארס בת"א: לא רק לישראלים

על רקע ההאטה בגיוסי כספים בהייטק, רשת האקסלרטורים הבינלאומית Techstars פותחת בקרוב מחזור שני לשנה זו בתל אביב. במהלך יקחו חלק 12 סטארט-אפים חדשים בתחילת דרכם, כאשר כל אחד מהם יקבל סכום השקעה ראשוני של 120 אלף דולר.

ההרשמה למחזור תיסגר ב-15 ביוני, התוכנית תיפתח ב-10 באוקטובר, והיא תימשך 13 שבועות עד לאירוע ה-Demo Day. הסטארט-אפים הנבחרים יקבלו ליווי ממנטורים מקצועיים בעלי שם בינלאומי, גישה לרשת העולמית של Techstars, וחשיפה לגורמים עסקיים בחו"ל, לרבות משקיעים פוטנציאליים מובילים. הרשת פועלת ביותר מ-60 מדינות ברחבי העולם, ופעילה בארץ כחמש שנים.

"אנחנו מחפשים יזמים שיש להם רעיונות שניתנים לפיתוח, ורוצים לבנות חברות חזקות", אומרת מנהלת התוכנית, הילה אוביל ברנר, בעצמה יזמית של שלושה סטארט-אפים ומייסדת קהילת "יזמיות", שמקדמת נשים בתחום. ברנר מציינת כי ההרשמה פתוחה גם ליזמים מחו"ל. "במחזור הנוכחי השתתפו שלושה סטארט-אפים מקניה, אקוודור וניו זילנד. אנחנו מאמינים בעבודה משותפת של יזמים ישראלים ויזמים בינלאומיים, ושואפים להמשיך בדרך זו".

מצנח הזהב

חן קמר, 45, מונה למנכ"ל חברת הטכנולוגיה TCS Israel, מקבוצת טאטא העולמית.

גדי עברון לשעבר מנכ״ל סימטריה ומוביל החדשנות ב-Citi Bank, יכהן כסמנכ"ל אבטחת מידע המייעץ לקרנות הון סיכון בקבוצת Team8.

גדי עברון / צילום: Tatia Nika
 גדי עברון / צילום: Tatia Nika

מייסדת החממה הטכנולוגית וקרן ההשקעות Nilsen Innovate Fund, עו"ד אסתר ברק לנדס, והמשנה לראש המוסד לשעבר וממייסדי nextvision, עמירם לוין, מצטרפים לדירקטוריון Pomvom,  , שפיתחה טכנולוגיית צילום דיגיטלי לפארקי שעשועים.

אסתר ברק לנדס / צילום: ענבל מרמרי
 אסתר ברק לנדס / צילום: ענבל מרמרי

עו"ד ברוריה לקנר, שותפה מייסדת במשרד עורכי הדין בן-שחר, לקנר ושות', מונתה לדירקטורית בנת"ע.

עו''ד רוריה לקנר / צילום: יפעת יפה
 עו''ד רוריה לקנר / צילום: יפעת יפה

מוטי בן-שושן יכהן כמנהל בכיר בחטיבת השותפים בדרום אירופה של חברת F5, המספקת שירותי יישומי ענן ואבטחת מידע.

שורת מינויים ברשת המלונות פתאל: ראומה לוגסי תכהן כמנכ"לית הרודס ים המלח, ליאת משאוי תכהן כמנהלת לאונרדו נגב ואוראל חרמון ינהל את לאונרדו בוטיק רחובות.

חדשות טובות

סופר-פארם מתגייסת למאבק באלימות במשפחה: במשך שבועיים 275 סניפי הרשת יפנו את שטחי הפרסום המסורתיים וחלונות הראווה הסטנדרטיים לטובת מסרים ומידע אודות אלימות במשפחה. בנוסף, למשך שבוע ילבשו 10,000 עובדות ועובדי הזכיינים מדים עם מסרי המהלך.