מנכ"ל UBS מפגין אופטימיות זהירה: ההתאוששות של סין מסמנת אור בקצה המנהרה

למרות שדוחות הביצועים לרבעון השני של בנק ההשקעות השוויצרי הראו כי הוא פספס בתחזיות, המנכ"ל ראלף האמרס אינו פסימי לחלוטין: "בתקופות אי-ודאות כאלה, הלקוחות שלנו מסתמכים על המערכת האקולוגית החזקה שלנו כדי לנווט בשווקים ולהשקיע לטווח ארוך" • למרות שעסקי ניהול העושר ספגו מכה מירידה רחבה בשווקים, אמר האמרס כי במידה רבה היא מתקזזת ע"י עליות הריבית ברחבי העולם

ראלף האמרס, מנכ''ל UBS / צילום: Reuters, ARND WIEGMANN
ראלף האמרס, מנכ''ל UBS / צילום: Reuters, ARND WIEGMANN

על רקע פרסום הדוחות הרבעוניים של בנק ההשקעות השוויצרי UBS, שהציגו נתונים רחוקים מהתחזיות, מתייחס המנכ"ל ראלף האמרס אל מצב הבנק ברבעון השני של השנה ושל השווקים הגלובליים בכלל.

"הרבעון השני היה אחת התקופות המאתגרות ביותר עבור המשקיעים ב-10 השנים האחרונות. האינפלציה ממשיכה להיות גבוהה, המלחמה באוקראינה נמשכת, כמו מדיניות הקורונה הקפדנית בחלקים מאסיה", אמר הארמס בהצהרה. "בתקופות אי-ודאות כאלה, הלקוחות שלנו מסתמכים על המערכת האקולוגית החזקה שלנו כדי לנווט בשווקים ולהשקיע לטווח ארוך".

האמרס הוסיף כי הוא קצת יותר חיובי לגבי התחזית המאקרו-כלכלית והשוק באסיה לקראת סוף הרבעון השלישי, כאשר קיימת בהירות רבה יותר לגבי המצב הפוליטי בסין, כלומר התחזקות המדיניות הכלכלית והאפשרות להקלות נוספות במגבלות שהטיל השלטון נגד הקורונה.

למרות שעסקי ניהול העושר ספגו מכה בעקבות הירידה הרחבה בשווקים, ציין האמרס כי הדבר התקזז במידה רבה על-ידי עליות הריבית, כאשר הפדרל ריזרב יצא למחזור עלייה אגרסיבי בניסיון לרסן את האינפלציה.

UBS החמיצה ביום שלישי את הציפיות לרבעון השני של 2022, בעוד חטיבות ניהול העושר ובנקאות ההשקעות שלה ראו ירידה בפעילות הלקוחות, על רקע ההאטה בשוק העולמי. הבנק השוויצרי רשם רווח נקי המיוחס לבעלי המניות של 2.108 מיליארד דולר, מתחת לציפיות האנליסטים לרווח של 2.403 מיליארד דולר.

מדובר בעלייה של 5% לעומת 2 מיליארד הדולר שדווחו בתקופה המקבילה אשתקד, כאשר עסקי הדגל של ניהול הון ראו נפילה משמעותית מצד משקיעים עשירים, לאחר שברבעון ראשון רשמה הקבוצה רווח נקי של 2.136 מיליארד דולר.

בדוח הדגיש הבנק ירידה של 1.121 מיליארד דולר בהכנסות נטו מעמלות, שמשקפת בעיקר "ירידה בעמלות החיתום, במיוחד בשוקי ההון והמניות, וירידה בעמלות התיווך עקב רמות נמוכות יותר של פעילות לקוחות בניהול העושר הגלובלי ושל בנק ההשקעות. עמלות קרנות ההשקעות ירדו, מה שמשקף ביצועים שליליים בשוק ועמלות ביצועים נמוכות יותר, בנוסף לירידה בהכנסות מעסקאות מיזוג ורכישה", כך בדוח.